Verlengen levensduur van de accu door slim te laden

buco

rvaneijk schreef: 16 jan 2018, 21:09 Het gemakkelijkst en goedkoopst gaat het uitlezen met de smartphone-app van Pironex.
Is dat de "Bike Sharing 4.0" app van Pironex? Mijn Duits is erg slecht, lijkt me iets om een fietspark te managen? En het kan toevallig ook met BTLE connecteren met een charger? Begrijp ik dat goed?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

rvaneijk schreef: 16 jan 2018, 21:23 @Stromeur: misschien hierheen verplaatsen om het topic een beetje bij elkaar te houden?
Done!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

buco schreef: 16 jan 2018, 21:30
rvaneijk schreef: 16 jan 2018, 21:09 Het gemakkelijkst en goedkoopst gaat het uitlezen met de smartphone-app van Pironex.
Is dat de "Bike Sharing 4.0" app van Pironex? Mijn Duits is erg slecht, lijkt me iets om een fietspark te managen? En het kan toevallig ook met BTLE connecteren met een charger? Begrijp ik dat goed?
Ik denk het niet. De app gaat niet via de app store, maar via een los te installeren apk-bestandje. Er is trouwens ook een desktop versie van het programma voor bijvoorbeeld een laptop met bluetooth. Dat ziet er alleen minder spannend uit.

Knipsel.PNG
Smartphone app (ebinterface_15_08_25_3.apk): http://pironex.com/tl_files/pironex/fil ... 8_25_3.zip

Knipsel.PNG
PC software (voor bijv. een laptop met Bluetooth): http://pironex.com/tl_files/pironex/fil ... harger.zip
/ebinterface_15_08_25_3.zip


Zie ook de manual (http://pironex.com/tl_files/pironex/fil ... al_ger.pdf)
Laatst gewijzigd door rvaneijk op 16 jan 2018, 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.
buco

Leuk dat ze ook software voor iOS en macOS voorzien :ay .

Misschien lukt het wel met een Android Virtual Machine op de laptop ... .
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

Dat zou moeten werken, tenminste als de Bluetooth interface doorgelust kan worden naar de VM. Weet jij of dat kan?
buco

Tot op heden alleen maar USB sticks “geforward” naar een Guest OS. Met bluetooth heb ik dat nog nooit geprobeerd. Op mijn thuislaptop kan ik proberen met Virtualbox, als dat niet werkt, op het werk gebruiken we Parallels. Met 1 van de 2 zou het toch minstens moeten lukken.
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

buco

Ben bezig met het installeren van Android in Virtualbox. Het input device moet je zetten op PS/2 (niet usb/tablet) anders is de muis totaal onwerkbaar. Ik heb in Android Google Chrome gestart en de .zip file met de .apk in de VM gedownload, perissie aangepast dat van "Untrusted Sources" mag worden geinstalleerd en de app staat erop. Als ik Bluetooth in macOS uitschakel en in de VM > Devices > USB > Bluetooth radio aanvink, kan ik in de Android VM bluetooth wel inschakelen en als ik de App opstart wil hij nu wel werken. Nu is het natuurlijk de vraag of het in praktijk effectief werkt als je een charger bij de hand hebt.

En een eerste test wijst uit dat het niet zo evident lijkt als het is. Als ik mijn iPhone of een macbook probeer te pairen met de Android VM, lijkt de Bluetooth Sharing app te crashen, bluetooth gaat af, terug aan en op de iPhone krijg ik de melding dat het pairen niet geslaagd is. Ik geraak niet meteen wijs uit de log files in android.
Bijlagen
Screen Shot 2018-01-17 at 9.34.17 AM.png
Screen Shot 2018-01-17 at 9.34.17 AM.png (216.22 KiB) 4373 keer bekeken
Screen Shot 2018-01-17 at 8.46.20 AM.png
Screen Shot 2018-01-17 at 8.46.20 AM.png (117.53 KiB) 4377 keer bekeken
Screen Shot 2018-01-17 at 8.25.29 AM.png
Screen Shot 2018-01-17 at 8.25.29 AM.png (64.51 KiB) 4385 keer bekeken
Screen Shot 2018-01-17 at 7.58.22 AM.png
Screen Shot 2018-01-17 at 7.58.22 AM.png (94.87 KiB) 4387 keer bekeken
Screen Shot 2018-01-17 at 7.58.14 AM.png
Screen Shot 2018-01-17 at 7.58.14 AM.png (14.66 KiB) 4387 keer bekeken
Screen Shot 2018-01-17 at 7.49.51 AM.png
Screen Shot 2018-01-17 at 7.49.51 AM.png (64.9 KiB) 4391 keer bekeken
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

NICE :D :ay
buco schreef: 17 jan 2018, 07:49 Als ik mijn iPhone of een macbook probeer te pairen met de Android VM, lijkt de Bluetooth Sharing app te crashen, bluetooth gaat af, terug aan en op de iPhone krijg ik de melding dat het pairen niet geslaagd is. Ik geraak niet meteen wijs uit de log files in android.
De crach in de logfile lijkt op foutmeldingen als gevolg van het draaien in de emulator.

Zie ook :
private static void removeObsoleteFiles(ArraySet<Integer> persistentTaskIds, File[] files) {
if (DEBUG_PERSISTER) Slog.d(TAG, "removeObsoleteFile: persistentTaskIds="
+ persistentTaskIds + " files=" + files);
if (files == null) {
Slog.e(TAG, "File error accessing recents directory (too many files open?).");
return;
}
for (int fileNdx = 0; fileNdx < files.length; ++fileNdx) {
File file = files[fileNdx];
String filename = file.getName();
final int taskIdEnd = filename.indexOf('_');
if (taskIdEnd > 0) {
final int taskId;
try {
taskId = Integer.valueOf(filename.substring(0, taskIdEnd));
if (DEBUG_PERSISTER) Slog.d(TAG, "removeObsoleteFile: Found taskId=" + taskId);
} catch (Exception e) {
Slog.wtf(TAG, "removeObsoleteFile: Can't parse file=" + file.getName());
file.delete();
continue;
}
if (!persistentTaskIds.contains(taskId)) {
if (true || DEBUG_PERSISTER) Slog.d(TAG, "removeObsoleteFile: deleting file=" +
file.getName());
file.delete();
}
}
}
}
Bron: TaskPersister.java (http://jcs.mobile-utopia.com/jcs/53244_ ... ister.java)


Als we kijken naar de directory die we missen, dan kom ik tot het volgende:
private static final String RECENTS_FILENAME = "_task";
private static final String TASKS_DIRNAME = "recent_tasks";
private static final String TASK_EXTENSION = ".xml";
private static final String IMAGES_DIRNAME = "recent_images";
static final String IMAGE_EXTENSION = ".png";

// Directory where restored historical task XML/PNG files are placed. This directory
// contains subdirs named after TASKS_DIRNAME and IMAGES_DIRNAME mirroring the
// ancestral device's dataset. This needs to match the RECENTS_TASK_RESTORE_DIR
// value in RecentsBackupHelper.
private static final String RESTORED_TASKS_DIRNAME = "restored_" + TASKS_DIRNAME;
Bron: http://jcs.mobile-utopia.com/jcs/53244_ ... ister.java


De directory hangt dus samen met de task files (XML en PNG bestanden). Even daarboven zie je de gralloc HAL (gralloc0) mislopen. Geen idee waarom het grafisch systeem op deze manier gebruikt wordt. Meer over BufferQueue en gralloc HAL vind je hier: https://source.android.com/devices/grap ... bq-gralloc
buco

Da's een brug te ver voor mij :bn: .

Misschien dan toch maar eens zien of ik Windows een VM kan draaien. :?
Plaats reactie