Keuze helm

Plaats reactie
FoxieFlup
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 nov 2020, 22:33
Locatie: DIKSMUIDE
Merk SP: ST1
Km-stand: 0

Ik ben op zoek naar een goede degelijke helm. Ik twijfel tussen de GIRO BEXLEY MIPS en de ABUS PEDELEC 2.0 ACE.
Iemand ervaringen met één van deze of raden jullie nog een andere helm aan?
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik raad de helm aan die het fijnst op jouw hoofd past. Dat een ander zweert bij een helm zegt jou precies niks.

Proberen dus. Hoe is de pasvorm? Hoe is het gewicht? Hoe zitten de gespen? Hoeveel wind ruis krijg je?
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Thijs88
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 53
Lid geworden op: 05 dec 2017, 23:17
Locatie: Gent
Merk SP: Stromer ST2 2017
Km-stand: 20000

Ik heb de Giro en ben er erg tevreden over.
Het licht op de Giro vindt ik een stuk beter dan deze op de Abus. Vroeger nog een Abus gehad, ander type.
:bike: Stromer ST2 2017 - Sport 20" - Matt Black - :battery: 983 Wh
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

FoxieFlup schreef: 11 nov 2020, 22:38 Ik ben op zoek naar een goede degelijke helm.
Hoofd opmeten, bestellen bij een webshop waar je gratis kan retourneren (het kortingsseizoen komt momenteel trouwens volop op gang ...) en proberen maar ! :ay

Hier vind je tig topics over helmen.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
LNY
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 406
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 18000

Ga ze vooral passen!!! En bij voorkeur: Ga er mee op je fiets in de juiste houding zitten!

De Abus Pedelec zat voor geen meter bij mij, maar de 2.0 ACE zit heel goed.

De Bexley en de Cratoni Commuter zaten ook heerlijk, totdat ik er mee op de fiets ging zitten en mijn zicht enorm gehinderd werd door de overhang van de rand aan de voorkant van de helm.

De Anverz zat het allerbeste, maar daar staan de bandjes weer ver van mijn hoofd af.

Alleen met passen kom je er achter wat een goede helm voor je is. Dat is voor iedereen anders.
En hou bij het passen rekening met eventuele brillen, mutsen, headsets, etc..
ST3 cool white - sport - 983Wh
Plaats reactie