Fietstassen

Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Ik ga resoluut voor de absoluut onpraktische maar oh zo mooie Orlando tas van New Looxs, in 't cognac.. :dwarf:
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Je hebt gelijk, het oog wil ook wat.
En als die tas groot genoeg is :bf:
Ik heb zelf de Books Nortfolk erg tevreden van en nog nooit te klein bevonden al is het soms wat proppen.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Monie
Runner-up
Runner-up
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 sep 2017, 16:14

Heeft iemand ervaring met een zadeltasje, heb een bodyfloat op mijn fiets dus niet alles past.
StromerST1X oranje.body float en redshift shock stop :hy:
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Mijn vrouw geeft me aan dat zo'n lederen tas toch geen goed idee is, met alle smurrie die de tas gaat te verwerken hebben. Ze heeft waarschijnlijk gelijk.

Ik ga dus toch voor een andere tas gaan, en twijfel nog tussen tassen van Vaude en Ortlieb. Bij de tassen van Vaude kan je met een klein hangslotje het quick-release mechanisme blokkeren zodat diefstal van de tas wat moeilijker wordt. Bij Ortlieb lijkt dat een pak moeilijker, en moet je met kabeltjes werken, heb ik de indruk?

Ik heb vanuit esthetisch toch een lichte voorkeur voor de Ortlieb Back Roller plus, maar dat slotje en de handige binnentassen op maat (Vaude Sort Yourback) doen me toch meer richting Vaude neigen.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Ik gebruik 2 sport packers classic van ortlieb (30L per paar). Ik heb geen extra accu nodig en dan zijn het 2 mooie compacte tassen met een vak voor mijn tablet, beetje A4 formaat, lunch en een klein vakje voor wat losse spullen. De ene tas is een werktas met draagband die ik met de draagband om de zadelpen doe zodat niemand even mijn tas eraf kan trekken bij bijvoorbeeld een verkeerslicht in de stad. De andere tas zitten reserveband, pompen, regenkleding, windjack, etc. Die tas zet ik op mijn werk in een klusje. Bevalt prima en staat netjes de 2 zwarte tassen op mijn witte ST2.

Ik wilde compacte tassen waardoor de backrollers afvielen. De sportrollers vond ik te klein (25 liter per paar). En perfect waterdicht bleek ook net weer op de terugweg.

https://www.ortlieb.com/nl/Sport-Packer%20Classic/
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dat prop ik dus allemaal in één Ortlieb Backroller Classic (plus een laptop), maar jouw oplossing is eigenlijk handiger, want je verdeelt het gewicht mooi over links en rechts.

Als ik op de terugweg niet meestal ook nog boodschappen zou doen, dan had ik dit ook gekozen, want het fietst lekkerder. Maar ik wil niet steeds met twee tassen rondlopen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Tomasj schreef: 29 jan 2018, 19:35 Ik heb vanuit esthetisch toch een lichte voorkeur voor de Ortlieb Back Roller plus, maar dat slotje en de handige binnentassen op maat (Vaude Sort Yourback) doen me toch meer richting Vaude neigen.
Vaude is een typisch "beter goed gejat dan slecht bedacht"-merk en ze hebben inderdaad een goeie kopie gemaakt van de Ortlieb Backrollers. Hoe goed het ophangsysteem van de Vaude's is weet ik niet. Dat van de Ortliebs is in ieder geval onovertroffen.

Met die Sort Your Back heeft Vaude wel een goeie move gemaakt, want de binnenkant van een volle Ortlieb Backroller is een groot, donker hol waar niks in terug te vinden is. Daar had ik vaak last van toen ik nog fietsvakanties deed. Maar voor die paar kantoorspullen die ik nu in mijn Ortlieb meeneem: mwach, niks aan de hand.

Ortlieb heeft trouwens ook een anti-diefstalsysteem:

https://www.ortlieb.com/nl/Diefstalbeve ... %20tassen/
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Stromeur schreef: 29 jan 2018, 21:37 Dat prop ik dus allemaal in één Ortlieb Backroller Classic (plus een laptop), maar jouw oplossing is eigenlijk handiger, want je verdeelt het gewicht mooi over links en rechts.

Als ik op de terugweg niet meestal ook nog boodschappen zou doen, dan had ik dit ook gekozen, want het fietst lekkerder. Maar ik wil niet steeds met twee tassen rondlopen.
Ik heb inderdaad voor de gewichtsverdeling 2 tassen genomen maar ook omdat ik die ene met werkspullen zo ongeveer de hele dag bij mij draag (tja dat heb je met flexwerken.....) en dat liever niet doe met mijn fietsgear erbij in :D
En misschien ook wel ietsje minder luchtweerstand dan een backroller of zeg ik nu iets onzinnigs :oops:

Wat kleine boodschapjes passen er nog wel bij maar voor mij niet echt nodig omdat mijn voorraadkast (Jumbo & AH) op 5 min van mijn huis is te vinden en die is iedere dag open :cool2:
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Stromeur schreef: 29 jan 2018, 21:45
Vaude is een typisch "beter goed gejat dan slecht bedacht"-merk en ze hebben inderdaad een goeie kopie gemaakt van de Ortlieb Backrollers. Hoe goed het ophangsysteem van de Vaude's is weet ik niet. Dat van de Ortliebs is in ieder geval onovertroffen.

Met die Sort Your Back heeft Vaude wel een goeie move gemaakt, want de binnenkant van een volle Ortlieb Backroller is een groot, donker hol waar niks in terug te vinden is. Daar had ik vaak last van toen ik nog fietsvakanties deed. Maar voor die paar kantoorspullen die ik nu in mijn Ortlieb meeneem: mwach, niks aan de hand.

Ortlieb heeft trouwens ook een anti-diefstalsysteem:

https://www.ortlieb.com/nl/Diefstalbeve ... %20tassen/
Bij Vaude kan je met een mini-hangslot het ophangsysteem blokkeren, dat is veel 'netter' dan dat kabeltje bij Ortlieb. vaude heeft door zijn Fair Wear status bij mij ook een beentje voor.
Maar nog even twijfelen, ik heb nog wat tijd. Die Sort YourBack past ook in een Back roller volgens mij ;-)
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Tomasj schreef: 25 jan 2018, 22:26 Ik ga resoluut voor ........
=>
Mijn vrouw geeft me aan .....
=>
Ik ga dus toch voor een andere .......
:bj :bj :bj
Laatst gewijzigd door Wiebe op 29 jan 2018, 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Plaats reactie