Nieuwe ST1

clouddog
Rookie
Rookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 apr 2018, 15:40

Helemaal nieuw in de wereld van de electrische fietsen.

Zat eerst te twijfelen tussen een vanmoof electrified en een stromer.

Gelukkig kon ik een 2017 model kopen voor 3500 met een zwaardere accu (600 nog wat uitvoering)(45km versie)

Afstand is ongeveer 20 km one way.

Ik moet het nog allemaal een beetje uitdokteren maar die afstand lijk ik al maar net te redden (2 blokjes over) en dat met een nieuwe accu. Ik houd mijn hard vast als de accu wat ouder wordt.

Vandaag ook een teleurstelling opgelopen. Ik dacht dat de ST1 ook verbinding had met de fiets met een app (was me ook door de verkoper verteld) Daar kwamen we dus achter omdat de app altijd aangaf dat er geen fiets gekoppeld is.

Best jammer want houd wel van de grafiekjes. En ook geen antidiefstalmodule.

Op stand drie lijk ik ook sneller te fietsen dan op stand 4. stand drie doe ik vrij makkelijk 40-42 km en op stand 4 is het heel zwaar boven de 40 km te komen.

Maar Djeezus wat een bike zeg. Wat een plezier om mee te rijden.
Ik ging daarna op een normale fiets rijden en dacht dat mijn zoon hem stuk gemaakt had maar is gewoon omdat je de stromer gewoon bent ;)

Maar dus de drie vraagjes:
Klopt het dat je met 22n 600+accu maar ong 40 km redt. (op stand 3)
Geen app voor je fiets?
Sneller fietsen op stand drie?
LNY
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 406
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 18000

Ja
Ja
Nee

Ik rij mijn 630 accu op 23 km precies half leeg. Dus gooi ik hem op mijn werk aan de lader.
Pas vanaf de ST1X en hoger kun je verbinden met de app.
Ik kan op stand 4 makkelijk langere tijd tussen de 44,4 en 43 rijden (windstil of zijwind). Op stand 3 haal ik dat ook wel, maar daar moet ik echt wel harder voor werken

Kijk ff in je instellingen oo welk percentage je de sensorgevoeligheid staat. Als je die lager zet kom je verder op een accu. Op 90% haal ik eenvoudiger hogere snelheden (maar verbruik ik meer van mijn accu)
ST3 cool white - sport - 983Wh
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Ja
Ja
Nee
Verder niks toe te voegen, het is zoals LNY het uitlegt . :cool2:
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

En je verkoper even bitch-slappen :dwarf:
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Roos
Expert
Expert
Berichten: 173
Lid geworden op: 26 okt 2017, 22:21

Wiebe schreef: 17 apr 2018, 20:55 En je verkoper even bitch-slappen :dwarf:
Dit soort opmerkingen vind ik echt niet tof Stromer rijders zijn vredelievend toch?
Met een grote glimlach er bij!
ST2 rijder sinds juli 2016. Ik gebruik de Stromer vooral voor woon-werk verkeer.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

clouddog schreef: 17 apr 2018, 15:48 Vandaag ook een teleurstelling opgelopen. Ik dacht dat de ST1 ook verbinding had met de fiets met een app (was me ook door de verkoper verteld) Daar kwamen we dus achter omdat de app altijd aangaf dat er geen fiets gekoppeld is.

Best jammer want houd wel van de grafiekjes. En ook geen antidiefstalmodule.
Dat is een vreemde vergissing van de verkoper, want die OMNI zie je gewoon zitten in het frame van de Stromer. Dus je ziet het ook als een Stromer deze niet heeft. De OMNI kost dik 500 euro als je 'm los koopt, en is helaas niet in te bouwen in een ST1, maar het is dus wel een dure fout van de verkoper dat-ie jou gezegd heeft dat de ST1 deze luxe feature heeft. Ik denk dat ik toch met de dealer in gesprek zou gaan over een compensatie voor deze verkeerde voorlichting. (Wat extra korting, misschien een gratis helm, zoiets.)

Maar: verder niet getreurd, want gelukkig is er Strava! Strava is gratis, Strava kan meer dan de OMNI app en we hebben op Strava sinds kort een heuse Stromer Forum club, met inmiddels 83 leden:

https://www.strava.com/clubs/stromerforum-nl-443250

Op Strava kun je niet alleen je eigen statistieken bekijken, maar In de Stromer Forum club ook die van je mede-Stromeraars :)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
clouddog
Rookie
Rookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 apr 2018, 15:40

Thanks LNY voor de snelle reply. Duidelijk.

Ja de verkoper heeft daar een grote fout gemaakt maar ik had me ook beter moeten orienteren. Ik ken de module in de ST2 maar dacht dat de ST1 gewoon een niet zichbare module had zitten. Ach het is wat het is en de fiets is eerst en vooral om te fietsen.

De bedoeling was ook hem daar in onderhoud te laten omdat het bij mij in de buurt is en op mijn fietsroute naar werk.

Ik bedoel het zijn fietsenmakers dan moet je toch een stromer kunnen onderhouden qua hardware. Voor de software matige stromer issues heb ik jullie :D zoals gisteren weer bewezen was.

Ik fiets gisteren terug van werk naar huis. Eerst en vooral springt opeens de beveiliging op? WTF (moet dringend het boekje eens lezen)
maar erge begint de fiets opeens lastiger te trappen. Lijkt wel alsof je ergens door moet trappen.
Gelukki in de buurt van waar ik de stromer gekocht heb. Ik stap binnen. Eigenaar gaat even fietsen. Nee ik voel het niet. Ik zeg dat ie nog maar eens moet fietsen. Gelukkig erkent hij de problemen.
Dan gaat de monteur even fietsen en loopt met de fiets naar binnen. Ik ga maar even een ijsje eten want is is echt superweer. Kom terug. Fiets hangt aan de oplader (wel zo fijn) en ik vraag hoe het zit. Ja ik kan een exe file niet openen van de website. Ik stel voor even te kijken. was een rar file die hij niet kon openen. Bon uitgelegt hoe het moet. Blijkt het een diagnose programma te zijn. Ik zag de bui al hangen. Gelukkig had ik op jullie forum in dit topic Aaron zijn tip gelezen :viewtopic.php?f=13&t=236&start=10#p4950

Voordat hij maar aangeeft dat ik hem moet achterlaten laat ik hem die post lezen. mm zal ik eens proberen. WORKS AS A CHARM :cool2: Rijdt nu op stand 3 41,5 km zonder problemen.
Maar het geeft te denken over de kennis van stromer fietsen. Maar ik geef ze nog een kans. Iedereen moet kunnen leren en als ze de stromer fietsen in hun winkel houden zullen ze toch aan de slag moeten.


Die strava app ziet er cool uit. Ga ik eens uitproberen.

Goed Forum!! Lifesaver voor de issues die ik had maar ook mijn ortlieb tassen heb ik op aanraden van een topic hier gekocht :ay
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Roos schreef: 17 apr 2018, 21:52
Wiebe schreef: 17 apr 2018, 20:55 En je verkoper even bitch-slappen :dwarf:
Dit soort opmerkingen vind ik echt niet tof Stromer rijders zijn vredelievend toch?
Met een grote glimlach er bij!
Ook ik ben zeer vredelievend Roos, maar ik vind dit wel erg suf van een verkoper. Da's hetzelfde als een Nokia 3310 verkopen en zeggen dat je 4G hebt en prima alle apps kan draaien..... Wat mij betreft is dit je reinste klantmisleiding.
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

clouddog schreef: 18 apr 2018, 08:29 Ik fiets gisteren terug van werk naar huis. Eerst en vooral springt opeens de beveiliging op? WTF (moet dringend het boekje eens lezen)
Wat bedoel je met beveiliging springt op... display gaat uit?
clouddog schreef: 18 apr 2018, 08:29maar erge begint de fiets opeens lastiger te trappen. Lijkt wel alsof je ergens door moet trappen.
Heb ik heel af en toe ook wel eens (een keer of 5/6 op 6000Km), de fiets even locken en terug opstarten help dan. Ik hou het op kracht op de trappers zetten aan het stoplicht en de rem inknijpen.
Nu lock ik de fiets bijna elke keer ik hem wegzet. Dat reset je ook telkens de boel... Toch?
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
clouddog
Rookie
Rookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 apr 2018, 15:40

Ach Wiebe heeft helemaal gelijk. Verkoper is ook een m*r*n. (ik ook een beetje omdat ik niet aan het opletten was) Niet cool om te beloven dat hij met een app gekoppeld is om dan erna te zeggen dat het niet kan. Maar het heeft gewoon met onwetendheid te maken. Ook niet goed te praten wel.

Beveeiliging is een soort van slot. code was gelukkig nog standaard 1234. Volgens de verkoper springt het af en toe aan. Vind ik zeer onpraktisch want nu had ik het bij het verlaten van het pontje in amsterdam waar het toch al druk zat is.

Dat lastiger trappen had te maken met dat plaatje dat blijkbaar toch niet helemaal goed staat. Maar ben nog niet echt te vrede. Ik vind dat de fiets eigenlijk nooit mag tegenwerken. (misschien als je sneller dan 45 km per uur gaat maar dat doet hij nooit bij mij)

Ik ga eens langs bij een andere Stromer dealer om toch eens te kijken of alles wel goed afgesteld staat.
Plaats reactie