DIY Claxon cover

Plaats reactie
Streumer
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 96
Lid geworden op: 25 mei 2017, 22:40
Locatie: Hier
Merk SP: ST2
Km-stand: Veel

Normaal ga ik iets ontwerpen want pasklare oplossingen zijn niet aan mij besteed,
al was het maar de uitdaging om het te realiseren en originaliteit.

Verschillende ideeën waren de revue al gepasseerd:

3D ontwerpen en printen.
Stukje in alu of rvs produceren op cnc beter qua duurzaamheid.
Maar tijdens het brainstorm op volgende gestoten,

De afgesneden bodem van een 20ml frisdrank Orangina past (bijna) perfect en heeft dan nog een
3-ledig doel:

Origineel afdekkapje blijft ongewijzigd.
Het doet dienst als volledig afdekkap.
Toevallig bijkomend effect: het geluid wordt gedempt tot een aanvaardbaar niveau
voor te waarschuwen verkeersdeelnemers.

Als je het perfect uitknipt gelijk met binnenste structuur dient geen fysieke verbinding te worden gemaakt
tussen beide delen .
Eventueel matzwart (of ander) te maken voor match met het frame.

Afbeelding
Streumer
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 96
Lid geworden op: 25 mei 2017, 22:40
Locatie: Hier
Merk SP: ST2
Km-stand: Veel

Cover zit er nu meerdere ritten op (Belgische kwaliteit fietspaden) en is tot alle tevredenheid goed blijven zitten, zelf de zwarte laag blinkende spuitbusverf heeft een goede hechting tot nu.

Tijd voor een definitieve versie die zal worden ge-Plastidipt voor betere kleur match met frame.

Ga nog effe verder experimenteren met 1 of meerdere boringen op strategische plaats(en) om de mogelijkheid te
onderzoeken iets meer geluid eruit is te krijgen, gewoon voor de fun, voor mij niet noodzakelijk.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22959
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik vind het een leuke vinding. Best netjes ook.

Ik heb hier momenteel een test-ST2 (nieuw model met riem) en Klever X-Speed PINION staan. Het verschil in volume van de toeter is opvallend. Die van de PINION is veel zachter. Met de ST2 heb ik al meermaals meegemaakt dat mensen, ondanks het feit dat ik van behoorlijke afstand en slechts met een korte 'pep' toeterde, zich helemaal lam schrokken.

Geen idee wat officieel aan dB verplicht is (als er al regelgeving over bestaat), maar de Stromer toeter mag van mij best een beetje minder.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Streumer
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 96
Lid geworden op: 25 mei 2017, 22:40
Locatie: Hier
Merk SP: ST2
Km-stand: Veel

Heb effe foto gemaakt met glanzende lak.
Mocht iemand interesse hebben kan ik een vector bestandje maken en ter beschikking stellen
zodat het namaken een eitje is.

Afbeelding
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1817
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Creatief ! matte (rubber) coating zal netter staan.

Ik heb zelf de dop van van Zijp erin zitten, prima oplossing.
Wel is het volume dusdanig gereduceerd dat ipv schrikken ze me nu niet horen........
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Je weet dat er twee versies zijn voor jouw SP ? ... je hebt de "dicht is dicht dop" ( = uitvoering 2) en je hebt een versie met labyrint openingen (= uitvoering 3) : https://www.vanzijptechniek.nl/product/ ... orn-cover/
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1817
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Ja wist ik, heb ook bewust voor deze gekozen omdat die het geluid iets zou dempen...ik heb 2 idd
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7
Plaats reactie