Oordoppen... maar welke ?

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Even langs een Turkse kapper gaan, die brandt ze in twee seconden voor je weg. Pijnloos. (En nee, ik heb het niet, maar ik ken wel mensen die het zo laten doen en ik vind het een effectieve techniek.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
$h3ph3rd
Pro
Pro
Berichten: 72
Lid geworden op: 18 mar 2018, 07:37
Locatie: Eppegem (Zemst)

Goed idee :cool2:
:duel: ...on a steel horse i ride.... :duel:
ST2 983WH sinds 29 maart 2018
Gebruikersavatar
Eric1971
Veteraan
Veteraan
Berichten: 300
Lid geworden op: 30 mar 2018, 03:24
Locatie: Herveld

$h3ph3rd schreef: 25 apr 2018, 21:34
AmPeer schreef: 25 apr 2018, 20:03 Vandaag bij Schoonenberg plugs op maat laten maken € 110,=
In 15 min wordt met een soort kitpistool een kunststof in elke gehoorgang gespoten die na 5 min is uitgehard.
Oei, dan zal ik moeten oppassen! Ik ga me ook een paar laten aanpassen, maar heb wat haartjes in mijn oren. Dat wordt verwijderen of zal een pijnlijke zaak worden ;)
Zie het als harssen ;p
ST1X mica Orange 2018 20” sport / bodyfloat / ergohandvaten/ 2x Oliebback Classic / Ultegra 10sp 11/28
woon-werk 25km enkel :d3:
Gebruikersavatar
$h3ph3rd
Pro
Pro
Berichten: 72
Lid geworden op: 18 mar 2018, 07:37
Locatie: Eppegem (Zemst)

Zie het als harssen ;p


Is misschien nog beter. Kan ik mijn benen terwijl ook laten doen ;p
:duel: ...on a steel horse i ride.... :duel:
ST2 983WH sinds 29 maart 2018
Lomito

Anticiperend op het laten aanmeten van speciale oordoppen bij Schoonenberg heb ik alvast eenvoudige oordoppen van Skandia gekocht (€ 2,00) en die bevallen eerlijk gezegd bijzonder goed.

https://skandia.nl/gereedschap/bescherm ... oord-25-db

Ze dempen het geluid matig en dat is precies wat ik wil. Geen last meer van harde, snijdende windruis maar nog wel omgevingsgeluid horen... De doppen kunnen ook dieper geplaatst worden en sluiten dan beter af maar dat hoeft voor mij niet.
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Had deze nog van mijn werk. Bestemd voor op de motor en voor de fiets is dit dan ook zeker voldoende.

Op maat gemaakt door “pur” of iets dergelijks in de oren te sluiten, even wachten en de vorm van je oor is klaar. Twee weken wachten en voila.
D6BC6C52-CE30-41D2-8B61-FC7EE2E67EF8.jpeg
D6BC6C52-CE30-41D2-8B61-FC7EE2E67EF8.jpeg (818.07 KiB) 4632 keer bekeken
Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Gebruikersavatar
AmPeer
Expert
Expert
Berichten: 270
Lid geworden op: 17 aug 2017, 19:11
Locatie: ALMERE

Vanmiddag heb ik mijn custom-made oordoppen bij Schoonenberg opgehaald. Ik koos vanwege veiligheid voor de variant waarbij er nog enig geluid van de buitenwereld kan doordringen

Eerst volgt in de winkel een pas-sessie
Het bleek nog niet zo eenvoudig de doppen in mijn oren te krijgen en op mijn suggestie voor wat glijmiddel ;p , werd de bijgeleverde tube tevoorschijn gehaald. hahaha

Niettemin bleef het ook met glijmiddel, een gewring. De doppen worden met een draai in elke gehoorgang gezet. Ze er nadien weer uit krijgen is ook een dingetje. Wie geen lange nagels heeft (zoals ik ) heeft het moeilijker dan zij met lange nagels.

Enfin met training on the job zal er wel handigheid komen.

Met de nieuwe doppen gelijk maar een testrit maken.
Uiteraard dempt het de ruis maar niet geheel ruis-vrij . Het is het compromis tussen gedempt en toch nog verkeerssignalen kunnen blijven waarnemen en als je met iemand moet praten toch nog iets van de ander te kunnen verstaan.

Wel iets dat me negatief opviel, is dat de doppen na enige tijd in toch een enigszins ongemakkelijk / licht pijnlijk gevoel opleverden . (Ik ben erg benieuwd naar ervaring van andere Schoonenberg-dop gebruikers)
Mogelijk dat het enige gewenning vergt en dat dit toch gevoel niet of minder storend wordt.
Het is ook mogelijk dat er een nieuwe set gemaak moet worden
Schoonenberg geeft gelukkig een pasvorm-garantie :P
sinds 02 sept 2017 St2S - spurcycle bel - bodyfloat - shockstop 30 gr- Ortlieb back-roller pro plus
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Gehoorgangen zijn enorm gevoelig en het inbrengen en eruit halen van die doppen vergt enige oefening. Zitten ze niet perfect, dan is de demping niet optimaal en kunnen ze inderdaad pijn gaan doen. Maar een beetje irritatie aan het begin kan ook optreden. Geef het een weekje. Zitten ze dan nog niet lekker, laat dan nakijken of je ze wel goed inbrengt. Als daar niks mis mee is: nieuwe laten aanmeten.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
mhoutman

Waarom wil ik oordoppen op een Stomer terwijl ik fietsende op de opebare weg en het (gevaarlijke) drukke verkeer juist niet alleen goed zicht wil hebben maar mijn omgeving ook wil horen :ck:
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

mhoutman schreef: 15 mei 2018, 08:30 Waarom wil ik oordoppen op een Stomer terwijl ik fietsende op de opebare weg en het (gevaarlijke) drukke verkeer juist niet alleen goed zicht wil hebben maar mijn omgeving ook wil horen :ck:
Ik heb ook op maat gemaakte oortjes en die filteren alleen de irritante geluiden weg normaal en dus die dingen die je moet horen blijf je ook horen.
Plaats reactie