Foutcodes

Gebruikersavatar
Alex.slaets
Expert
Expert
Berichten: 237
Lid geworden op: 18 jun 2017, 18:01
Locatie: B-2800 Mechelen

Oei! Heb je op het zwarte knopje geduwd?
Dat is een zwaar probleem.
Je kan dat herstellen door de Black button reset action uit te voeren.
Fiets omhoog met de fietslift.
Achterwiel 2 toeren tegen de klok draaien
Voorwiel 1 toer met de klok.
Linkse rem 3xpompen
Schakel naar 1ste verzet.
Druk uit de banden laten.
Achterwiel 3 toeren met de klok,

Dan zou het terug gemaakt moeten zijn.
ST2 983WH 2x25km woon-werk
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Zebbernaut schreef: 11 dec 2017, 18:26 Nu zag ik gisteren hoe ik hierin geraak dus ik daarnet eens gaan kijken, twee dingen vielen me op de foutcodelijst zit gevuld met Codes 250102 en 250104 (die tweede is iets met de rechterremsensor las ik hier), nu moet ik zeggen dat deze perfect werkt en ik heb ook nog geen enkele foutmelding op de display zien verschijnen dus van waar komt dit dan allemaal?
Geen idee, niet druk over maken. In het servicemenu van mijn ST1 X stonden ook onwijs veel meldingen, maar de fiets reed probleemloos. Pas als je Stromer problemen geeft die de dealer niet kan oplossen, dan kan Stromer eventueel het servicemenu uitlezen en daar gaan zoeken naar aanwijzingen om het probleem op te lossen.

Het servicemenu is helemaal niet bedoeld voor eindgebruikers, maar voor de specialist.
Zebbernaut schreef: 11 dec 2017, 18:26 2de opmerking, bij het testen van de sensor van de rem (die normaal werkt) zag ik ook de TMM sensorwaarde die heeft 1,335 maar die laatste waarde (dus 1,33(x) ) verspringt 2 a 3 eenheden omhoog en omlaag. Is dit ook normaal ik vermoed het wel maar ik dacht vragen kan geen kwaad.
Normaal is volgens mij zo'n 1,5 a 1,6. Maar welke waarde zo laag is dat-ie buiten spec valt en hoe dit op te lossen is, zou ik aan je dealer vragen.
Zebbernaut schreef: 11 dec 2017, 18:26 Ook heb ik op het zwarte knopje gedrukt en nu is de TMM offset gelijk gesprongen met de TMM waarde ik hoop dat dat geen kwaad kan.
Eens met Alex.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Thx voor de reacties heb spijtig genoeg geen fietslift ;p

Die sensorwaarde beweegt die ook een beetje bij jullie of blijft die mooi stabiel stilstaan als je geen druk op de trappers zet (zit er m.a.w. een beetje leven in).

Over hoeveel het is maak ik me eigenlijk geen zorgen, heb gezien dat als ik goed op de pedalen druk dat de waarde goed oploopt tot voorbij 2Volt. En bij opstarten van de fiets word het 0 punt blijkbaar gezet op de waarde die de TMM dan heeft dus dat maakt volgens mij allemaal niet veel uit. (en ik heb eigenlijk nog nooit ondersteuning problemen gehad).

Het is louter informatief ter interesse naar de diepere werking van de fiets :bf:

Van de Site van de maker van de TMM sensor
TMM Sensor Unit
Supply voltage:

5 V
Output voltage: 0,1 V- 4,9 V
Measuring range sensor unit: 120 Nm ( High sensitivity) / 300 Nm (medium sensitivity)
Sensitivity TMM sensor unit:
40 Nm/V (High sensitivity)/ 100 Nm/V (medium sensitivity)

Tolerance on sensitivity: < 3 %
Allowable range ZTV (zero torque value): 0,5-2 V
Temperature influence: < 1 mV/ ºC
Electrical disturbance: < 10 mV
Effect of moisture: < 10 mV
Operational temperature: -10 - 60 ºC
Storage temperature: -40 - 85 ºC
Durability: At least 100 million cycles
Protection Class: IP66 >> protection aigainst water and dust
Komt er dus heel simpel op neer (volgens mij) dat je 3Volt range moet hebben (vandaar de hoogst toegelaten zero torque waarde van 2Volt vermits er maar een range is tot 4,9Volt) en zolang de boel niet verloopt en gelijkmatig oploopt is alles volgens mij nog ok. Bij het opstarten van de fiets word gelukkig het 0 punt dan even gelijk gezet met de huidige waarde waardoor de fiets weet hoeveel de motor moet bijgeven.
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

Voor het overzicht met foutcodes van de ST1:

0001 time
0002 wheel diameter in inches - 2075 default for 26"
0003 km/mile - 0/1
0004 Change Password
1003 DO NOT CHANGE !!!!! (Factory setting torque sensor)
1004 Sensor sensitivity (default 50) - I set to 90 to save time commuting
1005 Boost mode - 1 on / 2 off
1006 Move mode
1008 option for changing the password
1009 Recup Enable mode
1991 - lockout: hold power for 2 seconds to activate
2000 Release Info
2001 Revision Info
3773 speed limit - higher number will increase the top speed the pedal assist works.
3775 - increase top speed of boost mode
9999 - resets odometer and factory settings

Bron: https://electricbikereview.com/forum/th ... odes.1521/
Gert Jan ST2s
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 dec 2017, 21:03

Hier een blije Stromer rijder!!

Helaas wel vanaf november voor de tweede keer een bezoek gebracht bij de dealer in Amsterdam. De eerste keer voor een controller (klacht vibrerende motor) en nu voor deze foutcode

Gelukkig was deze laatste storing gauw verholpen. Ik had een contact probleem mijn volle accu gaf o% aan bij het opstarten van de fiets.

De monteur heeft dit makkelijk kunnen verhelpen door stukjes metaal te verwijderen op de contactpunten van de accu-aansluiting in het accuvak. Dit heeft hij gedaan dmv een schroevendraaier met een magnetisch uiteinde.

Nu weer lekker stromeren naar werk!!
Bijlagen
Stromer Battery Error.jpeg
Stromer Battery Error.jpeg (1.67 MiB) 5243 keer bekeken
ST2s ww 35km enkele reis 💪🏼⚡️🚲💨
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Gert Jan ST2s schreef: 08 jan 2018, 23:07 De monteur heeft dit makkelijk kunnen verhelpen door stukjes metaal te verwijderen op de contactpunten van de accu-aansluiting in het accuvak. Dit heeft hij gedaan dmv een schroevendraaier met een magnetisch uiteinde.
Balen voor jou natuurlijk, maar wel mooi dat het probleem zo eenvoudig kon worden opgelost.

Bedankt voor je melding. Ik heb deze opgenomen in het foutmeldingen verzameltopic, dat dankzij de input van forumleden inmiddels een aardige database begint te worden:

viewtopic.php?f=8&t=425
Gert Jan ST2s schreef: 08 jan 2018, 23:07 Nu weer lekker stromeren naar werk!!
En zo is het maar net! :cool2:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
FlorisV
Runner-up
Runner-up
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 jan 2018, 19:49

Goedenavond allemaal,
Kwam tegen einde van de middag thuis van mijn werk en wilde de st2s opladen voor een nieuwe dag morgen, tot mijn verbazing kreeg ik een foutcode drive error DX2 1000C, kon niet resetten via ok-knop, daarna accu verwijdert en later weer terug geplaatst, melding kwam nogmaals. Later was de melding weer verdwenen en de accu aan de lader gezet, deze laad gewoon op !! Iemand eerder deze foutcode meegemaakt. Heb de foutcode door gemaild naar de dealer, maar was inmiddels al na zessen. Ben benieuwd !?!
Groet Gerard
Bijlagen
drive error stromer.jpg
drive error stromer.jpg (3.05 MiB) 5119 keer bekeken
Laatst gewijzigd door FlorisV op 06 feb 2018, 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Ik weet niet hoeveel codes er bestaan, maar de eerste is een 0 (nul) en niet een D (die heeft 2 pixels minder, de O 4 pixels minder). Verder succes ermee, hopelijk niets ernstigs.

Gr. Wiebe
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
FlorisV
Runner-up
Runner-up
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 jan 2018, 19:49

Oke Wiebe bedankt, leek net een D, maar je hebt gelijk ik zie het nu ook. Afwachten maar........Gr. Gerard
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik ben deze foutmelding pas één keer tegen gekomen. Stromer meende eerst dat er een zekering moest worden nagekeken, maar uiteindelijk is de controller vervangen. Bij deze persoon bleef de foutmelding totdat de controller werd vervangen terugkomen, de rijtijd werd niet meer correct weergegeven (bleef hangen op een bepaalde stand) en uiteindelijk kreeg hij problemen met de ondersteuning.

Geen idee of dit bij jou ook aan de hand is, maar het lijkt me dus wel iets om even goed naar te kijken.

Doet jouw Stromer het verder wel nog helemaal goed?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie