Groepsinitatief: zelf Supernova M99 PRO op Stromer monteren

Gebruikersavatar
Stroompje
Expert
Expert
Berichten: 194
Lid geworden op: 22 apr 2018, 08:53
Locatie: Twente

[Berichten afgeplist van het topic "Video avondrit met Supernova M99 PRO: High Beam vs Low Beam". LET OP: het uitvoeren van deze Mod leidt (net als elke andere onofficiële Mod) tot verlies van garantie op je Stromer. Stromeur.]

Indrukwekkend die Supernova M99Pro.
En wel duur ook. Er is ook nog een Pure uitvoering, maar daar zit geen high beam op, dus of dat een goede investering is voor 240€ weet ik niet. De laagste prijs voor de Pro is 399€. Dus 160€ meer . . .

Ik overweeg, passieve en actieve veiligheid is voor ons beiden prime, om ook zo’n “bouwlamp” op onze beide Stromer ST2’s te zetten.
Hoe is dat te monteren. Wordt de originele lamp dan vervangen en is de stekker compatibel? Is er een speciale beugel te koop? Nog andere aansluit problemen waar ik rekening mee moet houden?
Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft en het met ons wil delen.

Bedankt.

Peter
2 Stromer ST2s sinds september 2018; Bodyfloat, Spurcycle, Shockstop, Rokform, Winglights, Rizoma spiegel
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Die ervaringen zijn er inmiddels een beetje; er zijn meer mensen mee bezig. Zie dit topic:

viewtopic.php?f=8&t=527&hilit=m99+pure+pro
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Lomito schreef: 23 apr 2018, 01:00 Geweldig die bouwlamp, ik zou niet meer zonder kunnen/willen. Dat de Supernova M99 Pro na de ST2s ook voor de ST5 gekozen is en zelfs het ontwerp van het ST5-stuur hierop is aangepast zegt wellicht voldoende over de kwaliteiten van deze superlamp.
De PRO staat al op mijn To Do lijstje maar jouw filmpje maakt wel duidelijk dat de PRO de enige goede oplossing is. Een lamp met een goed afgeschermd lichtbeeld in Low Beam. Maar weinig fietslampen zijn zo ontworpen. Voor mij een must voor het komend najaar.

Trouwens erg netjes van de fietsers op de brug dat ze ruimte maken voor jou.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Lomito

Volgens mijn dealer is het een klant gelukt om de M99pro op een ST1x of ST2 te plaatsen. Een handige jongen met elektronica...
Fietske
Expert
Expert
Berichten: 123
Lid geworden op: 22 okt 2017, 21:53

Mmm, ik ben toevalig ook handig ... en een jongen :cool2: .
En laat ik inmiddels ook de m99 pro op mijn ST2 geplaatst hebben ;) .
Dus wellicht is t er al 2 gelukt.

Op zich is t niet complex.
Erg dure lamp, maar n geweldige upgrade met fenomenaal licht kan ik melden. Een keer zelf ervaren en je wil niet meer anders ... dus jullie zijn gewaarschuwd :mrgreen:
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Wat heb jij betaald voor de lamp?
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Gebruikersavatar
Stroompje
Expert
Expert
Berichten: 194
Lid geworden op: 22 apr 2018, 08:53
Locatie: Twente

Hallo Fietske,

Is het mogelijk jouw werkwijze en aansluitschema te delen, zodat ik een dealer kan vragen dit uit te voeren.
Met elektronica als dit ga ik zelf niet prutsen.
Bedankt.

Peter
2 Stromer ST2s sinds september 2018; Bodyfloat, Spurcycle, Shockstop, Rokform, Winglights, Rizoma spiegel
Fietske
Expert
Expert
Berichten: 123
Lid geworden op: 22 okt 2017, 21:53

Mijn aansluitinformatie kun je vinden in "Wie vindt de verlichting van de Stromer st1 en st2 te weinig ?".
Het schema is hier op de site ook geplaatst (ben ik even kwijt waar, meen ook in dat topic).
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stroompje
Expert
Expert
Berichten: 194
Lid geworden op: 22 apr 2018, 08:53
Locatie: Twente

Dank, ik ga het met onze dealer bespreken.
Hopelijk kunnen zijn de klus aan.
Peter
2 Stromer ST2s sinds september 2018; Bodyfloat, Spurcycle, Shockstop, Rokform, Winglights, Rizoma spiegel
Plaats reactie