Krimpkous

boot77
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 44
Lid geworden op: 24 mar 2018, 18:22
Merk SP: Stromer
Km-stand: 10k

Ik lees wat zaken over een krimpkous oplossing mbt vochtproblemen. Hoe zit dat precies met deze modificatie. Heb net een maanden een st2 2017, géén idee of dat hier al standaard op zat of dat dit door de dealer bij uitlevering diende te geschieden. Zo ja hoe check ik dit.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromer heeft de dealers gevraagd om de krimpkous aan te brengen tijdens een onderhoudsbeurt. Als jouw Stromer een paar maanden oud is ("een maanden"?) en je hebt nog geen service- of onderhoudsbeurt laten uitvoeren, dan bestaat de kans dat dit er bij jouw Stromer nog niet op zit. Mocht je je Stromer één maand geleden hebben gekocht, dan bestaat die kans echter ook.

Je kunt de lange afdekplaat onder de schuine onderbuis los schroeven (de schroefjes zie je in het accuvak zitten als je je accu eruit haalt) en de onderste connectoren van je controller bekijken. Maar de makkelijkste en vooral veiligste weg bij zo'n piepjonge Stromer is: gewoon je dealer vragen. Hoef je ook niks los te schroeven zonder dat je weet waar je precies naar moet kijken en het risico loopt om iets verkeerd terug te plaatsen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Golvas

Wij waren twee weekends terug bij een (Nederlandse) dealer die het in Keulen hoorde donderen toen ik over krimpkous begon, dus niet elke dealer blijkt hiervan op de hoogte te zijn ... (laten) checken is dan ook de boodschap.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromer stuurt dit soort info naar alle dealers, maar er gaat bij de dealers inderdaad weleens wat mis bij de informatieverwerking.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stroompje
Expert
Expert
Berichten: 194
Lid geworden op: 22 apr 2018, 08:53
Locatie: Twente

Hallo, ik deel de waarneming van Golvas.
Onze dealer wist van niets (maar met de verkoop van een handjevol Stromers per jaar . . . hij moet zo ie zo heel veel navragen bij Stromer). De man die “over Stromer gaat” had ook GEEN memo van Stromer gezien.
Hij heeft bij Stromer geïnformeerd en de kousjes besteld.
Die zouden dan volgende week worden gemonteerd.
Let’s see.

Peter
2 Stromer ST2s sinds september 2018; Bodyfloat, Spurcycle, Shockstop, Rokform, Winglights, Rizoma spiegel
Riese
Pro
Pro
Berichten: 40
Lid geworden op: 02 mei 2018, 19:23

Vandaag mijn Stromer ST2 opgehaald.
De krimpkous zat er nog niet in. Heb het eventjes gemeld en ze hebben dit ter plekke voor me gedaan.
Ik ben gerust.
Echt een super service bij mijn fietshandelaar!!
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

kijk....zoiets "ontzorgd" !
Het woord bestaat niet maar het geeft wel het gevoel weer.
Dat is namelijk precies wat ik zoek bij een FM: service.
Zelf heb ik daar een andere naam voor: mobiliteitsgarantie.

Wees blij met zo'n dealer.
Op dit forum lees je gelukkig vele van dit soort FM's die oog/oor/gevoel hebben voor hun klanten. Maar je leest ook bijna tragische ellende-verhalen die zeker de naam Stromer geen goed doen. Laat staan de portemonnee/humeur/vertrouwen van die klanten.

Vele zorgeloze kilometers toegewenst. En ALS je dan eens een probleem hebt (en dat kan; ieder mechanisch/elektrisch component heeft haar kuren) weet je je gesteunt.

Grtz, Reinout
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Reinout-St1x schreef: 09 mei 2018, 16:54 kijk....zoiets "ontzorgd" !

...

En ALS je dan eens een probleem hebt (en dat kan; ieder mechanisch/elektrisch component heeft haar kuren) weet je je gesteunt.
Helemaal mee eens. Zo'n reactie van de dealer maakt dat je je vrij kunt voelen om alles te bevragen, zonder dat je in een ongemakkelijke situatie belandt met de dealer. Vertrouwen is goed, controle is beter, dus heel goed dat je even gevraagd hebt naar die krimpkous, en nog beter dat de dealer dat direct ter plekke heeft gefixt. Daar word ik vrolijk van :ay
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Idd niet elke dealer weet het, die van mij was ook niet op de hoogte heeft het even afgetoetst met Stromer en vervolgens de krimpkous erop gesmolten :cool2:
Gebruikersavatar
$h3ph3rd
Pro
Pro
Berichten: 72
Lid geworden op: 18 mar 2018, 07:37
Locatie: Eppegem (Zemst)

Heb het ook aan mijn dealer gevraagd en steekt er nog niet op. Bij de eerste onderhoudsbeurt, wat binnenkort is, gaat hij die er opzetten :cool2:
:duel: ...on a steel horse i ride.... :duel:
ST2 983WH sinds 29 maart 2018
Plaats reactie