De nieuwe BodyFloat: Kinekt Seatpost 2.1 / 3.1

Gebruikersavatar
jannijm
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 114
Lid geworden op: 16 feb 2019, 20:07
Locatie: NL - Gelderland
Merk SP: Stromer

:bj Volgens mij is het hoesje ook bedoeld om het veersysteem te beschermen tegen kleine kindervingers (of was het net andersom...) wanneer je kinderen op de bagagedrager vervoert.
🇾🇪 Stromer ST3 XL Deep Black 983Wh - Bodyfloat Kinekt 2.1 - Abus rIngslot - Ergotec M88 spiegel - Ultegra cassette 11-28 - Van Zijp 175 mm - Ergon GS3 handvatten - Ortlieb Backroller Classic - Cycliq Fly12 CE & Fly6 CE
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

nick1 schreef: 16 mar 2019, 19:28 Dat hoesje dient om omstaanders te beschermen voor rondvliegende brokstukken als er iets stuk gaat zoals bij J3R. :bj
Dat hoesje zorgt er ook voor dat een ander niet in 1 oogopslag kan zien in welke range je gewicht zit. :lol:
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

jannijm schreef: 16 mar 2019, 19:33 wanneer je kinderen op de bagagedrager vervoert.
Dat is sowieso een no-go, zie ook de expliciete opmerking in de handleiding :
Op Stromer S-Pedelecs mogen geen kinderzitjes worden gemonteerd!
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
jannijm
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 114
Lid geworden op: 16 feb 2019, 20:07
Locatie: NL - Gelderland
Merk SP: Stromer

Golvas schreef: 17 mar 2019, 09:06
jannijm schreef: 16 mar 2019, 19:33 wanneer je kinderen op de bagagedrager vervoert.
Dat is sowieso een no-go, zie ook de expliciete opmerking in de handleiding :
Op Stromer S-Pedelecs mogen geen kinderzitjes worden gemonteerd!
Ging over de Bodyfloat, die kan ook op andere fietsen dan een STROMER worden gebruikt... ;)
🇾🇪 Stromer ST3 XL Deep Black 983Wh - Bodyfloat Kinekt 2.1 - Abus rIngslot - Ergotec M88 spiegel - Ultegra cassette 11-28 - Van Zijp 175 mm - Ergon GS3 handvatten - Ortlieb Backroller Classic - Cycliq Fly12 CE & Fly6 CE
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Dat begrijp ik.

andy666 heeft een Stromer ST1x, zijn vraag ging imho dan ook over een Kinekt 2.1 op een Stromer ST1x. ;)
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
jannijm
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 114
Lid geworden op: 16 feb 2019, 20:07
Locatie: NL - Gelderland
Merk SP: Stromer

:D Haha, dat begrijp ik, maar het ging hier over het hoesje van de Kinekt... Maar volgens mij is e.e.a. nu wel helder. :cool2:

Persoonlijk zou ik overigens geen hoesje gebruiken: ik vind het wel mooi om de techniek te kunnen zien van de zadelpen.
🇾🇪 Stromer ST3 XL Deep Black 983Wh - Bodyfloat Kinekt 2.1 - Abus rIngslot - Ergotec M88 spiegel - Ultegra cassette 11-28 - Van Zijp 175 mm - Ergon GS3 handvatten - Ortlieb Backroller Classic - Cycliq Fly12 CE & Fly6 CE
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1778
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

jannijm schreef: 17 mar 2019, 09:36
Persoonlijk zou ik overigens geen hoesje gebruiken: ik vind het wel mooi om de techniek te kunnen zien van de zadelpen.
Bij mij waren de veren gaan roesten dus heb maar wel zo’n hoesje besteld...
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
bartelias
Rookie
Rookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 apr 2019, 20:53

Hoi allemaal. Als ik even mag verder gaan op dit topic.. Ik ben nieuw op dit forum en heb een ST1X gekocht met 983 wh batterij. Ik lees veel belovends over de kinekt seatpost 2.1. Ik wil deze zeker ook bestellen maar wil zeker zijn dat het de moeite waard is in vergelijking met de thudbuster enzo.. Ik heb 2 nekoperaties ondergaan alsook 2 heupoperaties (heupreddend) geen protheses) dus het is voor mij heel belangrijk. Ook een voorvering overweeg ik maar dat wil ik liever proefondervindelijk bekijken als ik er al enkele km's opzitten heb. Ik ga dagelijks 90 km doen woon-werk (45 km enkel).
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik denk dat je dit wel een interessant topic gaat vinden:

viewtopic.php?f=9&t=110&hilit=bodyfloat+thudbuster

Zelf heb ik eerst een Thudbuster gehad op mijn ST1 X voordat ik een BodyFloat kocht. De Bodyfloat veegt in comfort de vloer aan met de Thudbuster (maar ook in prijs). Als je dit soort vering om gezondheidsredenen wilt aanschaffen, dan zou ik een dealer zoeken die jou de Kinekt Seatpost (of een alternatief naar keuze) eerst goed laat testen op enkele lange ritten. Heb ik ook gedaan met de BodyFloat.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
bartelias
Rookie
Rookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 apr 2019, 20:53

Stromeur schreef: 07 apr 2019, 21:36 Ik denk dat je dit wel een interessant topic gaat vinden:

viewtopic.php?f=9&t=110&hilit=bodyfloat+thudbuster

Zelf heb ik eerst een Thudbuster gehad op mijn ST1 X voordat ik een BodyFloat kocht. De Bodyfloat veegt in comfort de vloer aan met de Thudbuster (maar ook in prijs). Als je dit soort vering om gezondheidsredenen wilt aanschaffen, dan zou ik een dealer zoeken die jou de Kinekt Seatpost (of een alternatief naar keuze) eerst goed laat testen op enkele lange ritten. Heb ik ook gedaan met de BodyFloat.
Ik ken in mijn buurt geen dealers die de bodyfloat verdelen, enkel de thudbuster. Zal hem bestellen bij drumo, heb ik gelezen in het topic. Is het misschien ook interessant om een ander zadel te steken? Op mijn andere fiets heb ik een zadel van SQ-lab. Al lees ik wel dat het originele zadel voor de meeste mensen toereikend is.
Plaats reactie