Slot voor Stromer

Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Ik heb eindelijk min LockRockIt ontvangen en geïnstalleerd. De bracket past onder het zadel en laat toe een U-slot mee te nemen zonder je fiets te beschadigen. Aangezien er geen klemming voorzien is in deze LRI, heb ik zelf voor demping gezorgd (groene blokjes), anders rammelt je slot heel erg hard.
De bracket zelf is met drie schroeven vastgemaakt aan 't zadel en zit muurvast.

Afbeelding

Zo ziet dat er dan uit met het slotin de bracket. Opstappen op je fiets wordt wel net iets moeilijker.
Afbeelding

Ondertussen de fiets nog eens netjes gewassen. Over één week is de fiets 6 maanden in min bezit, de teller staat nu op 8500 km, ik vermoed wel de kaap van de 9k te kunnen afronden alvorens ik de fiets een half jaar heb :dwarf:

Afbeelding

De Kryptonite Ney York D-lock heeft een U gemaakt uit 18mm dik gehard staal.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Fastedde
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 341
Lid geworden op: 16 jul 2017, 18:10
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST2s
Km-stand: 7500

Das vast een goed slot, jammer dat het nodig is....
+ST2S and n-joying it to the max...
Timmer
Pro
Pro
Berichten: 48
Lid geworden op: 15 aug 2018, 14:41
Locatie: Rijkevorsel BE

Hans B schreef: 12 okt 2018, 17:44 ik lees graag mee, of inmiddels kun je uit eigen ervaring spreken? Valt het slot b.v makkelijk weer terug in de houder te plaatsen?
Na 5 dagen gebruik kan ik zeggen dat het zeker een goed degelijk dik stalen slot is. Het zijn 6 delen die toch gemakkelijk plooien aan de schakels.
Plaatsen in de houder gaat vlot het borgen net iets minder.
Ook het openen met de sleutel durft wel is tegenwerken.
Ik kan natuurlijk geen ander slot in gebruik vergelijken...
In score zou ik 7/10 geven
ST1X 22” charcoal green 983wh - CTCWP banden - SKS spatlap - ergon GP3 woonwerk enkel 34km
Timmer
Pro
Pro
Berichten: 48
Lid geworden op: 15 aug 2018, 14:41
Locatie: Rijkevorsel BE

Tomasj schreef: 20 okt 2018, 17:10 Ondertussen de fiets nog eens netjes gewassen. Over één week is de fiets 6 maanden in min bezit, de teller staat nu op 8500 km, ik vermoed wel de kaap van de 9k te kunnen afronden
Amai dat is goed gereden , aan de staat van jouw fiets zou je het zeker niet zeggen. :ay
ST1X 22” charcoal green 983wh - CTCWP banden - SKS spatlap - ergon GP3 woonwerk enkel 34km
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Ik zal ook nog moeten worstelen om de 1,20m lange, 10mm dikke Viro ketting en slot te kunnen opbergen. :oops:
Gekozen voor deze beveiliging na lang wikken en wegen en veel youtube filmpjes en commentaren te lezen en te bekijken. Helaas een noodzaak als je investering ergens onbewaakt wil achterlaten.
Ketting en slot niet te breken met een betonschaar, niet bestand tegen haakse slijper.
Slot zeer moeilijk kapot te krijgen, de 2 stalen 10mm pinnen zijn voorzien van afbreekstukken voor het uitstekende deel waar je ze mee opent. Wat de sleutelcylinder betreft, gemakkelijk te lockpicken.
Viro slot.JPG
Viro slot.JPG (101.88 KiB) 4470 keer bekeken
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1748
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Ik heb gekozen voor een minder geavanceerd slot maar een diefstal verzekering...
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Die verzekering komt hier ook, Omnium. Maar ben verplicht om een slot te voorzien van minstens 60€, factuur als bewijs naar de verzekering te sturen. Het geeft je alvast een beter gevoel als je fietswonder toch wat zekerheid meekrijgt. Het sofware slot stelt niet veel voor, voor diegene die de fiets wil meenemen.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Hans B
Expert
Expert
Berichten: 104
Lid geworden op: 10 aug 2018, 17:33
Locatie: Zoetermeer

Timmer schreef: 26 okt 2018, 18:28
Hans B schreef: 12 okt 2018, 17:44 ik lees graag mee, of inmiddels kun je uit eigen ervaring spreken? Valt het slot b.v makkelijk weer terug in de houder te plaatsen?
Na 5 dagen gebruik kan ik zeggen dat het zeker een goed degelijk dik stalen slot is. Het zijn 6 delen die toch gemakkelijk plooien aan de schakels.
Plaatsen in de houder gaat vlot het borgen net iets minder.
Ook het openen met de sleutel durft wel is tegenwerken.
Ik kan natuurlijk geen ander slot in gebruik vergelijken...
In score zou ik 7/10 geven
Dank voor de feedback/terugkoppeling!
Just think of happy thoughts and you'll fly (Peter Pan )
Golvas

Tomasj schreef: 20 okt 2018, 17:10 Opstappen op je fiets wordt wel net iets moeilijker.
Zou het kunnen dat je de LockRockit Bracket ondersteboven monteerde of zie ik dat verkeerd ?
Fastedde schreef: 20 okt 2018, 17:31 Das vast een goed slot
Zo goed dat het zelfs op minder dan 2,5 minuten te lockpicken is ... :shock:
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Golvas schreef: 01 nov 2018, 22:51
Tomasj schreef: 20 okt 2018, 17:10 Opstappen op je fiets wordt wel net iets moeilijker.
Zou het kunnen dat je de LockRockit Bracket ondersteboven monteerde of zie ik dat verkeerd ?
Dat zie je verkeerd, omgekeerd past het niet onder het zadel.

Zo goed dat het zelfs op minder dan 2,5 minuten te lockpicken is ... :shock:
Ieder slot valt open te breken, dit slot is één van de veiligste sloten op de markt.
Ik ken dat filmpje op Youtube, maar ik heb echt betere dingen te doen als mij daar zorgen over te maken. Het is niet omdat er één iemand de hele dag oefent met lockpicken en daar daardoor gigantisch bedreven is, dat iedere fietsdief daar even bedreven in is.
En er is een verschil tussen lockpicken op een tafel , waarbij je het slot in alle richtigen kunt draaien, en lockpicken op een fiets, waar in mijn geval het slot meestal moeilijk bereikbaar is
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Plaats reactie