Review / bevindingen Abus Pedelec+ helm

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Alex.slaets schreef: 16 nov 2017, 19:12 Bij mij komt de spanband rond het hoofd los, die je met de draaiknop aanspant. Slijtage op de ribbeltjes? Het is zachte plastiek.
Ik heb m nu 6 maand.
Draai je je helm steeds los en vast tijdens het af- en opzetten? Dat zou ik sowieso niet doen, met eenmalig op maat maken is het klaar.

Maar dan nog, dit zou niet al na 6 maanden moeten mogen gebeuren. Ik denk dat ik een garantie-claim zou indienen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Dat regenkapje heb ik nog nooit gebruikt het lampje ook niet. Helm past goed. Draaiknop één maal afgesteld en die verzet zich niet. Wel komt het bandje regelmatig wat losser. En dat is met winterhandschoenen aan moeilijk terug te zetten. Onder de helm draag nu een dun mutske tegen de koude.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
evident
Runner-up
Runner-up
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 jun 2017, 22:54

een paar weken geleden een aanvaring gehad met een overstekend konijn(?) en met volle snelheid ( 45km/hr) frontaal over de kop gegaan. was heel erg blij met de handschoenen en stevige jas die ik aanhad. draag een kask helm met vizier en dat heeft echt heel veel lelijke schaafwonden voorkomen. knie en pols lelijk gekneusd. mijn advies zou dus zijn voor een helm altijd een vizier , een ongeluk zit in een klein hoekje.
helm.JPG
helm.JPG (212.74 KiB) 3782 keer bekeken
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Wow, heftig! Ik moet er niet aan denken dat dit met je gezicht was gebeurd. De krassen zitten volgens mij precies ter hoogte van je jukbeen en oogkas? Beterschap gewenst met al je kneuzingen.

Overstekend klein wild heeft al voor meer gevaarlijke situaties en valpartijen van Stromer rijders gezorgd. Het is natuurlijk inherent aan het feit dat wij vaak op rustige wegen rijden, en dieren horen ons niet aankomen terwijl we wel heel erg snel gaan.

Heb je een nieuwe helm gekocht? Officieel moet dat na elke valpartij.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
AmPeer
Expert
Expert
Berichten: 270
Lid geworden op: 17 aug 2017, 19:11
Locatie: ALMERE

Beterschap evident :ba en sterkte met de lastige herstel tijden in het verschiet!!!

Konijn was natuurlijk niet WA verzekerd :o dus val je op je eigen verzekering terug. (hoop ik voor je )

Omvat jouw verzekering ook de vergoeding schade aan je helm / kleding ?

Ik weet uit eigen ervaring dat dit niet in de meest uitgebreide ENRA verzekering zit
sinds 02 sept 2017 St2S - spurcycle bel - bodyfloat - shockstop 30 gr- Ortlieb back-roller pro plus
OVLstromer
Runner-up
Runner-up
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 okt 2017, 01:29

Random schreef: 15 nov 2017, 13:11 Ik heb de helm ook, naar volle tevredenheid. Het kinbandje blijft bij mij wel goed zitten. Zat n soort klemmetje los bij die hier welicht aan bijdraagt.
Windgeruis is minimaal dankzij catears.
Identieke ervaring hier sinds anderhalve maand. Er zat zelfs een 2e reserveklemmetje in doos bij de helm. Helm en kinbandje passen erg goed, met catears sterke reductie van windgeluid.
Newbie sinds okt17. Nu eerst op ST2/bodyfloat+Ortlieb back Roller.
Bramvh
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 dec 2017, 20:53
Locatie: Kruishoutem, België
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 14000

Heeft iemand ervaring met de verlichting van de Abus Pedelec + ?
Deze verandert zelf van stand bij mij (door schokken?) en bij aankomst op het werk is deze telkens uit.
Is al vervangen geweest door ander lichtje in de winkel maar weer zelfde probleem.
ST1X - 2017 orange
14.000km…
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Heb ik ook last van. En als ik hem dan binnen even aanzet, dan krijg ik hem niet meer uit. Tot nu toe niets mee gedaan. Ik heb wel het idee dat dit alleen bij koude is.
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Bramvh schreef: 27 feb 2018, 09:26 Heeft iemand ervaring met de verlichting van de Abus Pedelec + ?
Deze verandert zelf van stand bij mij (door schokken?) en bij aankomst op het werk is deze telkens uit.
Is al vervangen geweest door ander lichtje in de winkel maar weer zelfde probleem.
Op facebook ook veel reacties. Ik heb gelezen dat een nieuwe batterij van goede kwaliteit wonderen doet. Standaard batterij schijnt bagger te zijn. Ik doe nog steeds met de originele batterij maar gebruik hem alleen op de knipperstand en ik gebruik het lampje weinig. Als ik hem inschakel op mijn werk en ik 45 min later thuis aankom knippert hij nog steeds.
Juy schreef: 01 mar 2018, 11:03 Ja, is toch allemaal wat vreemd en er is weinig duidelijkheid vanuit Cratoni.

Op verschillende websites kom je de KED Berlin tegen die een NTA8776 keurmerk heeft maar die staat volgens mij nog niet op de lijst van NEN zelf. Jammer genoeg wel een model zonder vizier.
Hopelijk horen we nieuws van bezoekers van de E bike experience die nu in de jaarbeurs is.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Tancor
Runner-up
Runner-up
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 okt 2019, 18:16

Hallo weet iemand of het los te kopen vizier op de abus 2.0 helm past? Bedankt alvast grt
Plaats reactie