Stromer ST2 stuk na regenrit

BozZke
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 mar 2018, 12:57
Locatie: Malderen
Merk SP: Stromer st2
Km-stand: 86000

Vorige week stond ik tijdens een hevige regenbui voor het roodlicht. Ik hoor een klein plofje, m'n licht ging uit en een error op het scherm (welke weet ik niet, iets van de motor). Ik zet de fiets uit en start opnieuw, melding dat de batterij 0% is (ondanks dat ik zeker nog 60% had tijdens m'n rit). Batterij eruit halen en opnieuw erin steken hielp niet. Ook gaat de lamp niet meer aan, wanneer de fiets aangezet wordt.
Eenmaal thuis probeer ik de batterij op te laden, rechtstreeks op de batterij. De batterijlader lampjes branden statisch groen/oranje ( bij normaal opladen pinkt het oranje lampje) en na een minuut veranderd dit in twee groene lampjes (opgeladen).

Wanneer ik de fiets aanzet met de lader aangesloten, dan brand de voorlamp en achterlicht eventjes en gaan weer uit. De lader brand dan rood en eventjes later groen.

Ik heb de fiets op een morgen werkende gekregen (nadat de lader de hele nacht ingezeten had), de lamp brande normaal, de batterij gaf aan dat ze 90% vol was. Ik heb de fiets paar keer aan uit gezet, die bleef werken, tot ik de batterij er eventjes uithaalde. Dan was het weer van begin af aan.

Iemand eenzelfde situatie gehad ? Tips ? Ik vrees dat er iets scheelt aan m'n batterij(sturing)..
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik begreep van je vraag op FB dat je geen garantie meer hebt op je Stromer, dat is balen zeg!

Welk type Stromer heb je? Heb je kans om je Stromer eens te testen met een andere accu, om uit te sluiten dat er ergens anders in je Stromer ook nog iets stuk is? Misschien kan je dealer je daarmee helpen?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
BozZke
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 mar 2018, 12:57
Locatie: Malderen
Merk SP: Stromer st2
Km-stand: 86000

Ja inderdaad, zeker omdat ik niet zeker weet of het de accu is... Het gaat om een stromer st2 van een jaar of 3 a 4. Heeft 10 a 12 duizend kilometers gedaan per jaar, dus hij heeft wel al wat meegemaakt. Het is bijvoorbeeld al m'n derde trapas en tweede spatbord sinds ik 'm kocht. Al 2 keer de volledige rem vervangen. Niets op garantie helaas. Wél (tot nu) de originele batterij en oplader.

Ik ga vanavond met de fiets in de koffer richting de stromer dealer. Ik hoop dat ze daar inderdaad een accu eventjes willen lenen. Daarna afwegen wat ik nog wil uitgeven aan deze fiets, want er zijn nog kosten aan. Misschien gewoon iets anders aanschaffen.

Bedankt om mee te denken Stromeur :cool2:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Mocht het de accu zijn: langzaam maar zeker neemt ook het aanbod in 2ehands Stromer accu's toe. Hier op het forum staat er eentje te koop, op Marktplaats zie je ze soms ook. En er is een Stromer dealer die zo nu en dan Stromer accu's in de aanbieding heeft. (Volgens mij demo/b-stock, maar wel met een jaar garantie.) Dat scheelt je toch zo weer honderden euro's.

Ik ben heel erg benieuwd wat je dealer te zeggen heeft over de oorzaak van dit probleem. Want als het niet jouw schuld is, bijvoorbeeld omdat er regenwater op een plek is gekomen waar dat niet hoort te komen en zo sluiting is ontstaan, dan zou ik toch proberen om het onder coulance hersteld te krijgen.

Succes!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Heb je toen in het accucompartiment gekeken of je vocht zag nadat je thuis was? Het zou heel toevallig zijn dat je accu net tijdens een regenrit de geest geeft. Kan natuurlijk toeval zijn maar je wil dat je nieuwe accu lang meegaat.
Ik zou niet zomaar een nieuwe accu plaatsen en weer in de regen gaan tijden maar eerst alle aansluitingen controleren op oxidatie en vocht.
Ik heb geen idee wat er gebeurd als er sluiting ontstaat bij de zwarte connector (rood en zwarte kabel)
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
BozZke
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 mar 2018, 12:57
Locatie: Malderen
Merk SP: Stromer st2
Km-stand: 86000

Ik heb gisteren m'n fiets achter gelaten bij de dealer, want ze hadden geen opgeladen batterijen liggen om te proberen. Net telefoon gekregen, het is de controller die stuk is. Samen met nieuwe ketting, tandwielen en schijfremmen goed voor 920 euro. Geen coolance helaas :o Heb voor de zekerheid nog gevraagd of ze mijn batterij willen testen op een andere fiets, omdat ik de batterij niet vertrouw... Als dat goed is mogen ze van mij de fiets repareren.

Ben misschien wel vanplan een nieuw exemplaar te kopen komende maanden. Doe deze dan wel cadeau aan m'n vriendin.

Ik laat nog iets horen zodra ik de fiets terug heb !
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Controller gaat niet zomaar kapot. Lees even topic over vochtproblemen. Gaat jouw dealer de connectoren ook voorzien van krimpkous conform advies stromer?. Misschien ook onderste afdekkapje vervangen. Kost bijna niets en voorkomt een hoop vocht problemen.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
BozZke
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 mar 2018, 12:57
Locatie: Malderen
Merk SP: Stromer st2
Km-stand: 86000

Nog even een update (na 3 maand ongeveer)

Ik ben gisteren m'n stromer gaan ophalen bij de dealer waar ik 'm gekocht heb. Na 3 maand hadden ze enkel de controller gedemonteerd en verder niets. Ik was enorm kwaad, had reeds tiental keer gebeld en zelfs eens in de winkel zelf verhaal gaan halen..

Ben nu eventueel vanplan zelf een nieuwe controller te plaatsen. Iemand een adres waar ik die kan kopen ? Lijkt mij niet zo héél moeilijk, ben wel handig met zulke zaken. Spreekt voor zich dat ik bij die dealer geen controller ga bestellen...

Vriendelijke groeten !
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

BozZke schreef: 22 jun 2018, 11:34 Ben nu eventueel vanplan zelf een nieuwe controller te plaatsen. Iemand een adres waar ik die kan kopen ? Lijkt mij niet zo héél moeilijk, ben wel handig met zulke zaken. Spreekt voor zich dat ik bij die dealer geen controller ga bestellen...
Bij een andere Stromer dealer?
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
BozZke
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 mar 2018, 12:57
Locatie: Malderen
Merk SP: Stromer st2
Km-stand: 86000

ja, heb vandaag al eens geinformeerd, maar volgens die dealer mag je zonder stromer-certificiering niet aan stromers 'prutsen'... Hij wou mij dus geen controller bestellen/verkopen als ik 'm zelf zou plaatsen. Ga straks eens googlen of ik geen online vendor vind;
Plaats reactie