Accu-sleutel blokkeert in slot

Jantje
Runner-up
Runner-up
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 nov 2017, 21:10
Locatie: Leiden

Het is mij nu voor de 2e keer overkomen dat het accu-sleuteltje na openen van het accu-vak in de sleutelopening blokkeert. Hierdoor sluit het accu-vak niet meer en moet op mijn eerste Stromet-rit alweer terug naar mijn dealer. Beetje jammer ! :ck:
Wie herkent dit euvel ?
Wit met blauwe XT1-X, 814 Kwh accu, Thudbaster cane-creek zadelpen, SKS XXL Spoiler-spatlap, 24 Km enkele reis Hoofddorp
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22959
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Je kunt de sleutel terug draaien met de hand, door heel veel kracht te zetten. Het zal voelen alsof je teveel kracht zet en je denkt misschien dat er wat stuk gaat, maar dat gebeurt niet. Uiteindelijk krijg je de sleutel wel weer los.

Als je je sleutel na het openen van je accuvak nét wat te ver door draait, dan kan hij vast komen te zitten. Om dit te voorkomen: draai de sleutel rustig om als je het accuvak opent, en stop meteen met draaien zodra het vak open springt. (Je hebt hier niet meer dan 25 graden draaien voor nodig.)

Het komt vaker voor, ik heb dit in het begin ook gehad. Nu ik weet hoe ik dit kan voorkomen, gebeurt het me nooit meer.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Is er wat tegen te doen behalve voorzichtigheid? Bijvoorbeeld het slot smeren?
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22959
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Nee helaas niet. Het slot is gewoon niet helemaal monkey-proof. Het slot gaat er echt niet van stuk, maar het is wel even schrikken als je sleutel voor het eerst muurvast zit. (Het overkwam de jongen die mijn ST1 X bij mij thuis kwam afleveren ook, het was zijn eerste werkdag..) Echt voorzichtig hoef je ook niet te zijn hoor, je leert het vanzelf wel aanvoelen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Ik was gewaarschuwd dankzij het forum :ay dus tot nu toe gaat het goed. Ik draai voorzichtig en stop direct zodra de klep openspringt.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Jantje
Runner-up
Runner-up
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 nov 2017, 21:10
Locatie: Leiden

Dank voor de uitleg en informatie. Voor mijn gevoel heb ik het slot niet te ver doorgedraaid maar ik kan me uiteraard vergissen... we gaan het zien.. terugdraaien is toch richting stuur ?
Wit met blauwe XT1-X, 814 Kwh accu, Thudbaster cane-creek zadelpen, SKS XXL Spoiler-spatlap, 24 Km enkele reis Hoofddorp
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22959
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Klopt dat je het niet merkt. Ineens zit de sleutel vast zonder dat je het idee had dat je iets verkeerds deed. Het ligt niet aan jou ;-)

Als je aan de rechterkant van je Stromer staat en je kijkt naar het slot, dan draai je het sleuteltje tegen de klok in om het los te krijgen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
marco-hlv
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 427
Lid geworden op: 27 sep 2017, 15:30
Locatie: Hooglanderveen
Merk SP: Stromer ST2 Belt Royal Blue
Km-stand: 50.063

Mij ook een keer overkomen. Ook lopen pielen en uiteindelijk gelukt door volgens mij de sleutel eerst fors in te drukken en tegelijk te draaien. Tegenwoordig inderdaad zodra die klep openspringt stoppen met draaien en vooral de sleutel niet indrukken (als je goed voelt kan dat ook)
Stromer ST1X 10-2017 / 07-2023 45.300km
Stromer ST2 belt 07/2023 / ... 4.700km Royal Blue
Dagelijks Hooglanderveen - Veenendaal (31 km) en terug :)
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Ze zouden dit in de handleiding moeten opnemen :lol:
Overkwam mij ook bij thuiskomst na de eerste rit. Echt zo'n 'ohnee, ohnee, ohnee'-moment
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Jantje
Runner-up
Runner-up
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 nov 2017, 21:10
Locatie: Leiden

Thanks allemaal voor jullie opbouwende uitleg... Mijn ST1-X staat nu (nog steeds) bij de dealer omdat ze er geen tijd voor gehad hebben om er naar te kijken vanwege de drukte...en dan wel net even een fiets van een aanzienlijk bedrag bij ze afgenomen......beetje jammer..keep waiting...zucht... :shock:
Wit met blauwe XT1-X, 814 Kwh accu, Thudbaster cane-creek zadelpen, SKS XXL Spoiler-spatlap, 24 Km enkele reis Hoofddorp
Plaats reactie