Lakschade na onderhoud

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik herinner me dit ook, vandaar dat vind dat het even bij de dealer gecheckt moet worden. Ook zou ik bij de spuiter navragen of de boel gedemonteerd moet worden of dat dat hier niet hoeft, want ik vermoed dat het eventuele verlies van garantie hiermee te maken heeft.

Spuit je een frame volledig opnieuw, dan moet de Stromer compleet uit elkaar en gaat alleen het frame de spuitcabine in. Misschien is dat in dit geval niet nodig.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

:ck:
Wel een beetje raar dat de garantie vervalt als een officiele verdeler/fietsenmaker de fiets uit elkaar haalt en na het spuiten terug in elkaar zet. Velodome heeft al verschillende Stromers in de gewenste kleur van de klant gespoten, ik mag aannemen dat deze mensen nog steeds de volle garantie op hun toen nieuwe fiets hebben gekregen.
Als de garantie op de lak komt te vervallen zou ik nog kunnen begrijpen. Maar als de -ik zeg maar wat- motor stuk gaat heeft dit niets met de lak te maken.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Tony Mb schreef: 20 mei 2018, 15:52 Wel een beetje raar dat de garantie vervalt als een officiele verdeler/fietsenmaker de fiets uit elkaar haalt en na het spuiten terug in elkaar zet. Velodome heeft al verschillende Stromers in de gewenste kleur van de klant gespoten, ik mag aannemen dat deze mensen nog steeds de volle garantie op hun toen nieuwe fiets hebben gekregen.
Het is ook slechts een vermoeden. Vandaar mijn advies om dit met de dealer te bespreken, want ik weet het ook niet zeker.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Nu wordt ik toch wel benieuwt hoe dit gaat aflopen. Hopelijk naar volle tevredenheid van thijser.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
thijser
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 189
Lid geworden op: 06 feb 2018, 21:40
Locatie: Leiden
Merk SP: Stromer
Km-stand: 12500

Tony Mb schreef: 20 mei 2018, 15:59 Nu wordt ik toch wel benieuwt hoe dit gaat aflopen. Hopelijk naar volle tevredenheid van thijser.
Anders ik wel 😇 Ik heb de vraag over garantie bij de dealer neergelegd.

Als ik dan de bovenkant van de framebuis een andere kleur zou spuiten, wat zouden jullie dan mooi vinden? Ik neig zelf naar glanzend zwart, want een glanzendere lak zie je op sommige plekken op de stromer ook terug.

Maar ik kan natuurlijk ook wat gewaageders doen, Stromer-rood ofzo 😇
ST2 ~ BodyFloat ~ Ortlieb Commuter
Golvas

Ik hield hem liefst van al origineel, maar als je resoluut voor een andere kleur bovenbuis zou gaan dan zou je ook wrappen of zelfs Plasti Dip in overweging kunnen nemen als - al dan niet tijdelijke - oplossing.
Gebruikersavatar
Sobat
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 219
Lid geworden op: 02 mar 2018, 09:34
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5

Geen geknutsel of gefreubel aan mijn Stromer. Bij schade door schuld van de dealer, in originele staat herstellen! :aq
+Rob Schenk- ST5 2020
5 dagen per week Amersfoort-Zeist 2x20km
thijser
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 189
Lid geworden op: 06 feb 2018, 21:40
Locatie: Leiden
Merk SP: Stromer
Km-stand: 12500

Sobat schreef: 20 mei 2018, 16:49 Geen geknutsel of gefreubel aan mijn Stromer. Bij schade door schuld van de dealer, in originele staat herstellen! :aq
In principe heb je gelijk natuurlijk, maar de dealer heeft ook niet heel veel opties. De dealer had ook aangeboden om de Stromer terug te kopen. Maar ja daar heb ik ook niks aan, want ik wil gewoon lekker blijven Stromeren en voor dat geld koop ik geen nagenoeg nieuwe ST2 terug... De enige optie is dan volgens mij dat de dealer de fiets omruilt met een andere ST2 met ongeveer dezelfde km-stand en garantie. Prima natuurlijk, maar gaat misschien ook wel vrij ver voor een lakschade?
ST2 ~ BodyFloat ~ Ortlieb Commuter
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dat is een afweging die je alleen voor jezelf kunt maken. Ik zou persoonlijk wel open staan voor zo'n oplossing.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Sobat
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 219
Lid geworden op: 02 mar 2018, 09:34
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5

We hebben het hier toch niet over een of andere "kroeg fiets"? Die Stromer is een fiets waar de meeste mensen serieus voor moeten sparen of zelfs lenen...
Zo'n Stromer zit in de klasse Rolls Royce, Bentley, Mercedes. Je mag van een dealer verwachten dat hij zorgvuldig met jouw Sromer omgaat.
En kijk nou eens naar jouw Stromer. Het lijkt wel of ze er "hamertje tik" op hebben gespeeld of er remvloeistof op gemorst hebben.
Ik zou er helemaal ziek van zijn! :dwarf:
Laatst gewijzigd door Sobat op 20 mei 2018, 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.
+Rob Schenk- ST5 2020
5 dagen per week Amersfoort-Zeist 2x20km
Plaats reactie