Stroomverbruik, snelheid, vermogen en actieradius

Golvas

Tomasj schreef: 02 mei 2018, 21:11 Neen, hij weet dat ik geen rommel koop.
En toch is hij erin gelukt ... :mrgreen:
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Golvas schreef: 02 mei 2018, 22:51
Tomasj schreef: 02 mei 2018, 21:11 Neen, hij weet dat ik geen rommel koop.
En toch is hij erin gelukt ... :mrgreen:
Neen hoor, die speed-pedelec van Bosch kocht ik vorig jaar niet bij hem.
Dat Bosch systeem is helemaal niet zo betrouwbaar,neem dat maar van mij aan.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Tomasj schreef: 02 mei 2018, 22:09
Lomito schreef: 02 mei 2018, 22:04 Je zult de accu eerst moet leren kennen om uit te rekenen wat je gemiddelde stroomverbruik is. En daar zijn eerst meerdere ritten voor nodig, sowieso om de accu 'los' te rijden.
Probleem was voornamelijk de manier waarop ze vanmorgen reageerde eens er nog 20% overbleef, terwijl ik vertraagde bleef ze véél te hard zakken naar mijn zin.
Over de avondrit ben ik wel tevreden, 34 km/h gemiddeld met stevige wind op kop, en onderweg verschillende keren vertraagd door ander verkeer, en nog 10% batterij over.
De laatste weken had ik meerdere dagen met flinke wind op de kop of schuin van voren en ik rij veel in open gebied. Ik maak dan alleen gebruik van stand 3 met de sensorgevoeligheid bijna minimaal. Want als ik de sensorgevoeligheid op meer dan 50% heb staan en stand 3 met wind op de kop rij ik meer dan 50% leeg op 24 km (814 Wh accu). Ik zie dan ook op mijn OMNI dat het geleverde vermogen ook tijdens de rit zeer regelmatig MAX waardoor ik de accu leeg trek. Mijn kruissnelheid zakt dan wel 4-5 km maar ik loop niet het risico dat mijn terugreis een marteling wordt.

Ik heb stand 2 zo geprogrammeerd dat ik met rustig weer altijd op stand 2 rijd en met enige inspanning 46-47 km/h rijd. Ik gebruik stand 3 dus alleen als ik of wind tegen heb of moe ben en zonder al te veel inspanning thuis wil komen. Ik heb namelijk gemerkt dat ik, met de juiste instellingen in stand 2, grote fluctuaties in het geleverde vermogen voorkom en dat komt mijn actieradius ten goede.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Wat zijn de settings van je stand 2 dan?
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Ebiker
Expert
Expert
Berichten: 281
Lid geworden op: 17 nov 2017, 15:37
Locatie: Huijbergen

Daar ben ik ook wel in geintresseerd
Zwarte st2 2018 - 983 wh - bodyfloat - ww: 28 km, scheldelaan - home

Levering: 09/05/2018 :cool2:
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Dit zijn mijn settings van stand 2. Bij veel wind op de kop rij ik op stand 3 en zet ik de trapsensor via de OMNI terug (1 streepje blijft zichtbaar). Maar ik adviseer je vooral zelf de experimenteren met de setting totdat je het optimum hebt gevonden tussen ondersteuning, snelheid en actieradius. Ook omdat ik niet uitsluit dat een ST2 MY 2018 andere software heeft dan de mijne ban 2015. Maar ook gewicht en lengte van de berijder tellen mee. Succes!

P.S. Sorry voor de enorme foto :shock:

Afbeelding
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Ebiker
Expert
Expert
Berichten: 281
Lid geworden op: 17 nov 2017, 15:37
Locatie: Huijbergen

Bedankt alvast voor het delen van de info :cool2:
Zwarte st2 2018 - 983 wh - bodyfloat - ww: 28 km, scheldelaan - home

Levering: 09/05/2018 :cool2:
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Dankzij dit berichtje weet ik nu eindelijk dat wat ik wou aanpassen op mijn fiets de sensorgevoeligheid is. Ik heb die nu op 30% gezet. Ik vind dat de fiets anders veel te veel ondersteuning biedt.

Vanmorgen op mijn dooie gemak naar 't werk gereden (eerste 45 min hartslag 135 bpm). Daarna de sensorgevoeligheid aangepast, zodat ik ook nog even écht kon sporten de laatste 45 min. Had nog 5% batterijcapaciteit over :dwarf: Gemiddelde viel wel wat tegen (36km op GPS)
Vanavond wind in de rug. GPS gemiddelde van 39,6 km/h en nog 27% over (sensorgevoeligheid 30%, grotendeels stand 3). Twee Stromers tegengekomen volgens mij (was er niet echt op aan 't letten) en een Koga XLR8 die echt flink aan 't doortrappen was voorbijgezoefd. Het blijven wel mooie fietsen, die Koga's.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Hier een eerste tussentotaal voor mijn fiets
ST2 - 610 km - 38,7 km/h gemiddelde - 14,4 watt/km - 52 km woon-werk

Ik doe zowel in de heen als in de terugrit ongeveer 150 hoogtemeters. Ik rijd de laatste dagen altijd in stand 3 met de koppelsensor op ongeveer 30% afgesteld.


Even wat kilo's er afrijden en 't zal wal wat minderen, dat verbruik.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

ST2 --- 814 Wh --- 12,7 Wh/km -- 32,0 km/uur -- 406 Watt -- 58 km -- (jul 2016, 11.304 km, Roos, 36 km enkel)
ST2 --- 814 Wh --- 13,2 Wh/km -- 40,1 km/uur -- 529 Watt -- 61 km -- (apr 2017, 1.875 km, Bert, 18 km enkel)
ST2 --- 814 Wh --- 14,3 Wh/Km -- 35,0 km/uur -- 501 Watt -- 51 km --(jan 2018, 352 km, RobinStromer, 21 km enkel met 160 hoogtemeters)
ST2 --- 983 Wh --- 10,8 Wh/km -- 31,6 km/uur -- 341 Watt -- 82 km -- (jun 2017, 2.460 km, rvaneijk, 31 km enkel)
ST2 --- 983 Wh --- 11,1 Wh/km --- 34,9 km/uur -- 387 Watt -- 79 km -- (jun 2017, 1.546 km, Mark, 62 km enkel)
ST2 --- 983 Wh --- 12,2 Wh/km -- 31,2 km/uur -- 380 Watt -- 73 km -- (dec 2017, 1.480km, Zebbernaut, geen vaste rit)
ST2 --- 983 Wh --- 13,0 Wh/km -- 27,0 km/uur -- 351 Watt -- 68 km -- (dec 2017, 2.131 km, Alex.slaets, 25 km enkel)
ST2 --- 983 Wh --- 13,8 Wh/km -- 38,9 km/uur -- 537 Watt -- 64 km -- (jun 2017, 7.300 km, Rutger, 41 km enkel)
ST2 --- 983 Wh --- 14,0 Wh/km -- 35,2 km/uur -- 493 Watt -- 63 km -- (mei 2017, 5.016 km, Philipbo, 26 km enkel)
ST2 --- 983 Wh --- 14,2 Wh/km -- 40,8 km/uur -- 579 Watt -- 62 km -- (nov 2017, 1.346 km, Doorstromer, 45 km enkel)
ST2 --- 983 Wn --- 14,4 Wh/km -- 38,7 km/uur -- 749 Watt -- 61 km -- (mei 2018, 610 km, Tomasj, 52 km enkel)
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Plaats reactie