Defecte motor ST1

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Jroen schreef: 30 mar 2018, 00:02 Van de oude motor zou de hall-sensor kapot zijn gegaan.
Waar is toch de tijd gebleven dat zo'n sensor gewoon vervangen werd? Kost hoogstens een paar euro en het arbeidsloon van een medewerker die snapt hoe een soldeerbout werkt. In plaats daarvan laat Stromer er direct een nieuwe $$$ nieuwe motor in zetten. Superleuk onder garantie, maar een debacle voor de klant buiten garantie.

Overigens is dit niet specifiek Stromer-beleid; ik zie het gebeuren bij alle pro- en consumentenelektronica.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Tomasj schreef: 30 mar 2018, 00:18 Dit berichtje laat me weer meer neigen naar het afsluiten van een Ebike garantie. Voor 180 EUR kan je de fiets blijkbaar drie jaar extra verzekeren (dus vanaf het derde tot het vijfde levensjaar van de fiets).
Ik blijf erbij dat dit een sigaar uit eigen doos is. Je hebt als consument gewoon recht op een deugdelijk product (minimaal conform EU wetgeving) met een bepaalde verwachte levensduur, en die is bij een Stromer echt niet slechts twee jaar.

Maar na die twee jaar moet je er dan wel zin in hebben om te gaan bakkeleien met de dealer of met Stromer over of een defect onder garantie moet worden opgelost of op jouw kosten. Voor die 180 euro koop je feitelijk gemoedsrust, en daar is ook wel wat voor te zeggen. Maarja, ik en mijn principes...
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Peter W
Rookie
Rookie
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 mar 2018, 19:10

Een kleine update. Mijn hersteller blijkt nog steeds op de nieuwe (refurbished) motor te wachten. Mijn motor moest eerst opgestuurd worden vooraleer ik een andere krijg. Volgens hem zijn er bij Stromer lange wachttijden. Dit is nu al een maand verder. Mijn idee is dat mijn eigen motor wordt gereviseerd in het fabriek. In deze tijd kan het anders toch niet zolang duren om een zogenaamde refurbished motor van het schap te halen en op te sturen. Niet?
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Toen mijn motor werd vervangen heeft de fiets ongeveer 10 dagen bij de fietsmaker gestaan als ik het mij goed herinner
(het wast toen ook nog kerst en nieuwjaar.)
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Peter W schreef: 21 apr 2018, 09:51 Mijn idee is dat mijn eigen motor wordt gereviseerd in het fabriek. In deze tijd kan het anders toch niet zolang duren om een zogenaamde refurbished motor van het schap te halen en op te sturen. Niet?
De fabriek van de motoren staat in Taiwan, dus ik denk niet dat ze jouw motor gereviseerd aan jou terug gaan sturen (misschien wordt het op termijn wel een refurb voor een andere klant).

Maar ik snap sowieso niet waarom jouw defecte motor eerst moet worden opgestuurd voordat je die refurb ontvangt. Je kóópt die refurb, het is niet eens garantie, dus Stromer zou die gewoon op moeten sturen. Ik zou toch nog eens wat druk zetten bij de dealer, want die mag het best wat beter voor je opnemen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
bikerke
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 111
Lid geworden op: 20 jul 2017, 16:18

Peter W schreef: 27 mar 2018, 19:45 Kostprijs van een nieuwe motor: 1200€, een refurbished exemplaar: 700€. Dan maar voor deze laatste gekozen. Deze is inmiddels besteld en zou 1 dezer dagen in de werkplaats arriveren.
Peter W schreef: 21 apr 2018, 09:51 Mijn motor moest eerst opgestuurd worden vooraleer ik een andere krijg. Volgens hem zijn er bij Stromer lange wachttijden. Dit is nu al een maand verder. Mijn idee is dat mijn eigen motor wordt gereviseerd in het fabriek. In deze tijd kan het anders toch niet zolang duren om een zogenaamde refurbished motor van het schap te halen en op te sturen. Niet?
Koop je een refurbished motor, dan zie ik niet in waarom je je oude motor zou moeten afgeven.
En denk dan wel dat 700€ een redelijke prijs is, maar dan moet je wel garantie krijgen natuurlijk.
Maar, 700€ voor een revisie?
Dan is het dus een standaard pakket waarbij automatisch een revisieset gemonteerd wordt.
Dan had ik eerder mijn motor laten ontspaken en bij een revisiebedrijf aangeboden.
Vb http://www.elektro-dermo.com/de-special ... romotoren/
Of een nieuwe gekocht en de oude gehouden....
Peter W
Rookie
Rookie
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 mar 2018, 19:10

@bikerke Er wordt me nu iets duidelijk. Die link naar dat revisiebedrijf ligt op een paar kilometer van mijn verdeler/hersteller. Veel kans dat de motor daar in behandeling is.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Volgens mij doet Stromer zelf dit niet met zulke bedrijven. Dan zou het een initiatief van je dealer moeten zijn. Als je het niet vertrouwt, dan zou ik Stromer zelf eens contacteren en vragen wat de stand van zaken nu precies is.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
bikerke
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 111
Lid geworden op: 20 jul 2017, 16:18

@peter w hou ons op de hoogte aub
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 30 mar 2018, 00:23 Ik blijf erbij dat dit een sigaar uit eigen doos is. Je hebt als consument gewoon recht op een deugdelijk product (minimaal conform EU wetgeving) met een bepaalde verwachte levensduur, en die is bij een Stromer echt niet slechts twee jaar.
Eens.
Stromeur schreef: 30 mar 2018, 00:23 Maar na die twee jaar moet je er dan wel zin in hebben om te gaan bakkeleien met de dealer of met Stromer over of een defect onder garantie moet worden opgelost of op jouw kosten.
Jee. Jij hebt alleen iets met de dealer, je hebt niets met Stromer te maken (tenzij je hem rechtstreeks bij Stromer gekocht hebt). Ik zou zeker een claim leggen bij de dealer op een deugdelijk product, de kans dat je gratis een refurbished motor krijgt is klein, maar als je al maar de helft moet betalen... Wel de moeite waard!

Overigens hebben we in Nederland géén recht op 2 jaar consumentengarantie. Dit is een Europese wet die in Nederland niet is overgenomen. Wij hebben wettelijk recht hebben op een deugdelijk product, hetgeen meestal ruimer is maar wel meer discussie op kan leveren. En inderdaad: het eerste half jaar moet de dealer aantonen dat het jouw schuld is dat iets kapot is gegaan. Daarna moet je zelf aantonen dat het níet jouw fout is.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie