Cratoni Smartride helm (NTA-8776 gekeurd)

Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

In de winter gebruik ik de heldere en met helder weer de alu. Ik zie geen voordeel bij een derde.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Stromend schreef: 10 dec 2017, 10:51 Ben benieuwd naar de waterdoorlatendheid van de Smartride. De Vigor is goed beschermend maar de Smartride heeft aan beide zijden grote ventilatieopeningen. In de zomer heerlijk maar in de winter aan de koude kant verwacht ik. Houdt dus rekening met dat je er een mutsje onder wilt dragen.
Ik lees net bij de beschrijving: Active vent with slider
auf Deutsch: Active Vent mit Schieber

Dus lijkt erop dat je een of meer ventilatieopeningen in de helm met een schuifje kan afsluiten.

Mooie helm. Ik ben niet happy met de pasvorm van mijn Abus dus ben op zoek naar wat beters.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Ebiker
Expert
Expert
Berichten: 281
Lid geworden op: 17 nov 2017, 15:37
Locatie: Huijbergen

Oké bedankt voor de toelichting, enig idee wat de photo romig zou kunnen kosten, of is dit ook rond de 25 eurietjes :ay
Zwarte st2 2018 - 983 wh - bodyfloat - ww: 28 km, scheldelaan - home

Levering: 09/05/2018 :cool2:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Elsje schreef: 22 jan 2018, 21:53 Ik lees net bij de beschrijving: Active vent with slider
auf Deutsch: Active Vent mit Schieber

Dus lijkt erop dat je een of meer ventilatieopeningen in de helm met een schuifje kan afsluiten.
Klopt, er zit een schuifje op de bovenkant van de helm. Je kunt het schuifje open doen voor ventilatie, en sluiten bij regen of kou.

Ik heb de (nieuwe) Cartoni helmen vorig jaar op Eurobike in Friedrichshafen bekeken toen ik daar een afspraak had met Stromer voor de primeur op de 2018 Stromer modellen.

De Cratoni vertegenwoordiger had ook wel zin in een praatje en hij heeft de meest briljante sales-pitch gegeven die ik ooit op een beurs heb aangehoord. Echt, je stopte een kwartje in die man en: "retteketetteketetteketét", daar ging-ie hoor. Echt bijzonder grappig. Maar het werkte wel; alles is blijven hangen zodat ik het een paar uur later nog steeds allemaal wist en hier op het forum kon zetten.

Hieronder kun je mijn uitgebreide indrukken lezen:

viewtopic.php?f=9&t=11&start=60#p3821

En foto's van de werkelijke poducten:

viewtopic.php?f=9&t=11&start=60#p3821

Bij de Cratoni Commuter (dat wordt er denk ik eentje voor mij), zie je duidelijk dat schuifsysteem bovenop zitten.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
NickV
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 172
Lid geworden op: 23 mei 2017, 22:15

Ik denk dat ik toch maar de cratoni smartride pak ipv de commuter, heb me een beetje verkeken op hoe enorm dat vizier is.. Die van de smartride is veel compacter. Als ze nou eindelijk es op de markt komen..
macfiets
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 104
Lid geworden op: 04 dec 2017, 13:21
Locatie: Brasschaat, Vlaanderen

Cratoni Smartride laat nog even op zich wachten. Ik kreeg onderstaand antwoord van Cratoni op de vraag wanneer hij leverbaar is:

Dear Jan,

thank you for your mail.

The smartrider will not be arrived bevor beginning/middel of April. So you have to wait a bit.

If you have questions please let me know.

Mit freundlichen Grüßen / Best regards

Nathalie Corradino
Sales
Stromer rijder sinds 6 juni 2016.
ST7 XL Dark Platinum
Riese Muller Load 75 High Speed Bakfiets
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Voor degene die wachten op de Cratoni Smartride, hier de verwachte verkoop datum:

Groet Mark
91EDE266-00A6-4A1A-8421-07E7EF53D886.jpeg
91EDE266-00A6-4A1A-8421-07E7EF53D886.jpeg (192.92 KiB) 4661 keer bekeken
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Jay
Runner-up
Runner-up
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 dec 2017, 09:30

Ik zie op sommige websites dat de Cratoni Smartride kan besteld worden. Echter met lange levertijd wat misschien wilt zeggen dat deze toch nog niet leverbaar is.
Enkele voorbeelden:
https://shop.qicq.nl/cratoni-smartride-mat-zwart.html (3weken)
https://www.fietsenvanstenis.nl/Cratoni ... delec-helm (niet leverbaar)
https://www.bike-components.de/de/CRATO ... lm-p62410/ (20 dagen)

Iemand die de helm al in gebruik heeft?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Hij is nog nergens leverbaar, en ik zou het persoonlijk maar even houden op "levertijd onbekend". Het forum ontploft vanzelf wanneer de eerste dealer of internetshop zich meldt met een daadwerkelijk leverbare Cratoni Smartride, en meteen daarna zul je zien dat ze overal binnen gaan komen. Maar totdat er eentje fysiek bij een dealer ligt, neem ik elke opgegeven levertijd (of het nu een dealer of Cratoni zelf is) met een zakje Jozo.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
harmroest
Expert
Expert
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 mar 2018, 06:17
Locatie: Eemnes

Stromeur schreef: 08 mei 2018, 11:15 Hij is nog nergens leverbaar, en ik zou het persoonlijk maar even houden op "levertijd onbekend". Het forum ontploft vanzelf wanneer de eerste dealer of internetshop zich meldt met een daadwerkelijk leverbare Cratoni Smartride, en meteen daarna zul je zien dat ze overal binnen gaan komen. Maar totdat er eentje fysiek bij een dealer ligt, neem ik elke opgegeven levertijd (of het nu een dealer of Cratoni zelf is) met een zakje Jozo.
Stromeur, heb zelf contact gehad met cratoni een aantal weken geleden, zie onderstaand bericht:

"we are really sorry about this delay, but sometimes development takes some more time as originally planned, especially for complex new products, as our Smartride is. We hope you understand and we are looking forward to supply a Smartride to as soon as possible.
Thanks and kind regards CRATONI"
🇳🇱 Stromer ST2 20inch model 2017 April 2019 13000+Km 🔋 Li-ion ±1kWh 🚲
Plaats reactie