ST2 MY18 of ST2 S MY17

mhoutman

Stromeur schreef: 02 mei 2018, 22:38 Ik heb 'm weleens eerder ergens op het forum gepost. Doe deze maar, qua Praxis:


Bouwlamp.JPG
Heb je de toeter gezien :cool2:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik zie het pas nu jij het zegt, bovenop het kroonstuk van de voorvork.

Volgens mij is deze bike eigenlijk een spitting image van de 2018 Stromers:

Huge LED bouwlamp, niet-ingebouwde toeter vol in zicht en binnen gehoorafstand pal boven het voorwiel, banden met beduidend meer grip in regenachtige bochten, voorvering, mega-comfortabel zadel met opnieuw vering die het geheel in combinatie met de geveerde zadelpen tot een trampoline voor je achterwerk maakt, robuuste standaard, in hoek verstelbare stuurpen die misbruikt wordt voor een zo recht mogelijke zitpositie, mega display pal voor je neus zodat je er de heeeeeeele tijd op kunnen loeren tijdens het fietsen. een ongelofelijk zootje mounts om weetikwat allemaal op het stuur te monteren, een opvallend lelijk alternatief voor de koekenpan, pedalen waarbij functie boven vorm gaat, of misschien ook niet maar wát zijn die lelijk.

Oh yeah! :d3:

Design en functie kunnen elkaar bijten, maar soms snap ik de Stromer designers ineens weer heel erg goed.

En toch wil ik een spatlap! (Zit niet eens op deze fiets! :dwarf: )
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

FreddyH schreef: 02 mei 2018, 22:14 Die ervaring krijg je maar op 1 manier. Er is gewoon niks vergelijkbaar met die bouwlamp.
Ik denk dat het lampje van lupine heel erg dicht in de buurt komt. Trouwens veel kleiner.
Wordt niet verkocht voor Stromer, wel voor Brose, Bosch, Shimano en Yamaha.

900 lumen, maar de lens blijkt onwaarschijnlijk goed en efficiënt te zijn.
Wel geen groot licht functie.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
mhoutman

Tomasj schreef: 03 mei 2018, 06:08
FreddyH schreef: 02 mei 2018, 22:14 Die ervaring krijg je maar op 1 manier. Er is gewoon niks vergelijkbaar met die bouwlamp.
Ik denk dat het lampje van lupine heel erg dicht in de buurt komt. Trouwens veel kleiner.
Wordt niet verkocht voor Stromer, wel voor Brose, Bosch, Shimano en Yamaha.

900 lumen, maar de lens blijkt onwaarschijnlijk goed en efficiënt te zijn.
Wel geen groot licht functie.
Je bedoelt de Lupine SL?

Ik had als bijverlichting een PIKO TL op mijn oude Stromer en gebruik een Wilma R op een mountainbike en soms op de Stromer. Accuhouder op het bidonpunt. Top spul, maar qua lumen wint de M99 PRO tov de SL.
mhoutman

Stromeur schreef: 03 mei 2018, 00:38
En toch wil ik een spatlap! (Zit niet eens op deze fiets! :dwarf: )
Als er nou ergens modder en sneeuw op de straat ligt dan is het wel Zwitserland. Het niet aanwezig zijn van een goed voorspatbord is wat mij betreft de grootste fail op de hele Stomer lijn.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ja, dat vind ik ook gek: natuurlijk is design belangrijk, maar al die nette pakken op de promo filmpjes mogen ook wel een beetje schoon blijven...
Hoewel ik op mijn fiets ook gewoon nat spetter, perfect ga je het toch niet krijgen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

mhoutman schreef: 03 mei 2018, 08:27
Je bedoelt de Lupine SL?

Ik had als bijverlichting een PIKO TL op mijn oude Stromer en gebruik een Wilma R op een mountainbike en soms op de Stromer. Accuhouder op het bidonpunt. Top spul, maar qua lumen wint de M99 PRO tov de SL.
Het gaat over meer dan gewoon de specificaties (# lumen), ook over de kwaliteit waarmee deze worden verdeeld. Volgens reviews is de SL beter dan veel lampen die een veel hogere lichtoutput beloven.
Ik vermoed dat de Supernova pro op dit vlak ook OK is, maar 900 & 1100 lm is niet zoveel verschil
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Tomasj schreef: 03 mei 2018, 19:29 Ik vermoed dat de Supernova pro op dit vlak ook OK is, maar 900 & 1100 lm is niet zoveel verschil
1600 lm op standje groot licht voor de Supernova M99 PRO.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
mhoutman

Tomasj schreef: 03 mei 2018, 19:29
mhoutman schreef: 03 mei 2018, 08:27
Je bedoelt de Lupine SL?

Ik had als bijverlichting een PIKO TL op mijn oude Stromer en gebruik een Wilma R op een mountainbike en soms op de Stromer. Accuhouder op het bidonpunt. Top spul, maar qua lumen wint de M99 PRO tov de SL.
Het gaat over meer dan gewoon de specificaties (# lumen), ook over de kwaliteit waarmee deze worden verdeeld. Volgens reviews is de SL beter dan veel lampen die een veel hogere lichtoutput beloven.
Ik vermoed dat de Supernova pro op dit vlak ook OK is, maar 900 & 1100 lm is niet zoveel verschil

Klopt. Veel lumen met slechte bundeling schiet niet echt op, althans op een fiets. Lupne heeft bijna jaarlijks updates van haar lanpen met weer 300 lumen extra. Soms kun je iik je oude lanp dus upgraden.

900 of 1100 lm is idd een te verwaarlozen verschil. Ik heb de SL nog niet live gezien maar ben erg benieuwd. Supernova, Lupine maar ook een merk als Exposure Light bewgen zich kwalitatief en qua design op eenzane hoogte :bf:
Plaats reactie