Foutcodes

FlorisV
Runner-up
Runner-up
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 jan 2018, 19:49

Ja tot de foutcode absoluut naar tevredenheid !! Accu is vanavond volledig weer opgeladen, wil morgenochtend vroeg eigenlijk tot weer proberen te stromeren naar mijn werk, weet alleen niet of dit dan wel verstandig is ?! Wel vanavond een mailtje naar de dealer gestuurd, maar ga voor openingstijd van de dealer al naar mijn werk. Wat is wijsheid.......?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik zat mezelf ook al af te vragen wat ik zou doen als ik jou was. In mijn geval - 30km enkel, niet verzekerd voor pech onderweg, Stromer dealer op >100km afstand en een auto waarmee ik naar mijn werk kan - zou ik mijn Es denk ik een dagje laten staan en het oordeel van de dealer afwachten. Als ik stil kom te staan, dan sta ik ook écht stil en dat is me teveel gedoe.

Hoe ver moet je, en kun je hulp krijgen als de ondersteuning er onverhoopt mee stopt onderweg?

Anders misschien morgen iets vroeger opstaan en eerst even een testrit van een minuut of tien rondom je huis maken?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
FlorisV
Runner-up
Runner-up
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 jan 2018, 19:49

Ja Sylvia misschien heb je wel gelijk, eerst even een proefritje maken. Fiets ongeveer 25 km enkele reis, eventueel wel hulp maar met die kou wil ik dan niet te lang wachten, ben wel een getrainde fietser, maar ja als de ondersteuning vroeg weg valt is het toch nog een hele rit, voordeel krijg ik het in ieder geval niet koud :lol:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Hahaha nee, dat is een flinke rit met een Hele Zware fiets als-ie niet meer ondersteunt.
Veel succes morgen met besluiten. Ik snap dat het lastig is, want Stromeren is knap verslavend.

Ik ben benieuwd naar het oordeel van je dealer!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
marco-hlv
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 426
Lid geworden op: 27 sep 2017, 15:30
Locatie: Hooglanderveen
Merk SP: Stromer ST2 Belt Royal Blue
Km-stand: 50.063

Ik zou al blij zijn met een foutcode ...

Vanmorgen geheel gekleed klaar om te vertrekken, zet de Stromer aan... ... ... ... ... NIETS. :dwarf: Diverse keren de accu erin en eruit, NIETS. Contactpuntjes geveegd, NIETS. Na een keer of 10 proberen, wat kabels gevolgd, maar op eerste gevoel niets vreemds. Nog een laatste keer, maar helemaal niets. Verder zoeken had ik geen zin in, was half 7 en wilde eigenlijk weg.
Dus kleding uit en gewone kleding aangedaan en de ijskrabber gepakt. Auto maar gepakt.
Inmiddels mail naar de dealer, want die is nog niet open. :bc

PS: @Stromeur, heeft de datum van het forum verkeerd gestaan, zie allemaal berichten van 8 en 9 januari 2018 ...?
Stromer ST1X 10-2017 / 07-2023 45.300km
Stromer ST2 belt 07/2023 / ... 4.700km Royal Blue
Dagelijks Hooglanderveen - Veenendaal (31 km) en terug :)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Balen zeg... En helemaal als je geen foutcode ziet, maar helemaal niks. Ik ben benieuwd wat je dealer ervan zegt.
marco-hlv schreef: 07 feb 2018, 08:07 PS: @Stromeur, heeft de datum van het forum verkeerd gestaan, zie allemaal berichten van 8 en 9 januari 2018 ...?
Ik heb nergens aan gezeten en het is me ook niet opgevallen. Kun je me eens wat voorbeelden (linkjes) per PM sturen? Dan kijk ik het even na.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Na het elke paar honderd meter wegvallen van mijn ondersteuning en ettelijke malen code 210213 in mijn display gekregen te hebben servicemenu en errorlog bekeken. Momenteel staan hierin de volgende codes:
210213 (grote bulk)
210002
200000
250104
210400 (3x voorgekomen om 00:00:00)
21000B

Verder opvallend gedrag: als ik mijn fiets aanzet valt de verlichting steeds even uit, totdat deze uiteindelijk niet meer brand. Verder geen blokje op display welke de ondersteuningsstand aanduidt.
Vaak na remmen duurt het erg lang voor de ondersteuning weer terugkomt. Ook bij stoppen met trappen of verminderde druk op pedalen valt ondersteuning te lang weg. Sensorwaarde ligt iets boven de 1.8.

Inmiddels de dealer gesproken en ze komen hopelijk deze week, maar waarschijnlijk volgende week langs om de fiets te bekijken. Mocht ik meer weten laat ik het weten.

Weet iemand overigens hoe de datum/tijd aanduiding in de log werkt. Tijd is duidelijk, maar daarvoor staat een nr (momenteel 693), maar dat kan ik ook niet relateren aan de dag. Is dit 1 of andere cyclus?
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Wat alle foutmeldingen in het servicemenu te betekenen hebben weet ik niet. Maar gezien de foutcode in je display en het gedrag van je koplamp zou het mij niet verbazen als je koplamp defect is/kortsluiting heeft (wat ook weer problemen/defecten elders in je Stromer kan veroorzaken).

Komt je dealer met die mooie nieuwe als werkplaats ingerichte bus langs?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Pieter
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 234
Lid geworden op: 24 mei 2017, 11:20
Locatie: Mierlo
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 30.000

Geen gelukkige week voor mij. Na mijn aanvaring met een BMW eigenaar (zie Algemeen) nu een pech-geval met de Stromer. De ondersteuning viel volledig weg en uiteindelijk kreeg ik onderstaande foutcode.
Error Stromer.jpg
Error Stromer.jpg (35.13 KiB) 4905 keer bekeken
0X230000
Even op gegoogled en het volgende van iemand anders gevonden: https://electricbikereview.com/forum/th ... ost-108862

Als ik deze post zo lees lijkt het iets te maken te hebben met de bevestiging van het achterwiel (volgens mij was mijn fiets niet uitgerust met het tussenstuk ... zie ook http://www.stromerforum.nl/viewtopic.ph ... =157#p1092 ...)

Ik denk dat de motor kaduuk is. Als ik de error melding wegklik, zie ik dat de snelheid op de Omni op 0km/h blijft staan. Dat terwijl ik wel (zachtjes) rijd. De fiets heb ik maar achtergelaten bij de FM.

Iemand anders ideeen over deze storing?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dit is niet jouw week nee :bh:

Ik ken deze foutmelding ook nog niet, dus ik zal hem direct in het foutmeldingen topic erbij zetten. Als ik het verhaal op EBR zo lees, lijkt het bij die ST1 X een combinatieverhaal te zijn van de motorkabel die niet goed achter het nokje van de liggende achtervork is gebleven, en de complete motor die uiteindelijk verschoven is.

Voor mijn beeldvorming: viel de ondersteuning spontaan weg? Of gebeurde dit na een noodstop of een andere bijzondere manoeuvre? Bleef je verlichting het wel doen, of viel die ook uit?

Ik ben wel een beetje verbaas over dat dat extra busje nooit bij je achterwiel is geplaatst. Dat had de dealer moeten doen tijdens een onderhoudsbeurt, of heb je het onderhoud tot nu toe zelf gedaan?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie