Helm in winter en zomer

Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Wablieft ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Stromer74
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 26
Lid geworden op: 15 jul 2020, 19:54
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 10.000

Rapid schreef: 11 mar 2021, 11:35 Hoe ervaren jullie het "windgeluid" in de oren? Tegen 45km/u en de wind op kop, is dit voor soms irriterend.
Inderdaad vind ik dit ook erg luid. Ik heb daarom de Cratoni Vigor helm en draag daarbij vaak ook nog oordopjes. Ik heb niet het gevoel dat ik te weinig hoor van het verkeer om me heen, maar ik heb ook een erg rustige route.

Ik heb ook wel eens met een “open” helm gereden, maar dan vond ik het geluid echt erg hard.

Arjan
Stromer ST3 XL
983 Wh
40 km woon-werkverkeer enkel
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Bij goed aansluitende bandjes zijn catears ook een optie. Bevalt mij erg goed.
https://www.cat-ears.com/
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Gebruikersavatar
Kristoftekent
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 69
Lid geworden op: 23 nov 2019, 07:39
Locatie: België

Heeft iemand ervaring met de Lazer Urbanize in zowel winter en zomer? Er is weinig online te vinden over deze helm terwijl ze me op papier een heel geschikte all seasoner lijkt. Afneembaar vizier vind ik een groot pluspunt.
Stromer ST3 XL matt black
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Stoner81 heeft eentje, zie eerder in dit topic : viewtopic.php?p=95712#p95712

Hier kost hij momenteel nét geen € 86.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Kristoftekent
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 69
Lid geworden op: 23 nov 2019, 07:39
Locatie: België

Bedankt voor de tip! Dat berichtje zag ik inderdaad, maar veel ervaringen zijn er nog niet uit af te lezen. Misschien is de helm nog niet bekend genoeg?
Stromer ST3 XL matt black
Gebruikersavatar
Stoner81
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 jan 2021, 23:31
Locatie: Oost-Vlaanderen
Merk SP: Stromer ST5 Ltd
Km-stand: 26485

Zeer tevreden over de helm maar geloof wel dat je nu de winterkit nog apart moet bijkopen. Gebruik hem zowel in de zomer als in de winter. Wanneer het rond de 5°C word is het wel nog interessant om er een helmmuts bij te dragen. En opletten dat de magneetjes van het vizier en de helm in de juiste positie staan. Vooral in het begin is dit wat zoeken. Achterlichtje in de helm moet ik ongeveer om de 3 dagen opladen. Enkele rit ben ik ongeveer een uurtje onderweg.
Plaats reactie