Muziek op de Stromer

Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Sinds ik met de Stromer van en naar het werk fiets beluister ik nog er bitter weinig muziek. Als ik met de auto ging werken had ik meestal de radio wel aan. Op het werk geen muziek en als ik thuis kom zet ik ook de radio niet aan. We hebben zelfs geen radio meer in huis als ik er over nadenk. Terwijl ik dit typ komt er een mix van Meat Love zachtjes uit de speakers van de PC en dat is dan weer de eerste muziek die ik vandaag hoor.
Een nadeel of voordeel is dat het liedje waar je morgens mee in je hoofd opstaat dagen blijft hangen want dat is dan weer het liedje waar je mee opstaat de volgende morgen :ck: .

Anyways, luisteren jullie naar muziek op de fiets? Ik veronderstel dat je dat dan met oortjes doet, of zijn er andere systemen want oortjes vind ik niet comfortabel en blijven bij mij om één of andere reden niet goed zitten. en een full size koptelefoon en een helm... gaat het ook niet worden.

Je kan natuurlijk zo'n box aan je fiets hangen en dan heb je ook geen bel meer nodig :mrgreen:
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik durf het niet op de Stromer. Ik heb het gevoel dat ik heel erg goed op mijn omgeving moet letten, omdat mijn omgeving niet goed genoeg op mij let (domweg omdat men nog nauwelijks bekend is met speed pedelecs en geen idee heeft hoe snel we zijn). Daarbij gebruik ik niet alleen mijn ogen maar ook mijn oren.

Ik mis het wel. In mijn auto heb ik zelf een serieuze geluidsset gebouwd en die zet ik ook graag aan het werk. Ook hardlopen deed ik met muziek in de oren, ik presteer dan beter. Maar op de Stromer durf ik het niet aan.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Voor wat betreft het niet passen van oortjes: er zijn talloze in-ear varianten, ik ben er vroeger dealer van geweest en zal de verschillende types 1 dezer dagen voor je op een rijtje zetten. Er moet haast wel iets tussen zitten dat wel past.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Je zult heel veel last gaan krijgen van windgeruis. Er zijn wind blockers te koop (bijvoorbeeld de Windblox, maar er zijn ook andere), maar hiermee raak je niet al het windgeruis kwijt. Daarnaast kun je je afvragen of het wel verstandig is om met deze hoge snelheden je (grotendeels) af te sluiten voor omgevingsgeluid. Op een fiets ben je toch behoorlijk kwetsbaar.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
pclaerhout
Pro
Pro
Berichten: 71
Lid geworden op: 31 mei 2017, 13:47
Locatie: Beernem, België

Ik wil bewust geen muziek als ik ga stromeren.

Ik heb graag genoeg conact met de omgeving en vrees dat met stoppen in de oren ik daar niets meer van zal horen en dus moeilijker kan anticiperen.

Trouwens, als je 's morgens naar het werkt fietst langs het water zoals mij is er toch niets zaliger dan de stilte van de natuur?
Lomito

Ik maak muziek op de fiets: ik zing! :mrgreen:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Oh hellep :bj
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

In verband met verkeersveligheid let ik er wel op dat er geen horenden in de buurt zijn... vooral als ik op z'n Zweeds ga zingen:
Här är jille varenda dag , he hop ser är jag... jag är altid livad a glad... :oops:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik kan hier wel een heel rijtje in-ears wegzetten, maar eigenlijk is er maar één merk het beste -vind ik- , en dat zijn de in-ears van Shure:

Shure In Ear monitor.jpeg
Shure In Ear monitor.jpeg (52.69 KiB) 7642 keer bekeken

Waarom het beste? De hoogste geluidskwaliteit (ze weten er zelfs een 2- of 3-weg systeem in te frommelen) en optimale demping van omgevingsgeluid, omdat deze in-ears je oor helemaal afsluiten. Let maar eens op wat je ziet bij TV presentatoren, zangers en muzikanten, die hebben ze allemaal.

Ik heb zelf een setje aangeschaft toen ik nog per trein forensde tussen Utrecht en Amsterdam: ik werd helemaal knetter van iedereen die ongegeneerd in zijn mobiel zat te tetteren, plus: ik kon de muziek zo hard zetten als ik wilde; de omgeving hoort er niks van, want de demping is ook omgekeerd uitstekend (ergernis nummer twee voor mij in de trein, mee mogen delen in de belabberde muziekvoorkeur van anderen). Ik heb er zelfs een tijdje mee gewerkt als dj, om mijn eigen oren te beschermen toen de tijd aanbrak dat het gewenst werd om de oren van je publiek aan gort te draaien.

Qua geluidskwaliteit doet Shure het gewoon goed, en ze hebben al die (dure!) marketing-onzin en belachelijk opgepompte bas om gebrek aan kwaliteit te verhullen (zoals Beats by Dré, Monster etc.) niet nodig. Je krijgt gewoon goed gebalanceerd geluid, inclusief een prima laag, zonder dat dit ten koste gaat van het mid en hoog.

Omdat deze in-ears je oren zo goed afsluiten, zul je ook geen last hebben van windgeruis.

Let wel: ze zijn niet goedkoop. Ze worden geleverd met verschillende maten en types dopjes, en als je hele moeilijke oren hebt, dan kun je ze zelfs op maat laten maken via een afgietsel.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
FredMarien
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 jul 2017, 23:14
Locatie: Herentals Belgie
Merk SP: Stromer st3 pinion black
Km-stand: 0

Hallo,
Ik fiets, wandel, werk in de tuin met Aftershokz.
https://aftershokz.com/products/trekz-titanium/
Dit systeem werkt via het gehoorbeen en laat de oren vrij.
Stromer st1x 2017
Stromer St3 pinion black
Plaats reactie