Continental Top CONTACT II topic

Gebruikersavatar
heintjep
Pro
Pro
Berichten: 50
Lid geworden op: 10 sep 2017, 18:56
Locatie: Helmond

Ik werd vanochtend wakker met de berichtgeving over dit idiote item dat reflectie verboden zou zijn :ck: :ck:

Dit geeft maar weer eens aan dat men beter met gezond verstand door het leven kan gaan dan als ambtenaar die strikt de regels naleeft. Zo ook met fietsen op de weg ipv fietspad...

Volg je verstand. Daar ben je zelf en je mede weggebruiker veel meer mee geholpen.
ST1 Wit * 522Wh gouden accu * Schwalbe Big Bens * Grijze Abus Pedelec+ helm * Cat-ears * Northwave Husky winterschoen * Shimano Click'r combipedalen
Patrikius
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 346
Lid geworden op: 19 nov 2017, 21:41
Locatie: Friesland

Check out “reTyre short instruction video” from Technium on Vimeo.

The video is available for your viewing pleasure at
VIMEO_ADMIN


Wat vinden jullie hiervan?
één gek kan meer vragen stellen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden.
Awv
Veteraan
Veteraan
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 jul 2017, 09:03

Lachen voor low speed..

Die hele 'reflectie verboten' discussie stamt toch van het interview van Stromeur met stromer op dat bike event van paar maanden geleden? Kan gewoon geen NL discussie zijn.....
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje :geek: & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Nou....ik kom net terug van Herveld (winkel-opening; en het is serieus fraai geworden) en ik heb daar de case voorgelegd.

Grote vraagtekens. Hier wisten ze nog niets van dit fenomeen.
En iedereen die er was en het hoorde reageerde net zoals de reacties hierboven: onbegrip.
Die reflectiestrepen zijn juist super. Kost geen bal meer, waait er niet af, hoeft geen batterij in, slijt niet......en werkt voortreffelijk.

Kortom: vooral behouden.
En net zoals de reacties hierboven: ik houd ze mooi. Laat meneer agent me maar eens beboeten (en inderdaad zal die agent zich ter plaatse rotschamen DAT dit zo gaat).

Ik doe dit even af als een ongelukkige oprisping. Mogelijk is iets uit verband gehaald (bijvoorbeeld de dikke winter-Conti's die door Stromer zelf niet geadviseerd worden; de smalle wel. Deze winter-Conti's hebben een reflectiestreep. Mogelijk bedoelde de FM dat dit verboden was.....maar bedoelde de dikke winter-Conti ??? ik gok maar wat)

Rij veilig !
Reinout
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1710
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Morgen komt de winter Conti in 50 op het achterwiel van mijn Stromer. Moest er voor naar andere dan m'n eigen dealer. Pas in februari weer leverbaar.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1710
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Comfortabel rijgedrag bij de eerste rit. De 50 heeft 5mm naast het brede slot aan beide zijden.
Verbazend hoe snel Nelis het wiel demonteert, band verwijderd, band erop legt en het wiel terugzet.
Alles ziet er zo simpel uit terwijl hij ondertussen gewoon een praatje maakt met me. Mooi die bar.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Patrikius
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 346
Lid geworden op: 19 nov 2017, 21:41
Locatie: Friesland

Nou een band wisselen is toch geen hogere wiskunde?
Ik kan me niet heugen wanneer ik banden gewisseld heb, maar omdat ik vorige week mijn winter Conti’s binnen had gekregen had ik ze in een poep en een scheet gewisseld.
Zelfs het achterwiel van de ST2 was zo gepiept.
Even de fiets op zijn kop gezet. (Handvatten even verdraaid, zodat de rest van de zaken op het stuur vrij bleven).
Je hoeft hiervoor echt niet persé naar de FM.
één gek kan meer vragen stellen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Patrikius schreef: 22 dec 2017, 18:26 Nou een band wisselen is toch geen hogere wiskunde?
Nope, het enige verschil tussen een Stromer en een reguliere MTB is dat de connector(en) naar de motor moeten worden losgemaakt en dat is gewoon één of meerdere stekkertjes. Maar het is wel leuk dat mensen er zo diep van onder de indruk zijn dat een fietsenmaker dit met twee vingers in de neus doet.

Aan de andere kant, als je nog nooit een wiel uit een MTB hebt gehaald, dan is het wel even gedoe, ook met de ketting en de derailleur. Dat is een "pak", zodra je het snapt is het een eitje. Een een fietsenmaker die dit aan de lopende band doet kan dit echt in sneltreinvaart.

Maar ik vind het ook prima als Stromeraars dit aan hun dealer overlaten als ze zich hier niet vertrouwd mee voelen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

Stromeur schreef: 16 dec 2017, 00:11 Ik heb dat ook gehoord op Eurobike. Toen ik aan de NL Salesmanager van Stromer vroeg waarom niet alle Stromers met banden met zijreflectie waren uitgerust (de standaard Big Bens hebben die namelijk wél, maar de Big Bens ontworpen voor Stromer niet), zei een andere meneer van Stromer meteen: "das ist verboten!".

Of dat een Europese richtlijn is of een landelijke, is mij niet duidelijk. Ik heb er op Eurobike ook niet op doorgevraagd. Ik zal die richtlijnen eens doorspitten zodra ik de tijd heb.

Vooralsnog zit op de ST2 LTD die in dit voorjaar wordt verwacht in ieder geval een band met reflectiestreep (Continental Contact Plus City), maar misschien wijzigen ze dat nog.
In Nederland is de EU verordening 168/2013 die over speed-pedelecs gaat (http://eur-lex.europa.eu/legal-content/ ... 68&from=NL) omgezet bij AMVB in (onder meer) de Beleidsregel aanwijzing bijzondere bromfietsen (http://wetten.overheid.nl/BWBR0035848). Artikel 36 en artikel 37 gaan over de reflectie.
ARTIKEL 36
1 De bijzondere bromfiets is voorzien van:
a. rode opvallende retroreflecterende lijnmarkering of één of twee rode retroreflectoren, aangebracht aan de achterzijde van het voertuig op een hoogte van minimaal 0,15 m en maximaal 0,90 m;
b. witte of gele opvallende retroreflecterende markering of één of twee ambergele zijretroreflectoren, aangebracht aan de zijkant van het voertuig.

ARTIKEL 37
De bijzondere bromfiets zonder carrosserie mag zijn voorzien en de bijzondere bromfiets met carrosserie is voorzien van:
a. één of twee lichten aan de voorzijde van het voertuig;
b. één of twee achterlichten;
c. één of twee remlichten;
d. twee richtingaanwijzers aan de voorzijde en twee richtingaanwijzers aan de achterzijde van het voertuig; en
e. één of twee witte retroreflectoren aan de voorzijde van het voertuig.
Oftewel, ik lees hier in dat de reflecterende streep op de zijkant van de wintercontis geen enkel probleem is in Nederland. Je kunt IMHO de reflecterende streep prima gebruiken in plaats van de oerlelijke gele reflectoren die met de fiets geleverd worden.
Patrikius
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 346
Lid geworden op: 19 nov 2017, 21:41
Locatie: Friesland

Je hebt helemaal gelijk, en het valt meer op dan die achterlijke oranje reflectoren die meegeleverd zijn. Lekker in de doos laten zitten.

I
één gek kan meer vragen stellen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden.
Plaats reactie