Ketting vs broek

Van fietsbel a één euro tot super de luxe navigatiesysteem. Pimp jouw Stromer.
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Contacteer:

Re: Ketting vs broek

Bericht door Stromeur » 25 jan 2018, 22:13

De ST1 X heeft al zo'n bashring (+één voorblad). Misschien dat een grotere wat effectiever is, maar dan nog ligt er een flink stuk van de ketting bloot om je broek te raken.

Hope maakt inderdaad heeeeeeele mooie (én goeie!) MTB spulletjes! Naast Crankbrothers is dit één van mijn favoriete merken. Beide merken maken perfect afgewerkte, leuk gestylde en kwalitatief uitstekende producten. Goedkoop zijn ze niet, maar ik vind de prijs-kwaliteitverhouding wel oké.
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

Wiebe
Veteraan | Forum Supporter

Bericht door Wiebe » 26 jan 2018, 01:26

Dank voor de tips, ik ga eens rustig wat fietszaken langs. Als ik eruit ben laat ik het weten.
St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 20000+ and counting.

Tony Mb

Bericht door Tony Mb » 26 jan 2018, 06:29

De ST1 X heeft al zo'n bashring
Hebben niet alle Stromers zo'n ring op het voorblad of bedoelen jullie nog iets anders?
ST1 Step Through, 2017, zwart, 15000Km... and counting

Stromertheke
Pro
Pro

Bericht door Stromertheke » 09 sep 2018, 13:07

Iemand die hier al wat voor gevonden heeft? Ik zou met de koude maanden in aantocht graag een kettingkast op de fiets zetten zodat ik geen vieze broek krijg en ook wat warmere broeken aan kan

Golvas

Bericht door Golvas » 09 sep 2018, 18:33

Ik hou het net zoals anderen hier op een fluo klittenbandje, om het niet te vergeten bewaar ik het in mijn helm ... scheelt trouwens aardig wat in verbruik van remmenreiniger nu de jeans netjes blijft ... :D

thijser
Expert
Expert

Bericht door thijser » 10 sep 2018, 09:13

Ik heb een Vaude broekbeschermer. Werkt goed voor mij, ik doe hem altijd om en heb nooit last van vieze broekspijpen, je kan hem ook gebruiken om je batterijvak dicht te houden.
vaude-chain-protection-kettingbeschermer.jpg
vaude-chain-protection-kettingbeschermer.jpg (63.67 KiB) 1240 keer bekeken
ST2 ~ BodyFloat ~ Ortlieb Commuter

ArdLab
Runner-up
Runner-up
Contacteer:

Bericht door ArdLab » 14 jul 2019, 21:15

Na 2500 km fietsen en ontelbare besmeurde broeken was mijn geduld op.
Met enig kunst en vliegwerk heb ik een functionele kettingkast gemaakt/gemonteerd op mijn ST3.

Het is een prototype in 3 mm MDF met aluminium beugels gemonteerd met spanbandjes.
De ST3 is in leasing en ik mag er zelf niets aan wijzigen, daarom alles gemonteerd met spanbandjes.
Het sleept nergens tegen en beschermt de broek goed, morgen doe ik testrit naar het werk.
Bedoeling is om met een lasercutter een waterbestendige zwarte plexi versie te maken die er iets fraaier uit ziet (deze versie is met de hand gezaagd).
Echt mooi zal het nooit worden maar een vette broek is ook niet fraai.

Navraag bij de FM of er een kettingkast op mijn ST3 kon gemonteerd worden werd weggelachen. "Op een Stromer staat geen kettingkast" en "Als je kledij vuil wordt dan moet je de ketting reinigen". Met geen van beide stellingen kan ik akkoord gaan.
Als ik meer tijd heb zal ik deze kettingkast verder verfijnen maar ik wou vooral weten of het met een vlakke plaat kon uitgevoerd worden zonder ergens tegen te slepen, er is namelijk vrij weinig plaats. Blijkbaar kan dat.
Bijlagen
IMG_6719.JPG
IMG_6719.JPG (3.39 MiB) 857 keer bekeken
Wachten op een ST3 is voorbij.

Polling

Bericht door Polling » 14 jul 2019, 21:40

Ik heb een brede broekbeschermer met klittenband van Vaude, met reflectie. Om hem niet te vergeten, doe ik het na de rit aan de binnenkant van de helm, die vergeet ik niet. (Handschoenen idem dito).
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer

mboelis
Contacteer:

Bericht door mboelis » 15 jul 2019, 00:49

De broekspijp in je sok stoppen is ook een optie
/Marco
ST3 2019 (18/2 koop, 2/3 levering) Sport L Cool White 983Wh, Ortlieb Office Bag & Front Roller Plus, Abus Bordo&Pedelec 2.0 ACE geel, Van Zijp spatbordverlenger 175 & bidonhouder, Bibia Touring spatlap, Spurcycle Silver ww 15,1 km,

Tony Mb

Bericht door Tony Mb » 15 jul 2019, 00:56

Misschien iets voor de 3d printer.
Nadeel van de montage met bandjes is dat het niet 100% gefixeerd is en dat het zich onderweg door trillingen kan verzetten. Ik denk dan vooral aan de voorkant.
Met allerlei (vreselijke) gevolgen...
ST1 Step Through, 2017, zwart, 15000Km... and counting

Plaats reactie