Lazer Anverz E-bike helm met (en zonder) NTA-8776 keurmerk

Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Ik heb nu de Abus, maar deze ga ik me zodra het terug wat kouder wordt ook aanschaffen.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Benieuwt hoe het windgeruis ervaren wordt zonder de oorschelpen.
En als je zonder kap rijdt en het is wat fris kan je altijd nog een licht mutsje onder de helm aan.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
Fastedde
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 341
Lid geworden op: 16 jul 2017, 18:10
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST2s
Km-stand: 7500

En....

Gister kennis mogen maken met de ST5, en waar kwam Stromeur geheel onverwachts mee aanlopen....

Jawel!! de Lazer Anverz met MIPS!
4D3F93B3-9AD5-4C02-87B4-11197DDF1FB9.jpeg
4D3F93B3-9AD5-4C02-87B4-11197DDF1FB9.jpeg (146.77 KiB) 3068 keer bekeken
Ik heb m gepast, en naar tevredenheid ook voor brildragers.

Helaas kon ik m niet meteen meekrijgen, zelfs niet door meer te betalen :bu: , er wordt slechts mondjesmaat geleverd, ik sta dus nu op de wachtlijst, maar in ieder geval zit er schot in de levering, dus misschien ben ik binnenkort wel de tevreden eigenaar van een Lazer Anverz MIPS!
+ST2S and n-joying it to the max...
mhuibers
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 137
Lid geworden op: 28 aug 2017, 11:22
Locatie: Kesteren
Merk SP: Stromer ST1x
Km-stand: 14000

Hmm ik ga dan nu twijfelen tussen deze helm en de Cratont Commuter. De Cratoni heeft geen MIPS en oorschelpen maar wél verlichting achterop.

Wordt de ‘regenkap’ standaard meegeleverd met de Lazer? En zijn er ook Bluetooth speakers verkrijgbaar die in de oorschelpen geïntegreerd zijn?
ST1x 2018 charcoal 983 Wh | Spurcycle | Quadlock | Ergon GP2 | Lupine Rotlicht en een verzameling van Zijp spullen
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Polling schreef: 15 apr 2018, 08:44 Mooie helm, maar ik vind het probleem die schelp, als je die niet wilt monteren maar wel bij de hand wilt hebben (denk aan een frisse ochtend op een mooie dag) moet je hem wel ergens in je tas kwijt kunnen, en hij lijkt me redelijk kwetsbaar...
Ik heb die kap gevoeld en maak me daar totaal niet druk over. Stop ik zo in de fietstas (uiteraard niet met een kratje bier er bovenop).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Fastedde schreef: 15 apr 2018, 11:53 En....

Gister kennis mogen maken met de ST5, en waar kwam Stromeur geheel onverwachts mee aanlopen....

Jawel!! de Lazer Anverz met MIPS!

4D3F93B3-9AD5-4C02-87B4-11197DDF1FB9.jpeg

Ik heb m gepast, en naar tevredenheid ook voor brildragers.

Helaas kon ik m niet meteen meekrijgen, zelfs niet door meer te betalen :bu: , er wordt slechts mondjesmaat geleverd, ik sta dus nu op de wachtlijst, maar in ieder geval zit er schot in de levering, dus misschien ben ik binnenkort wel de tevreden eigenaar van een Lazer Anverz MIPS!
Goed nieuws! En hoe was de pasvorm? Matige pasvorm vind ik namelijk het grootste nadeel van mijn Abus helm. Ik pas alleen de L maar die zakt te ver over mijn hoofd dus in sportieve zit kijk ik tegen de rand aan.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

mhuibers schreef: 15 apr 2018, 12:01 Wordt de ‘regenkap’ standaard meegeleverd met de Lazer? En zijn er ook Bluetooth speakers verkrijgbaar die in de oorschelpen geïntegreerd zijn?
Ja, die regenkap zit erbij.

Bluetooth speakers: niks over gehoord of gezien. Ik heb net de Lazer website afgestruind, maar daar kan ik ze ook niet op vinden.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Elsje schreef: 15 apr 2018, 15:19 Goed nieuws! En hoe was de pasvorm? Matige pasvorm vind ik namelijk het grootste nadeel van mijn Abus helm. Ik pas alleen de L maar die zakt te ver over mijn hoofd dus in sportieve zit kijk ik tegen de rand aan.
Ik heb maat M op mijn hoofd gehad en die zat bij mij als gegoten. Ik heb een vrij ovaal hoofd, en meestal kan ik links en rechts zo nog een vinger tussen mijn hoofd en de helm steken, maar deze zat zowaar als gegoten (bij mijn Kask heb ik last van een drukpunt op mijn voorhoofd).

Maargoed, pasvorm is persoonlijk. Ik kan je dus alleen vertellen dat het op mijn ovale hoofd prima ging, en dat ik maat M prima paste terwijl ik S had verwacht. (S niet gepast, die lag er niet.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Roos schreef: 15 apr 2018, 08:51 Goed dat deze er nu is! Ik vind het vooral erg interessant vanwege de "oorklepjes". Is er ook een foto Sylvia van hoe de helm er uit ziet met deze oorklepjes op? Want ik kan wel foto's vinden van de helm met oorklepjes maar volgens mij is dit dan de helm zonder keurmerk. Bv bij futurumshop, daar is de helm zo goedkoop dat het wel de helm zonder keurmerk zal zijn en op de site laten ze in het midden of dit nu wel of niet het geval is.
Ik heb helaas geen foto van de helm met oorkleppen, en op de Lazer website staan ze ook niet. Ik zal de dealer morgen eens bellen en vragen hoe het zit (of ze erbij zitten en/of los leverbaar zijn), ik wil die kleppen namelijk ook per se hebben. Ik heb eerder eens gepoogd contact te zoeken met Shimano (eigenaar van deze helm), maar ben nooit teruggebeld of gemaild door degene die erover ging, dus nu zal ik de dealer eens uitvragen.
Roos schreef: 15 apr 2018, 08:51 En het vizier lijkt me superhandig. Ik rijd de hele winter zonder bril terwijl ik lenzen draag! Nu komen er weer beestjes in de lucht en zal ik mijn zonnebril weer opzetten. Maar een vizier is veel prettiger denk ik! Dank weer voor al het mooie uitzoekwerk (ook een plezier om je verslag van de ST 5 te lezen!)
Graag gedaan, ik vind het allemaal maar leuk, al helemaal met een mini-meet erbij zoals gisteren.

En een vizier: ik kan het je alleen maar van harte aanraden. Zowel mijn gewone bril als mijn zeer goed afsluitende Oakley sport-zonnebril houden nog geen kwart tegen van wat het vizier tegen houdt. De enige reden dat ik nog met de ongekeurde Kask rondrijd, is omdat ik nog geen geschikte NTA-8776 helm mét vizier heb kunnen vinden. En nu dus wel; deze :)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
harmroest
Expert
Expert
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 mar 2018, 06:17
Locatie: Eemnes

Hopelijk komt binnenkort eindelijk de cratoni smartride uit! Die ga ik dan zeker kopen! Tot die tijd moet ik het maar met de abus pedelec + doen.
🇳🇱 Stromer ST2 20inch model 2017 April 2019 13000+Km 🔋 Li-ion ±1kWh 🚲
Plaats reactie