Fietsstandaard ST5 rammelt

Plaats reactie
JDNY
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 139
Lid geworden op: 31 jan 2021, 18:20
Locatie: Leuven
Merk SP: Stromer ST5

Aangezien de originele standaard op mijn ST5 rammelt en mijn fietsenmaker bij het eerste onderhoudje zei dat daar niets aan te doen was, heb ik mij een Ursus Kaiser aangeschaft.
Afbeelding
Heavy duty stuff, vergeleken met het standaard pootje dat erop zit.
Het is wel voorzien van schroefdraad aangezien die bedoeld is om met de schroef van bovenuit te monteren. Bij de Stromer komt die van onderen. Effe de schroefdraad eruit boren dus, anders krijg je dubbele schroefdraad (op de standaard en op je fiets) waardoor deze niet vast zit. Alles mooi vastgezet om dan te merken dat die te breed uitkomt en de crank ertegen botst. :bu:
Iemand die een goed alternatief weet dat wel werkt?
Wel een beetje jammer dat ze een fiets van bijna €10000 niet kunnen voorzien van een degelijke poot...
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Is jouw ST5 dan al buiten garantie ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

JDNY schreef: 28 apr 2021, 17:29 Aangezien de originele standaard op mijn ST5 rammelt en mijn fietsenmaker bij het eerste onderhoudje zei dat daar niets aan te doen was,
En dat accepteer jij? Volgens de wet heb jij recht op een correct werkende fiets, de standaard is daar onderdeel van. Het is aan jouw FM om met een passende oplossing te komen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
JDNY
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 139
Lid geworden op: 31 jan 2021, 18:20
Locatie: Leuven
Merk SP: Stromer ST5

Nee, fiets is een goede maand uit.

Ja als ik de enige ben die hier last van heeft, zal het allicht een slecht geproduceerde poot zijn. Toch nog maar eens navragen dan. Maar service in België is over het algemeen een pak minder dan in Nederland. Heeft er misschien mee te maken dat wij minder snel een grote mond opzetten. 😛
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

JDNY schreef: 03 mei 2021, 23:58 Heeft er misschien mee te maken dat wij minder snel een grote mond opzetten. 😛
Ik ken een paar Belgen die een pak directer en assertiever zijn dan mij dus er zijn uitzonderingen... Tip voor dit soort gevallen: wordt ook (eventjes) zo'n uitzondering :bf:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Schullie1989
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 jun 2020, 00:24
Locatie: Overijssel: Omgeving Rijssen
Merk SP: Stromer ST5 2023 of ST7 DP

Hahaha :bj
Plaats reactie