Belabberd fietspad of de rijbaan ?

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

FreddyH schreef: 09 mei 2018, 08:22 Maar ook ik heb mijn postuur mee. Dus als mensen stoppen en ik vriendelijk de situatie begin uit te leggen is het meestal snel gedeescaleerd.
Het scheelt inderdaad enorm als je lang/groot bent. Ik word wat dat betreft net ietsje anders geconfronteerd met de gevolgen van mijn eigen gedrag :ai
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Dan zeg ik je: laat die pitbull los, laat z'n tanden en blinde woede zien... je hebt het allemaal in je en hoeft het alleen maar de band los te laten... Wel allemaal even opnemen met je Gopro en op YT plaatsen a.u.b. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Ik probeer me zoveel mogelijk aan de wet te houden, maar er zijn stukken waar ik op het fietspad rijd waar dat niet mag, en op de weg waar dat niet mag. Afhankelijk van weer, verkeer en toestand/breedte van de wegen/paden. Daarbij is niet alleen mijn eigen veiligheid en comfort, maar vooral ook de veiligheid van de medeweggebruikers voor mij leidend.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Riese
Pro
Pro
Berichten: 40
Lid geworden op: 02 mei 2018, 19:23

Ik schat (arrogant ik weet het) zelf in waar ik rij.
Mijn veiligheid stel ik voorop. Uit ervaring weet ik dat zelfs bij lage snelheid het snel kan mislopen met een fiets :bc
Het voordeel met een speed pedelec is wel dat je rijbaankeuze hebt (als je de borden volgt natuurlijk).
Dat scheelt dan ook weer wat.
RUDIBOUCKENOOGHE
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 65
Lid geworden op: 03 mar 2018, 20:25

Hallo,

Vorig jaar kocht ik me in een bevlieging de Stromer ST2S in de winter leerde ik op een rustige manier mijn fiets kennen soms op de weg soms op het fietspad. Nu heb ik toch al meer dan 4000km op mijn teller staan en doe dagelijks 140 Km Woon werk en eerlijk gezegd meestal gebruik ik het fietspad.Ik woon in Belgie en werk in Nederland en ik moet zeggen dat er een duidelijk verschil is op gebied van Infra en mentaliteit Ik vind het nog altijd raar dat men in Nederland gewoon hun wagen op het fietspad parkeerd en merk ook dat men niet zo hard uitkijkt naar de fietser. In Belgie idem hoor en daar zijn de meeste fietspaden ook nog een ramp.'s Morgens durf ik nog eens op de weg rijden daar er minder verkeer is.
Gebruikersavatar
BMartens
Pro
Pro
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 apr 2018, 08:57
Locatie: Berlaar, Antwerpen (BE)

140km per dag? :ai
Klever X Speed Orange (04/'18 - ...)
Trek XM700+ (06/'17 - 04/'18)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

BMartens schreef: 20 mei 2018, 20:41 140km per dag? :ai
Een extreem geslaagde bevlieging dus :d3: :d3: :d3: :d3: :d3: :d3:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Louis_ST2
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 296
Lid geworden op: 03 sep 2017, 21:28
Locatie: Langeraar

Maar dat betekent maar 28 dagen gebruikt ?
Na een ST2 is het nu een zwarte ST2+1 geworden. ww 30 km enkele reis. BF, Winter Contis erop
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Louis_ST2 schreef: 21 mei 2018, 08:30 Maar dat betekent maar 28 dagen gebruikt ?
Nou ja, "maar"... Ik geloof niet dat ik 140km per dag dagelijks vol zou houden. Da's toch 4 uur fietsen!
Dit is ongeveer 1x per week, vind ik al behoorlijk knap :ay
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Louis_ST2
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 296
Lid geworden op: 03 sep 2017, 21:28
Locatie: Langeraar

Dat is zeker een feit, dat wil ik ook niet ontkennen. Ik zou bij ww verkeer van 140 km niet bij een fiets uitgekomen zijn geef ik eerlijk toe. (Zou misschien ook kijken of het werk dichterbij gevonden kan worden.)
En voor 1 x per week zou ik niet zo'n dure fiets aanschaffen. Maar dat is persoonlijk en ligt voor iedereen anders.
Na een ST2 is het nu een zwarte ST2+1 geworden. ww 30 km enkele reis. BF, Winter Contis erop
Plaats reactie