Video avondrit met Supernova M99 PRO: High Beam vs Low Beam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De Supernova M99 Pro: hij heeft dagrijverlichting, en voor in het donker een 1.100-lumen low beam en 1.600-lumen high beam, hij is officieel goedgekeurd voor de speed pedelec, wij noemen hem dankzij Lomito liefdevol "De Bouwlamp", hij zit standaard op de Stromer ST2 S en op de Stromer ST5, en hij kost als je 'm los koopt *tromgeroffel .... 449 euro.

Ik had tot een jaar geleden nooit gedacht dat ik ooit op een fiets zou rijden met zo'n waanzinnig dure lamp. Gelukkig zat-ie er al op, en wat bén ik er elke dag nog blij mee.

Afgelopen week heb ik een filmpje gemaakt van een avondrit met afwisselend high en low beam. High beam omdat ik veel door dunbevolkt en onverlicht gebied Stromer, over wegdek van matige kwaliteit en met veel kans op dieren op het fietspad. Low beam omdat ik het mijn tegenliggers te voet, op de fiets en per auto niet aan wil doen om verblind hun weg te vervolgen nadat ze mij gepasseerd zijn.

Beeld: GoPro Hero4 (helaas geen beeldstabilisatie)
Snelheid: Garmin Fenix 5 (GPS gemeten)
Video editing software: Garmin Virb


Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Geweldig die bouwlamp, ik zou niet meer zonder kunnen/willen. Dat de Supernova M99 Pro na de ST2s ook voor de ST5 gekozen is en zelfs het ontwerp van het ST5-stuur hierop is aangepast zegt wellicht voldoende over de kwaliteiten van deze superlamp.
.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Nice! Strakke inhaalactie aan het begin, minimaal net zo strak van 't padje geraakt tussen de bomen ;p , maar wel heel goed te zien daar aan die bomen wat je aan de M99 PRO hebt. Met mijn ST1 X 2017 koplamp had ik waarschijnlijk een hoop meer bomen geknuffeld.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Remco
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 60
Lid geworden op: 10 nov 2017, 18:20
Locatie: Gorinchem
Merk SP: Stromer ST2S

Mooi. :)

In werkelijkheid als je op de fiets zit is de hoeveelheid licht ervaring nog groter dan je in de filmpjes ziet. Maak regelmatig mee dat auto's de berm of een uitwijkhaven induiken om ruimte te maken, omdat ze me aanzien voor (wellicht) een motorfiets. Als je dan voorbij rijdt, zie je ze dan wel niet, maar kan me voorstellen dat er dan een verbaasde blik in de auto ontstaat. :D
Sinds november in bezit van ST2S voorzien van *BodyFloat, *Ergon GP5, *Winglights, *Ergotec M88, *Ortlieb fietstas Rack-Lock 22L, *Spurcycle
Gebruikersavatar
tjeerd
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 144
Lid geworden op: 11 dec 2017, 18:12
Locatie: Voorne-Putten (NL)
Merk SP: Stromer ST2 2018

Over het licht kan ik alleen maar zeggen dat het het goed uit ziet. Maar daarnaast zag ik dat de fietsrit door Arum heen ging langs o.a. herberg De Gekroonde Leeuw waar mijn oom heel lang gewoond heeft en ik als kind vaak ben geweest (hij woont nog steeds in het dorp, maar niet meer in het café en heb nog meer familie er wonen). Grappig om te zien :)
.....__o
.._ \<_
(_)/(_)
ST2 2018 🔋983 Wh :: 🏠-🏢 22 ㎞. :: ⏱ ~40 min :: Afbeelding
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Wat leuk! Die Herberg daar kom ik inderdaad altijd langs wanneer in naar mijn manege ga. De manege ligt (vanuit Harlingen bekeken) net buiten Arum aan de Baarderbuorren :)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Berichten over de mogelijkheid om tijdens een mini-meeting zelf een M99 PRO op de Stromer te monteren afgesplitst naar een eigen topic:

viewtopic.php?f=9&t=1115&p=19688#p19688
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie