Ketting vs broek

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De ST1 X heeft al zo'n bashring (+één voorblad). Misschien dat een grotere wat effectiever is, maar dan nog ligt er een flink stuk van de ketting bloot om je broek te raken.

Hope maakt inderdaad heeeeeeele mooie (én goeie!) MTB spulletjes! Naast Crankbrothers is dit één van mijn favoriete merken. Beide merken maken perfect afgewerkte, leuk gestylde en kwalitatief uitstekende producten. Goedkoop zijn ze niet, maar ik vind de prijs-kwaliteitverhouding wel oké.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Dank voor de tips, ik ga eens rustig wat fietszaken langs. Als ik eruit ben laat ik het weten.
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1121
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

De ST1 X heeft al zo'n bashring
Hebben niet alle Stromers zo'n ring op het voorblad of bedoelen jullie nog iets anders?
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Stromertheke
Pro
Pro
Berichten: 60
Lid geworden op: 07 mar 2018, 11:38

Iemand die hier al wat voor gevonden heeft? Ik zou met de koude maanden in aantocht graag een kettingkast op de fiets zetten zodat ik geen vieze broek krijg en ook wat warmere broeken aan kan
Golvas

Ik hou het net zoals anderen hier op een fluo klittenbandje, om het niet te vergeten bewaar ik het in mijn helm ... scheelt trouwens aardig wat in verbruik van remmenreiniger nu de jeans netjes blijft ... :D
thijser
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 193
Lid geworden op: 06 feb 2018, 21:40
Locatie: Leiden
Merk SP: Stromer
Km-stand: 32000

Ik heb een Vaude broekbeschermer. Werkt goed voor mij, ik doe hem altijd om en heb nooit last van vieze broekspijpen, je kan hem ook gebruiken om je batterijvak dicht te houden.
vaude-chain-protection-kettingbeschermer.jpg
vaude-chain-protection-kettingbeschermer.jpg (63.67 KiB) 3931 keer bekeken
ST3 Pinion ~ BodyFloat ~ Ortlieb Commuter
Gebruikersavatar
ArdLab
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 sep 2018, 10:44
Locatie: Oost Vlaanderen - Gent

Na 2500 km fietsen en ontelbare besmeurde broeken was mijn geduld op.
Met enig kunst en vliegwerk heb ik een functionele kettingkast gemaakt/gemonteerd op mijn ST3.

Het is een prototype in 3 mm MDF met aluminium beugels gemonteerd met spanbandjes.
De ST3 is in leasing en ik mag er zelf niets aan wijzigen, daarom alles gemonteerd met spanbandjes.
Het sleept nergens tegen en beschermt de broek goed, morgen doe ik testrit naar het werk.
Bedoeling is om met een lasercutter een waterbestendige zwarte plexi versie te maken die er iets fraaier uit ziet (deze versie is met de hand gezaagd).
Echt mooi zal het nooit worden maar een vette broek is ook niet fraai.

Navraag bij de FM of er een kettingkast op mijn ST3 kon gemonteerd worden werd weggelachen. "Op een Stromer staat geen kettingkast" en "Als je kledij vuil wordt dan moet je de ketting reinigen". Met geen van beide stellingen kan ik akkoord gaan.
Als ik meer tijd heb zal ik deze kettingkast verder verfijnen maar ik wou vooral weten of het met een vlakke plaat kon uitgevoerd worden zonder ergens tegen te slepen, er is namelijk vrij weinig plaats. Blijkbaar kan dat.
Bijlagen
IMG_6719.JPG
IMG_6719.JPG (3.39 MiB) 3548 keer bekeken
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Ik heb een brede broekbeschermer met klittenband van Vaude, met reflectie. Om hem niet te vergeten, doe ik het na de rit aan de binnenkant van de helm, die vergeet ik niet. (Handschoenen idem dito).
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

De broekspijp in je sok stoppen is ook een optie
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1121
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Misschien iets voor de 3d printer.
Nadeel van de montage met bandjes is dat het niet 100% gefixeerd is en dat het zich onderweg door trillingen kan verzetten. Ik denk dan vooral aan de voorkant.
Met allerlei (vreselijke) gevolgen...
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Plaats reactie