Stromer accu, na 10.000 km

jesuis
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 mei 2018, 12:50

ik volg Stromer al een tijdje en heb besloten om een ST1X of ST2 aan te schaffen. :)

Nu kan ik een tweedehands ST2 kopen met 10.000 km op de klok, alleen ik vroeg me nu af hoe zit het dan met de accu?
Het schijnt dat deze afnemen na zo'n 500x geladen te hebben .. klopt dit?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromer zelf geeft de garantie dat de accu na twee jaar / 1.000 laadbeurten nog minimaal 75% van de capaciteit over heeft. Ik heb nog van niemand gehoord dat de capaciteit na twee jaar al was afgenomen naar 75%, maar er komen hopelijk nog wat mensen langs in je topic die zelf al dik over de 10.000km zitten met hun Stromer en daar meer over kunnen vertellen.

Wat ook van belang is, is hoe de vorige eigenaar met de accu is omgegaan qua opslagtemperatuur e.d.

Je kunt in ieder geval in de OMNI App nakijken wat de conditie van de accu is. Het hoogste is "zeer goed", alleen is bij ons niet bekend bij hoeveel procent capaciteitsverlies die status wijzigt. (Dus of het bij 80% nog steeds "zeer goed" wordt genoemd.)

Ook zou je kunnen vragen om de accu door te laten meten. Dat is de enige manier om écht te weten te komen wat de conditie van de accu is.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Sowieso weet je niet hoe de eerste eigenaar de accu "gebruikt" heeft. Daarmee bedoel ik: lange tijd laten liggen, laten vallen, etc. Bij een 2e hands SP zou ik dus altijd incalculeren dat je binnen een jaar of zo de accu moet laten reviseren of moet vernieuwen. Als de prijs dan niet meer interessant is dan zou ik hem laten staan.

Reviseren is overigens best betaalbaar: een 983Wh accu reviseren zal 600-800 Euro kosten, mits de BMS niet kapot is. Een nieuwe accu is fors duurder!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Volgens mij heeft nog niemand een revisie bedrijf gevonden dat de ST1 X / ST2 / ST2 S accu succesvol heeft gereviseerd. Met de ST1 accu lukt het al wel.

Een tijdje terug hebben ik en een ander forumlid diverse revisiebedrijven in binnen- en buitenland benaderd met deze vraag. Ik heb nooit reacties gekregen, een ander forumlid wel en volgens mij was er wel een bedrijf dat zei het wel te kunnen, maar ze hadden het nog nooit daadwerkelijk uitgevoerd.

Ik moet de eerste eindgebruiker die deze Stromer accu daadwerkelijk heeft laten reviseren nog tegen komen. Dus dat is wel iets voor de OP om in het achterhoofd te houden als-ie voor revisie kiest. Dat is geen kwestie van willekeurig bedrijfje aanklikken en klaar.

Meer info:

viewtopic.php?f=8&t=640&hilit=revisie
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Mijn teller staat na 14 maanden op zo'n 12K en de accustatus op de app is blijkbaar 'Zeer goed'. Vandaag nog een rit gemaakt van 85 km waarvan 49 km met de oude accu in stand 2/3 (70-30%), vorig jaar zomer reed ik iets meer, zo tussen 50-55 km op één acculading. Als er al verval is dan is het tot nu toe minimaal.
Roos
Expert
Expert
Berichten: 173
Lid geworden op: 26 okt 2017, 22:21

Ik rij bijna 13000 km nu op dezelfde accu. Nog steeds zeer goed.
Ik heb deze accu een maand nadat ik op de stromer ben gaan rijden gekocht. De eerste accu is uit mijn handen gegleden...kapot!
Een bedrijf in amsterdam heeft mijn accu geprobeerd te maken. De eigenaar van dit bedrijf is ook zelf een stromer rijder. Helaas is het hem niet gelukt!
ST2 rijder sinds juli 2016. Ik gebruik de Stromer vooral voor woon-werk verkeer.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 17 mei 2018, 15:30 Volgens mij heeft nog niemand een revisie bedrijf gevonden dat de ST1 X / ST2 / ST2 S accu succesvol heeft gereviseerd. Met de ST1 accu lukt het al wel.
De knakker die mijn accu onder handen genomen heeft zei dat hij ook Stromer accu's gereviseerd heeft. Ik weet alleen niet van wat voor Stromer dat geweest is. Gezien jouw reactie zou het best ST1 geweest kunnen zijn.
Heb je ebikeaccu.nl toen ook benaderd? Die hebben mijn accu onder handen genomen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Niet dat ik mij kan herinneren. Stromer staat ook niet in hun lijst van accu's die ze doen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 17 mei 2018, 19:15 Niet dat ik mij kan herinneren. Stromer staat ook niet in hun lijst van accu's die ze doen.
Bulls ook niet ;)
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Marco Verkerk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 jul 2017, 21:25
Locatie: Arnhem
Merk SP: Stromer ST2

Een collega van mij heeft met zijn ST2 814 watt nu 28.000km gereden. De accu conditie is goed. Maar ja hoeveel % is goed of zeer goed van de oorspronkelijke 100%? :bn:
Stromer ST2 sinds okt. 2016 :D, Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap
Plaats reactie