Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

Max45
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 jan 2021, 20:31

Hallo allemaal,

Hier ook een nieuw lid! Woon omgeving Utrecht en Stromer met mijn ST3 sinds een paar maanden 70 km per werkdag, voor een groot deel over de Lekdijk. Bevalt goed.

Heb al veel aan het forum gehad, vooral ook in de aanschaf van de fiets en bijbehorende spullen. Hoop er zelf ook wat aan toe te voegen.

Groeten,

Maxim
ST3 zwart, 983wh. 35km ww
Bicarbonaat

Max45 schreef: 08 jun 2021, 11:24 Hallo allemaal,

Hier ook een nieuw lid! Woon omgeving Utrecht en Stromer met mijn ST3 sinds een paar maanden 70 km per werkdag, voor een groot deel over de Lekdijk. Bevalt goed.

Heb al veel aan het forum gehad, vooral ook in de aanschaf van de fiets en bijbehorende spullen. Hoop er zelf ook wat aan toe te voegen.

Groeten,

Maxim

Welgekomen😉
Riné
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 jun 2021, 23:09
Locatie: Nuland
Merk SP: Stromer
Km-stand: 0

Hallo,
Ik ben Riné. Ik heb vrijdag m’n nieuwe ST3 gekregen en vandaag m’n eerste retour rit naar m’n werk gemaakt. 45 km ( Nuland - Veghel) fietsen met een smile op m’n gezicht :D
Ik heb al veel aan dit forum gehad bij de oriëntatie. Hopelijk gaan we nog veel mooie ervaringen delen.

Groeten, Riné
Stromer ST3, Wit, 983Wh, 45 km ww
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik zag je ST3 al voorbij komen in het fototopic. Gefeliciteerd met je aanschaf en welkom!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Riné schreef: 22 jun 2021, 19:50 ( Nuland - Veghel) fietsen met een smile op m’n gezicht :D
Welkom! Misschien komen we elkaar nog een keer tegen (ik op een heel erg lelijke Bulls Green Mover).
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Riné
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 jun 2021, 23:09
Locatie: Nuland
Merk SP: Stromer
Km-stand: 0

FreddyH schreef: 22 jun 2021, 23:05
Riné schreef: 22 jun 2021, 19:50 ( Nuland - Veghel) fietsen met een smile op m’n gezicht :D
Welkom! Misschien komen we elkaar nog een keer tegen (ik op een heel erg lelijke Bulls Green Mover).
Ik zal het in de gaten houden!
Stromer ST3, Wit, 983Wh, 45 km ww
Salonfietser82
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 jun 2021, 18:43
Locatie: Limburg
Merk SP: Klever X Speed
Km-stand: 600

Hallo iedereen, ik ben nieuw op dit forum maar lees al een tijdje aandachtig mee om nuttige info te verzamelen voor de aankoop van mijn eerste speed pedelec. En gisteren was het eindelijk zo ver: de Klever X Speed 1200wh (en een extra 850wh) afgehaald.

Ik ga de fiets voornamelijk gebruiken voor woon-werkverkeer 1 à 2 maal per week. Zoals mijn nickname al doet vermoeden, fiets ik enkel bij goed weer (geen regen, ijzel, sneeuw). Tot begin vorig jaar deed ik de afstand met de koersfiets en om nu toch wat comfortabeler en frisser aan te komen op mijn werk en thuis, toch maar de knoop doorgehakt.

Ik hoop hier nog vele leuke ervaringen met jullie te mogen delen de komende tijd. Oh ja, nog vergeten te vermelden: enkele afstand ww is 75 km - Heppen -> Brussels city.
Klever X Speed (juni 2021) 1200wh + 850wh - ww 75 km enkel
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Salonfietser82 schreef: 27 jun 2021, 19:13 enkele afstand ww is 75 km - Heppen -> Brussels city.
Met zo'n afstand ben je meteen salonfietser-af. Chapeau! En welkom.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
StromerDev
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jun 2021, 14:25
Locatie: Vlaamse Ardennen
Merk SP: Stromer
Km-stand: 245

Hi all

Nieuwkomer hier, dit weekend m'n ST3 afgehaald. In de laatste weken ben ik al meermaals op dit forum gebotst en jullie lijken me een leuke community! Het viel me ook op dat er toch enkele members zijn met stevige WW-afstanden, wat mij gerust stelt - ik vreesde initieel dat mijn 45km net wat te lang was om met een SP af te leggen. Niet dus.

Deze ochtend was dan ook mijn eerste rit. Er zijn wel nog enkele vraagtekens. Zo duurt het traject met de wagen - op een slechte dag - 1u, frustraties inbegrepen. Ik heb er vandaag met de fiets 1,5u over gereden (wel hier en daar wat misreden, fietssnelwegen zoeken en zo). Dat kan dus nog wat beter, maar ik moet ook realistisch zijn: het gaat niet lukken in een uur. Tegelijk is dat ook niet zo erg, want je krijgt er zoveel voor in return: hoofd leegmaken, geen verkeersstress en vooral: een gezonder leven.

Ook naar kledij toe moet ik nog wat zoeken: het was initieel niet mijn bedoeling om fietskledij te dragen tijdens WW, maar ik heb het vandaag toch gedaan. Best, want het was een stevige rit, daardoor goed gezweet. Gelukkig kan ik douchen op het werk, maar dat heeft ook gevolgen: je hebt meer tijd nodig, en je hebt ook meer bagage; twee zaken die ik misschien wat over het hoofd gezien heb.

Maar dan denk ik: it's a way of life en ik moet het maar gewoon worden :)
Blij lid te zijn!
2021 ST3 Sport 983Wh - 45km enkel
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Welkom. In 1 uur ga je het nooit redden, je max snelheid is ongeveer 45, niet je gemiddelde. Afhankelijk van je route en de omstandigheden zal je gemiddelde grofweg tussen de 35 en 42 km/h uitkomen.

Als voorbeeld; ik heb een flink stuk 30 km/h zone en een aantal verkeerslichten op drukke kruispunten. Mijn gemiddelde komt daarmee nooit boven de 37,5 km/h uit. Voor jou zou dat gemiddelde 1 uur en 12 minuten betekenen.

Ik fiets trouwens ook altijd in wielerkleding, zit gewoon veel lekkerder.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie