Fietsstandaard voor onderhoud

Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Iemand al ervaring met de Lidl standaard? Vrouwlief staat nu in de winkel :D
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Geen ervaringen, maar wel ervaringen met de terugbreng-policy van Lidl, nooit een probleem. Dus meenemen, uitproberen (netjes en verpakking bewaren) en als het niet bevalt, binnen 14 dagen terugbrengen. Zonder discussie geld terug.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Gebruikersavatar
AmPeer
Expert
Expert
Berichten: 270
Lid geworden op: 17 aug 2017, 19:11
Locatie: ALMERE

Lidl standaard is hier gisteren bezorgd ; moet 'm nog assembleren
sinds 02 sept 2017 St2S - spurcycle bel - bodyfloat - shockstop 30 gr- Ortlieb back-roller pro plus
Gebruikersavatar
AmPeer
Expert
Expert
Berichten: 270
Lid geworden op: 17 aug 2017, 19:11
Locatie: ALMERE

harmroest schreef: 08 mar 2018, 12:27 hoor graag of het LIDL standaard wat is :)
Zeker een degelijke standaard 4 poten en inschuifbaar
Meegeleverd wordt een bakje voor je gereedschap etc en een aparte stang om het stuur recht te houden

assemblage bleek zich te beperken tot het inschuiven van de buizen (eentje verticaal in de standaard en eentje horizontaal met de feitelijk klem )

PRAKTISCH PUNTJE
Het optillen van de fiets lukt me nog wel maar vervolgens met een arm de fiets laten balanceren en met de hand van mijn andere arm de klem dichtdraaien is wel een dingetje dat mij nog niet lukt.

Ook ik merk dat vanwege BF de zadelpen*) te kort is om te klemmen en dus moet de stang met de omni er in maar geklemd gaan worden .

*)
Het steeds los draaien en weer precies afstellen van de zadelhoogte heeft niet mijn voorkeur.
sinds 02 sept 2017 St2S - spurcycle bel - bodyfloat - shockstop 30 gr- Ortlieb back-roller pro plus
Ebiker
Expert
Expert
Berichten: 281
Lid geworden op: 17 nov 2017, 15:37
Locatie: Huijbergen

Normaal heeft de klem van de standaard, naast een draai functie ook een 'klemfunctie' door de hendel naar je toe of weg te duwen, naargelang de stand van de hendel.

Dit is bij mijn statief het geval, zo moet je dus maar 1 keer de positie bepalen, en ben je klaar. Wat betreft ophanging aan het frame..., daarbij gebruik ik een velletje keukenrol, voor het frame te beschermen tegen beschadigingen door eigen gewicht van de fiets.
Zwarte st2 2018 - 983 wh - bodyfloat - ww: 28 km, scheldelaan - home

Levering: 09/05/2018 :cool2:
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Mijn vriendin heeft de Lidl standaard meegenomen. Ga hem morgen maar eens uitproberen met haar fiets, net ff een stukje lichter en moet ook nog gefixed worden.
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Gebruikersavatar
$h3ph3rd
Pro
Pro
Berichten: 72
Lid geworden op: 18 mar 2018, 07:37
Locatie: Eppegem (Zemst)

Vandaag de fietsstandaard van Lidl ontvangen en direct uitgeprobeerd. Fiets zit stevig vast aan de kader, maar zou hem liever vastklemmen met de zadelpen. Maar is dat aan te raden? Komt de zadelpen niet los door het gewicht van de fiets?
:duel: ...on a steel horse i ride.... :duel:
ST2 983WH sinds 29 maart 2018
Golvas

Komt de zadelpen los door jouw gewicht ?

Je fiets weegt rond de 30 kg ... en hoeveel weeg jij ? ;)
Sven

Hoe is het evenwicht van de fiets bij tillen aan de zadelpen?
Golvas

Zowat hetzelfde als bij tillen aan de zitbuis.
Plaats reactie