Continental Top CONTACT II topic

Lomito

Vanmorgen ben ik bijna onderuit gegaan, noodstop plus uitwijkmanoeuvre waarbij de wielen blokkeerden en het achterwiel zijdelings wegslipte. Dat is voor het eerst... combinatie van regen, modder en blad op de weg. Gelukkig kon ik de glijpartij corrigeren en zonder de noodzaak mijn ego bijeen te rapen mijn weg vervolgen. Er reden fietsers voor mij die ik wilde inhalen maar ik schatte de beschikbare ruimte verkeerd in en ben toen in de ankers gegaan. Ze hebben het niet eens gemerkt.

Aangezien ik in januari dit jaar al een valpartij heb meegemaakt op een Stromer wil ik er alles aan doen om herhaling te voorkomen. Dus gelijk maar een afspraak gemaakt voor het plaatsen van winterbanden. Kost weer een lieve duit maar liever dat dan enkele dagen/weken niet kunnen fietsen vanwege letsel door glijden/vallen.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22959
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

En daar ga je dan, want jij rijdt op hele goeie Top Contact II banden, ik heb maandag nog gevoeld hoe lekker die grippen. Maar deze natte drek-omstandigheden vragen dus gewoon om een hele serieuze regen- of winterband. (Of misschien één van de andere banden vermeld in dit topic, zoals de Schwalbe Marathon Plus, misschien presteren die beter.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Patrikius
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 346
Lid geworden op: 19 nov 2017, 21:41
Locatie: Friesland

Ik zag net het filmpje over oa. Het nieuwe OMNI display en alle nieuwe zaken op de 2018 modellen.
Daar vertelde de Belgische dame dat ze over gaan stappen op schwalbe marathon banden omdat de conti’s Niet meer mogen ivm de reflectie band. Weet iemand wat meer omtrent deze regelgeving of geldt dit alleen voor België/Zwitserland ?
één gek kan meer vragen stellen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22959
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik heb dat ook gehoord op Eurobike. Toen ik aan de NL Salesmanager van Stromer vroeg waarom niet alle Stromers met banden met zijreflectie waren uitgerust (de standaard Big Bens hebben die namelijk wél, maar de Big Bens ontworpen voor Stromer niet), zei een andere meneer van Stromer meteen: "das ist verboten!".

Of dat een Europese richtlijn is of een landelijke, is mij niet duidelijk. Ik heb er op Eurobike ook niet op doorgevraagd. Ik zal die richtlijnen eens doorspitten zodra ik de tijd heb.

Vooralsnog zit op de ST2 LTD die in dit voorjaar wordt verwacht in ieder geval een band met reflectiestreep (Continental Contact Plus City), maar misschien wijzigen ze dat nog.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Goedemorgen forum,

reflectiestreep niet toegestaan ?
Zou wel de Stomer/Eurobike-reactie verklaren.....maar echt blij ben ik er niet mee.
In tegenstelling tot allerlei goed bedoelde add-ons aan onze fietsen om de zichtbaarheid te vergroten is de reflectiestreep heel eenvoudig en doet het echt goed: opeens wordt een zijreflectie geprojecteerd die vele malen groter is dan mijn zijreflectie van de schoenen en de jas. Zo'n wiel is gewoon veel oppervlak wat opeens heel nuttig wordt gebruikt.
Precies vanwege mindere zichtbaarheid aan de zijkant ben ik zo blij met m'n St1X-voorlicht die ook duidelijk naar opzij schijnt.

Dank voor de waarschuwing (lang leve dit forum !) . Het zal mij echter niet tegenhouden om zelf een band te kiezen die wel voorzien is van een reflectiestreep.
Ik kan me bijna niet voorstellen dat Nederland dit gaat invoeren; maar het is zeker niet onmogelijk......er gebeuren vaker rare dingen.

Groetsels en mogelijk tot vandaag in Herveld ?
Reinout
Patrikius
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 346
Lid geworden op: 19 nov 2017, 21:41
Locatie: Friesland

Misschien kun je her navragen bij jouw dealer in Herveld, als je er toch bent.

Lekker op tijd wakker btw.. :ai
één gek kan meer vragen stellen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden.
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Ha Patrikius,

goed idee....ik vraag het na. Nogmaals dank voor de voorwaarschuwing.
En ik ben eigenlijk altijd wel op rond een uurtje of 04.00. Da's ritme uit de werkweek en die zet zich gewoon door in het weekend.......

Groetsels,
Reinout
Laatst gewijzigd door Reinout-ST3 op 16 dec 2017, 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1711
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Vroeg uit de veren Reinout. Ik kom in de middag die kant op. Gisteren kwam ik een jongen met actief licht op de wielen tegen: fel groen. Dat valt wel mooi op hoor. Sylvia, hoe zit het met jouw project?
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Patrikius
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 346
Lid geworden op: 19 nov 2017, 21:41
Locatie: Friesland

Hoi Reinout,

Nou ik snap er niks meer van, heb net winterbanden gekocht met reflectiestrepen.
Juist om goed zichtbaar te zijn en dan zou het mogelijk verboden worden.
En een wielrenner die ook best hoge snelheden kan halen heeft over het algemeen zeer weinig opvallende zaken op zijn fiets. Sterker nog, is niet eens verplicht een helm te dragen. Dat kan allemaal wel.
En ons een beetje lastigvallen met allerlei onzinregels, de techniek gaat sneller dan de politiek kan volgen.

Groet,
Patrick
één gek kan meer vragen stellen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden.
Gebruikersavatar
Alex.slaets
Expert
Expert
Berichten: 237
Lid geworden op: 18 jun 2017, 18:01
Locatie: B-2800 Mechelen

Reflectiestreep verboden ?
Ik wil de eerste agent nog tegenkomen die daarvoor een bekeuring wil opstellen.
"Dag meneer, ik heb u prima gezien dank zij uw reflectiestreep, nu kan ik u daarvoor op de bon slingeren."
Die mensen worden dagelijks geconfronteerd met de bittere gevolgen van slechte zichtbaarheid als ze aangereden kindjes van de weg zien schrapen. Neen, ik denk echt niet dat je een agent kan motiveren om je daarvoor te beboeten.
ST2 983WH 2x25km woon-werk
Plaats reactie