Vizier Cratoni Commuter

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Het doet mij denken aan mijn bril. Ik heb -7 en sinds twee jaar ook varifocale glazen. Toen ik mijn huidige bril net had, was alles in mijn ooghoeken krom: muren, deurposten, bomen, tegels, verzin het maar. En omdat ik voor het eerst ook een leesdeel had, had ik het idee dat alles verder weg waar ik schuin naar beneden naar keek (zoals de trap wanneer je eraf loopt, of kentekens van auto's die voor me rijden) 'onder water' was.

Ik dacht dit komt nooit goed, en die glazen waren duur dus ik baalde als een stekker.
Maar: twee maanden en ik was er helemaal aan gewend.

Nou heb je een helm natuurlijk niet zo vaak op als een bril, maar toch. Uiteindelijk leer je wel 'door' die vervorming heen te kijken.

Ik heb een Lazer Anverz helm met vizier. Als je eens in Harlingen op de haven bent en je wil door mijn helm/vizier kijken om te vergelijken: stuur me een PB-tje en ik kom wel even aanwaaien met de mijne.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
avrieswijk
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 70
Lid geworden op: 05 jan 2021, 13:53
Locatie: Terschelling

Bedankt Stromeur, zal ik doen als ik in Harlingen ben. Gister was ik er....hahaha
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

avrieswijk schreef: 01 mei 2021, 13:58 Bedankt Stromeur, zal ik doen als ik in Harlingen ben. Gister was ik er....hahaha
Het schijnt lastig te zijn om in het verleden af te spreken :mrgreen:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
avrieswijk
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 70
Lid geworden op: 05 jan 2021, 13:53
Locatie: Terschelling

Dat is zo Freddy, soms zelfs in de toekomst, haha
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

avrieswijk schreef: 01 mei 2021, 13:58 Bedankt Stromeur, zal ik doen als ik in Harlingen ben. Gister was ik er....hahaha
:mrgreen:

Het zal vast nog weleens vaker gebeuren. Ik werk nog steeds vijf dagen vanuit huis en als ik geen overleggen in de agenda heb kan ik zo even naar de haven fietsen, is twee minuten voor me.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
avrieswijk
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 70
Lid geworden op: 05 jan 2021, 13:53
Locatie: Terschelling

Leverancier zegt dat er geen vertekening zou moeten zijn, de helm retour gestuurd naar de dealer.
mrstrom

Ik heb er ook eentje, al ruim een jaar, en merk niks aan het vizier dat echt vertekend. Ben ook vizier van motorhelms gewend, misshcien valt het daardoor minder op?

Het kijkt prima, heel misschien aan de verre zijkanten wat meer, maar daar kan ej toch al slecht zien en reageer je meer op de vlekken.

voor mij is het een heerlijke helm, alleen die verlichting heb ik de eerste week aan laten staan en kan je niet opladen maar moet je nieuwe batterijen in doen, dat "vergeet" ik steeds.
avrieswijk
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 70
Lid geworden op: 05 jan 2021, 13:53
Locatie: Terschelling

MRstrom, ik wacht het wel even af. Ze zullen hem gaan bekijken of het niet goed is.
mrstrom

avrieswijk schreef: 05 mei 2021, 08:56 MRstrom, ik wacht het wel even af. Ze zullen hem gaan bekijken of het niet goed is.
Ja dan zou er sprake zijn van een productiefout bv. kan ook nog natuurlijk, dat ie niet op een plek in dikte varieert en daardoor vertekend.
mrstrom

Bij mij valt het vizier nu af en toe dicht. het klikken in de standjes als je hem omhoog zet lijkt versleten.

Iemand een idee of je dat kan verhelpen? of wordt het dan een nieuw vizier?
Plaats reactie