Smartphone gebruiken als fietscomputer

Dirk67
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 jul 2018, 16:27
Merk SP: Stromer ST1X

Mijn iPhone is niet meer van de beste kwaliteit (batterij), maar 1u30 zonder problemen. De Komoot APP is gratis als ik me niet vergis. Er zit één gratis provincie in. Ik fiets voornamelijk prov Antwerpen, maar ook Limburg en Vlaams-Brabant. Voor een klein beetje extra kan je deze maps ook binnenhalen. Verkeerd rijden is er niet bij. Je kan je route, indien gewenst, vooraf uitstippelen via website en bv. aangeven dat je onverharde wegen wil vermijden. Voor meer info zie website Komoot.
ST1X van 11-2018
Kaayman52
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 aug 2019, 15:40
Locatie: Utrecht
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 9000

Ik kan de app OSM AND (https://osmand.net/) aanraden. Ik gebruik hem op een iPhone XR en heb nooit problemen dat ie leeg raakt. De app is gebasseerd op het bekende open source OpenStreetMaps en het importeert ook GPX tracks bestanden.
ST3 L Black
Dbr
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter
Belgium
Berichten: 81
Lid geworden op: 15 aug 2018, 13:42
Locatie: Antwerpse Voorkempen - B
Merk SP: Stromer St7 Dark Platinum
Km-stand: 100

Hoi,
Voorlopig even verder testen met volgende equipment :
- sp connect pro mount
- iphone6 met apps bike computer of komoot
- powerbank. In de fietstas ; opladen doen we wanneer nodig met kabeltje tussen powerbank in de jaszak en iphone
Geeft voorlopig wat ik wil, alleen die kabel tss powerbank en iphone is echt retro, maar zelf niet handig genoeg om een usb aansluiting te fixen op de st1x...
Ook al eens getest met een iphone xr : heeft een veel langere batterij autonomie !
Ook de schermhelderheid en buitentemperatuur zijn belangrijke zaken qua autonomie :D

Danny
ST1X (2017-2021) ST2 classic (2021-2024) ST7 (2024-?)
Pensioen (sinds 2023) dus enkel nog recreatief gebruik :D !
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Voor minder dan € 20 heb je een nieuwe batterij (in A+ kwaliteit) voor die iPhone 6 : https://www.fixjeiphone.nl/onderdelen/i ... kwaliteit/
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Plaats reactie