Handleiding in Omni

Gebruikersavatar
$h3ph3rd
Pro
Pro
Berichten: 72
Lid geworden op: 18 mar 2018, 07:37
Locatie: Eppegem (Zemst)

Stromeur schreef: 31 mar 2018, 15:28 Melden aan Stromer. Ze hebben gewoon hun handleidingen (of de publicatie ervan) weer niet op orde voor de nieuwe modellen. Ik zag op hun website bij de ST2 bijvoorbeeld ook nog de handleiding uit 2016 staan.

Hetzelfde gebeurde vorig jaar bij de lancering van de ST1 X. Ik was één van de eerste kopers en bij mijn ST1 X zat een ST2 handleiding. Niet handig, aangezien het uitnemen van het achterwiel bij de ST1 X bijvoorbeeld anders gaat dan bij de ST2. Later is er een nieuwe handleiding gekomen waarin de ST1 X was toegevoegd.

Bij een complexe bike zoals de Stromer hoort direct de juiste handleiding te zitten, ook in de OMNI App.
Gemeld aan Stromer. Ben benieuwd of we de Nederlandse versie gaan krijgen :ay
:duel: ...on a steel horse i ride.... :duel:
ST2 983WH sinds 29 maart 2018
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Stromeur schreef: 02 apr 2018, 22:48 Bij Stromer is heel veel inderdaad een schaal-verhaal. Maar wat niet is, kan nog komen.
En volgens mij is dat de achillespees van Stromer. Met de komst van de Klever X-speed is er een speler op de markt gekomen die én de technologie voorhanden heeft én de middelen om Stromer op enkele jaren tijd helemaal van de kaart te vegen.

Mijn collega is dit week-end een Klever gaan testen (en gaat die ook kopen), daar is de levertermijn nu al 'ergens in juni 2018'. Wanneer die X-speed zoveel succes heeft en beter verkoopt dan verwacht, dan is de kans reëel dat Kymco (het bedrijf achter Klever) extra middelen investeert in dit segment.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22959
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Klopt. Tot nu toe is Stromer de Eindbaas op het gebied van motorkracht en actieradius, maar de harde groei van het afgelopen jaar is duidelijk moeilijk voor Stromer te behappen, gezien de levertijden op de 2018 modellen. Qua motorkracht kan Klever al aan Stromer tippen begrijp ik van iedereen die beide getest heeft, nu de accu nog. Tot die tijd zal de grote klapper voor Klever denk ik uitblijven.

Maar ik zou het een goeie zaak vinden, als Stromer wat hete adem in de nek krijgt en eens de ivoren toren uit komt. Dat komt de Stromeraars (ikke, want ik vind de Klever echt niet mooi en de Stromer práchtig!) alleen maar ten goede.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Ik vind de X speed wel prachtig, want perfecte vorm-functie integratie van het frame... maar die dekselse 850 Wh accu die maar niet wil komen strooit zand in de tandwielen. En met de krachtsensor zijn ook nog wat probleempjes.

Eigenlijk hoop ik dat er nog 1-2 serieuze merken met een speed pedelec komen die zich kunnen meten met Stromer of zelfs naar de troon stoten met:
- een accu van minimaal 1.200 Wh
- een uitgebreide optielijst voor uitbreidingen en/of verbeteringen af-fabriek
- een ontwikkelplatform waar klanten hun ervaringen en wensen met het merk kunnen delen
- een leaseplan met daarin volkomen mobiliteitsgarantie (pechhulp, preventief/correctief onderhoud, vervangend vervoer, reparatie ter plekke)
- extra's voor de premiumklant zoals uitnodigingen voor productintroducties, kortingen op eerder genoemde opties...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22959
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dergelijke leaseplannen bestaan al, in ieder geval wel voor de Stromer want mijn dealer biedt dit aan, inclusief alles wat jij erbij zou willen hebben. Ik denk ook dat zulke initiatieven vooral van de dealers moeten komen en niet van de fabrikant.

Verder: volledig eens, laat maar komen!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
KevKe
Expert
Expert
Berichten: 118
Lid geworden op: 16 jan 2018, 12:34
Locatie: België

Lomito schreef: 03 apr 2018, 23:19 - een leaseplan met daarin volkomen mobiliteitsgarantie (pechhulp, preventief/correctief onderhoud, vervangend vervoer, reparatie ter plekke)
De leasing via mijn werkgever heeft zo'n plan. In onze lease zit pechverhelping onderweg, vervangfiets, diefstal- en schadeverzekering en een onderhoudsbudget van standaard €300 dat je kan laten optrekken. Dit alles op 3 jaar.
ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - Zwart
Plaats reactie