90 km/uur zot of de toekomst?

Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Prachtig ding!
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Lomito

Polling schreef: 05 jan 2018, 20:27Prachtig ding!
Je bedoelt dat ping ding op het stuur??? Een fiets van 15K en er kan geen claxon vanaf... :ai
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Vreemd dat we hier de discussie "Waarom is dit een motorfiets?" niet hebben.... :bn:
Op een fiets hoort een bel, toch? Zeker geen Toe-Toe-Toeter.
Het bewijst alleen maar dat de definitie van wat we vroeger als een auto, motor, brommer of fiets hebben bestempeld door de electrische aandrijving op andere kenmerken moeten gaan beoordelen. Dat je hier moet trappen om vooruit te komen, maakt dit niet tot een Fiets of een Speed Pedelec. Een klasse-indeling op o.a. motorvermogen lijkt een voor de hand liggend kenmerk te worden...
Witte ST3 van maart 2019
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

Henry schreef: 05 jan 2018, 21:44 Vreemd dat we hier de discussie "Waarom is dit een motorfiets?" niet hebben.... :bn:
:dwarf: =-> forum.fietsersbond.nl
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Op dit forum is enige tijd geleden ook de “algemene” mening over de speed pedelec verkondigd dat een speed pedelec een fiets is, maar wel een fiets met trapondersteuning. De ondersteuning werkt immers alleen als je zelf trapt, dit in tegenstelling tot een brommer die zonder trappen via een draai aan het handvat vooruit ging. De eROCKIT zou volgens diezelfde definitie ook een (snelle) fiets zijn, eentje die volgens het eerdere gehanteerde standpunt dus thuishoort op het fietspad en niet tussen de auto’s. Die dus eigenlijk om die reden een fietsbel moet hebben en geen toeter.

Eerlijk gezegd denk ik dat onze vervoersmiddelen een volgende stap maken in de evolutie. De oude indeling zoals we die al geruime tijd hanteren moet worden herzien. Voor mij is deze ontwikkeling vergelijkbaar met die van de verbrandingsmotor. Dat onze huidige infrastructuur niet past en dat de infrastructuur die hierbij hoort niet 1-2-3 is gerealiseerd, is denk ik geen verrassend nieuws. Dit wordt naar mijn mening een van de grootste uitdagingingen in de komende decennia: het inpassen van de nieuwe generatie vervoersmiddelen (E-)voertuigen binnen onze huidige infrastructuur. Denk daarbij niet alleen aan de (Speed) Pedelec maar ook aan bijvoorbeeld zelfrijdende auto’s en drones.

Enkele mensen van de fietsbond zijn blijven hangen in het wandelaar-fiets-brommer-auto-trein-vliegtuig tijdperk en lijken niet te mee te willen evolueren. Ik ga op dat andere forum niet de strijd aanbinden met die mensen.

Met mijn opmerking wilde ik de mensen hier een spiegel voorhouden. Een spiegel omdat het probleem in mijn ogen veel groter en complexer is. En nee, ik heb de oplossing niet in mijn broekzak zitten.
Witte ST3 van maart 2019
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Defensie heeft fietsen die 90 kunnen in ontwikkeling. Deze zijn voor offroad gebruik door de Mobile Brigade bedoeld bij droppings. Hoe het staat met de bestelling hiervan weet ik niet.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Buzze
Expert
Expert
Berichten: 266
Lid geworden op: 20 dec 2017, 13:16
Locatie: Antwerpen - Noorderkempen

Alles komt terug :D

Afbeelding
Scheldelaan-Stromer
Gebruikersavatar
fred
Pro
Pro
Japan
Berichten: 42
Lid geworden op: 22 dec 2017, 13:21
Locatie: brugge die schone

Motorfietsfabrikant Bultaco komt met een elektrische crossmotor/fiets, de Brinco. De elektrische Bultaco Brinco is een kruising tussen een crossmotor en een crossfiets, je kan namelijk ‘bijtrappen’ tijdens het rijden van de fiets.

De aandrijving van de fiets gaat via het achterwiel met een 2-kW motor, deze wordt door een 1.3-kWh lithium-ion batterij voorzien van stroom.

De fiets heeft 3 standen: Eco, Tour en Sport. De Eco-modus geeft de rijder extra kracht bij het trappen en heeft een bereik van ongeveer 80 km. Met de Tour-modus is het mogelijk om met een vermogen van 1.500 Watt 50 km te rijden. Sport-modus ontketent de volledige 2.000 watt motorvermogen, de topsnelheid ligt dan op 60 km/u. Het gewicht van de fiets is slechts 39 kilo, dit is inclusief de 8 kg zware batterij.
Afbeelding
:hy: the sky is the limit , you only live once :d3: AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LNY
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 406
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 18000

Als je 60 kmh kan, mag je op de snelweg :bc :bu: :ck: :av :av

Dan zou ik eindelijk de écht kortste route naar mijn werk kunnen nemen ;p :lol: :bj
Zonder last van stoplichten en het pontje te hebben.
ST3 cool white - sport - 983Wh
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

Laten we wel wezen, om de snelweg op te gaan wil ik minstens 110 KM/h kunnen rijden.

Gelukkig is er veel ontwikkeling in elektrische motoren. Ik vind de Johammer nog een van de leukste.

Dat interactieve spiegeltje is misschien iets voor de ST3-wensenlijst. Wat mij betreft kan het geld dat in de doorontwikkeling van de OMNI (lees een kleurenscherm) gestoken wordt beter besteed worden. Wie heeft er nog een display nodig op de OMNI als je al een mooie spiegel hebt om alle benodigde informatie op weer te geven?

https://electricmotorcycles.nl/producten/johammer

9655-rueckspiegel-rechts.jpg
produkt-rechts-vorne-gruen.jpg
Plaats reactie