Stromeren in colbert

Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

In de promofilms van Stromer fietst een zakenman in pak naar kantoor.
Vanmiddag ga ik in mijn colbert naar een meeting.
Is het nou de bedoeling om in vol ornaat te gaan peddelen of hebben jullie andere tips?

Graag hulp. :roll:
Laatst gewijzigd door Stromend op 23 apr 2018, 14:06, 1 keer totaal gewijzigd.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Sorry, ik heb geen tips. Ik lach me altijd helemaal suf om die promo-filmpjes van Stromer, met mannen die onbezweet en in keurig gestreken overhemd plus colbert op hun werk verschijnen. Of die dames met hun heus niet opwaaiende korte rokjes op hun witte Stromer ST2 en zonder te pletter gevolgen vliegen in hun mascara.

Als je niet al te ver hoeft, en het weer zit een beetje mee, zou ik lekker in vol ornaat gaan hoor. Krijg je dat Stromer-gevoel ook nog eens ;)

En anders toch je colbert maar voorzichtig opvouwen en in je tas meenemen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Ha Stromend,

sluit me volledig aan bij Stromeur.
Ik mag voor mijn werk best vaak in een net pak moeten verschijnen. Echter ik kom behoorlijk consequent met de fiets.
Dus zo langzamerhand heb ik wel handigheid in het netjes opvouwen van pantalon + jasje + overhemd + stropdas in een plastic zak. Deze gaat strak in de fietstas.
In de andere fietstas zit de accu; daar passen dus mooi de schoenen in.

Mijn werk maakt het mogelijk lokaal te douchen (ben voor een enkeltje 1 1/2 uur onderweg) maar zelfs voor andere locaties krijg ik alle hulp. Als "men" mij een beetje kent en weet dat ik graag gebruik maak van de fiets wordt er zelfs hulp/ondersteuning (in de vorm van een douche-voorziening) aangeboden. Kost je wel weer een uitlegje Stromer in het fietsenhok. Maar eigenlijk zie je veel bedrijven best geïnteresseerd zijn en die krijgen nu eerstehands-ervaring wat een bedrijf mogelijk ZOU MOETEN maken voor speed pedelecs. Ik vertel dan altijd de behoefte aan stalling, aan oplaadgelegenheid, aan douches......en de "winst" in parkeervakken (= ruimte) , het groene / moderne aangezicht van een bedrijf , de gezondere werknemer. Kost je de eerste koffiebreak en iedereen ZIE je gewoon denken dat ik binnen 2 jaar feitelijk gratis rij (hi hi).

Maar zweetloos Stromeren in colbert: hilarisch.......alleen in de folder.

Grtz, Reinout
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

:cool2:

Superfeedback Reinout. De pantalon trek ik gewoon vooraf aan en het jasje wordt strakopgerold en met de blouse in plastic verpakt.
Schoenen apart en in fietskleding de 13 km. van Arnhem naar Doorwerth.
De rit en het weer zijn bijzonder mooi dus moet er gestromert worden. :D
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Wel ff goed op de broekspijp letten!!!
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Buzze
Expert
Expert
Berichten: 266
Lid geworden op: 20 dec 2017, 13:16
Locatie: Antwerpen - Noorderkempen

Stromend schreef: 23 apr 2018, 13:52 In de promofilms van Stromer fietst een zakenman in pak naar kantoor.
Bijlange niet! Die fietst hooguit in de stad aan 25km/h in standje 3, van z'n loft naar kantoor via de Starbucks om een caramel mocha, of naar de broodjeszaak voor een biobroodje chiazaad en weer terug, met een blik van "kijk mij eens de planeet redden :hy: "
Mocht die echt kilometers moeten doen, zal hij net als Reinout z'n pak wel apart meenemen.
Scheldelaan-Stromer
Lomito

Donderdag heb ik een afspraak bij de Commissie Ruimtelijke Kwaliteit van Overbetuwe (Elst). Als het weer meezit ga ik in colbert. Gelijk even de burgemeester aanspreken over de speed pedelec, hij is altijd erg geïnteresseerd in nieuwe ontwikkelingen en zo'n blitse Es gaat hij zeker proberen. Sowieso een goed idee om een Stromer-meeting te organiseren met een tocht langs diverse gemeentebesturen en dan tekst en uitleg te geven aan de betreffende wethouder Verkeer/Duurzaamheid over de mogelijkheden van de speed pedelec. Met 1 speed pedelec maak je al indruk maar met een handvol superfietsen is het helemaal een feest.

Effe noteren... woensdag fiets oppoetsen... :shock: :bj
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Buzze schreef: 23 apr 2018, 16:59 van z'n loft naar kantoor via de Starbucks om een caramel mocha, of naar de broodjeszaak voor een biobroodje chiazaad en weer terug, met een blik van "kijk mij eens de planeet redden :hy: "
:bj
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Stromertheke
Pro
Pro
Berichten: 60
Lid geworden op: 07 mar 2018, 11:38

Ipv een nieuw topic te starten:
In de wintermaanden fietste ik vooral met fietskleding, maar nu het weer wat beter wordt zou ik het liefste gewoon met mijn werkkloffie (meestal spijkerbroek met overhemdje) op de fiets springen. Ik hoef maar 45 minuten te fietsen dus dat kan prima.

Echter hoe hou je je broekspijp schoon. Ik heb van die clips om eroverheen te doen, maar daar ben ik niet zo enthousiast over. Je schijnt voor de mtb ook speciale hulsels te hebben die je over je broek kan doen, maar ik zat er ook aan te denken dat je wellicht je ketting kan afschermen (scheelt wellicht ook weer onderhoud). Wat zijn jullie ervaringen?
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Ketting beschermen heb ik naar geinformeerd, maar heb geen "off-the-shelf" oplossing kunnen vinden voor de Stromer.
Dat wordt dus zelf freubelen of laten ontwikkelen.

Momenteel hou ik (ik fiets altijd in mijn standaard-kloffie) de 'most-charming-look-ever-sok-over-de-broekspijp'-oplossing aan :oops: . Maar ik zag ergens anders iemand een plaatje posten (zal zometeen wel iemand komen met exacte locatie van post) van een broekbeschermer van Vaude, die ga ik zelf ook nog eens wat beter bekijken. De veerstalen reclame gadgets vind ik iig veel te slap voor om de enkel.
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Plaats reactie