Lader zonder geluid?

antiloop
Runner-up
Runner-up
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 mei 2018, 09:14

Gisteren heb ik een test-St1 X opgehaald die ik een week lang naar mijn werk (40 km enkele reis) mag proberen. Heb er gisteren al wat rondjes opgefietst en vanmorgen de fiets aan de lader gehangen. Blijkt dat die lader best wat geluid maakt (voor de koeling).

Zijn er laders die (veel) langzamer laden en daardoor geen actieve koeling nodig hebben? Als ik dat geluid op mijn werk naast mijn pc heb word ik niet echt enthousiast...
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Ik vrees er een beetje voor volgens mij heb ik maar 1 type zien passeren, kan je hem mss niet wat verder van je workspace opladen waar het geluid niet veel uitmaakt?
antiloop
Runner-up
Runner-up
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 mei 2018, 09:14

Moet ik nog uitzoeken. Ik werk pas 4 weken bij mijn nieuwe werkgever en ben nu het autorijden al zat. Wellicht wel, maar durf het niet te zeggen nog.
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Ik zou eerst eens in die richting gaan zoeken want volgens mij is enkel de grote lawaai lader beschikbaar. Veel succes alvast bij je nieuwe werkgever.
antiloop
Runner-up
Runner-up
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 mei 2018, 09:14

Dank! :) Weet je trouwens zo of het sleuteltje om de accu los te halen universeel of uniek per fiets is?
Mountainmac
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 129
Lid geworden op: 18 mar 2018, 10:49

Er is een stille lader met beperkte laadcapaciteit beschikbaar. De pocket charger CR 65. Maar tevens aan de prijs.
St2s, Kinekt, Quadlock, Continental City Plus contact, Spurcycle, R8000 11-28, SQlab inner bar-ends.
antiloop
Runner-up
Runner-up
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 mei 2018, 09:14

Beperkte laadcapaciteit? Kan die lader m wel helemaal volladen?
Mountainmac
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 129
Lid geworden op: 18 mar 2018, 10:49

Volladen gaat zeker lukken, duurt alleen langer bij deze lader. Er is een ander topic waar er wat over geschreven is. Ik heb deze lader zelf niet.
St2s, Kinekt, Quadlock, Continental City Plus contact, Spurcycle, R8000 11-28, SQlab inner bar-ends.
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

antiloop schreef: 13 mei 2018, 09:28 Zijn er laders die (veel) langzamer laden en daardoor geen actieve koeling nodig hebben? Als ik dat geluid op mijn werk naast mijn pc heb word ik niet echt enthousiast...
De Stromer Pocket Charger 65W is kleiner, maar heeft eveneens een aktieve koeling. De ventilator is hoorbaar, al is het wel minder dan die van de reguliere Stromer lader.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dit is 'm (of eigenlijk dit is het prototype dat ik vorig jaar op Eurobike kreeg te zien), de Pocket Charger CR65:

Stromer 65W Pocket Charger.jpeg
Stromer 65W Pocket Charger.jpeg (30.34 KiB) 5455 keer bekeken

Deze "reislader" is veel kleiner en veel stiller dan de standaard laders die bij de ST1 X en de ST2 worden geleverd, maar zoals gezegd ook minder krachtig. De lader die bij de ST1 X wordt geleverd is 190W, de lader die bij de ST2 wordt geleverd is 245W.

Alle drie de laders kunnen bij zowel op de ST1 X als de ST2 en de ST2 S worden gebruikt. Die reislader is dus alleen wel ongeveer drie keer zo langzaam als de 190W lader die je bij jouw ST1 X hebt gekregen (maar hij krijgt de accu wel vol). Hij is ook niet goedkoop, rond de 249 euro.

Als ik jou was zou ik gewoon aan je werkgever vragen of er een plek is waar je je accu kunt opladen zonder dat mensen last hebben van het geluid van de fan. Mij lijkt dat een werkgever dit alleen maar waardeert, dat je om je collega's denkt.

Voor wat betreft het sleuteltje van het accuvak: dit is voor elke Stromer uniek. Als je een sleuteltje verliest, meteen weer eentje bijbestellen want ze moeten speciaal gemaakt worden. Ik kan met het sleuteltje van mijn Stromer in ieder geval niet jouw accu jatten.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie