Fietspomp

Plaats reactie
KFONTANA
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 aug 2020, 11:42
Merk SP: Stromer ST1, Klever X Alpha

Hoi,

Een hebbedingetje misschien.

Mijn schoonvader heeft deze fietspomp gekocht om te proberen. Gewenste druk instellen, start duwen en wachten. Dit lijkt mij ook wel interessant om te gebruiken. Wat vinden jullie?
B2A1FE12-7414-41C8-B1B7-DCBBE5A05FFD.jpeg
B2A1FE12-7414-41C8-B1B7-DCBBE5A05FFD.jpeg (32.69 KiB) 1964 keer bekeken
Greetz,
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Goh.

Ik heb zo'n dingetje met een stang waar je op kunt drukken en dan komt er lucht uit een slangetje. Daarvan zijn nooit de batterijen op (zitten er niet in), die dingen zijn degelijk en bewezen...

My 2ct.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Lijkt me anders wel leuk te zijn voor de kruiwagen in the field. :ay

Alle gekheid op een stokje : doe mij maar mijn geijkte Michelin bandenpomp (thuis / @ work) ... voor onderweg hebben we altijd een Lezyne Micro Floor Drive HVG minipomp mee.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Van CYCPLUS lees ik op de foto:

https://www.cycplus.com/collections/ele ... r-inflator

Best leuk, maar persoonlijk ben ik een beetje wars van overkill aan elektrische apparaten in en om het huis. (Zei ik als Stromer eigenaar, true, maar die Stromer gebruik ik waar mogelijk in plaats van de auto.)

Het doet me denken aan een eerste zonnige lentedag. Heerlijk! Steek ik mijn neus buiten de deur: heeft iedereen meteen weer allemaal takkeherrie in z'n tuin aangezet. Elektrische grasmaaiers, strimmers, heggensnoeiers, hoge druk spuiters, compressors, onkruid-tussen-de-stoeptegels-vandaan-peuteraars en weet ik wat nog meer. Ik heb geen garage vol met van die spullen; kost duur en ik heb geen garage.

Met gadgets zonder vernieuwende/toegevoegde waarde heb ik persoonlijk niks. Mijn fietspomp met analoog drukmetertje doet het al jaren prima, mijn mini pompje voor onderweg ook. Bandendruk komt niet zo nauwkeurig dat ik mega-nauwkeurig moet weten.

Ik voel me nu wel een beetje een ouwe zeur, ben ik ook, maar jammer dan :girl:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
KFONTANA
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 aug 2020, 11:42
Merk SP: Stromer ST1, Klever X Alpha

Golvas schreef: 16 sep 2020, 21:26 Lijkt me anders wel leuk te zijn voor de kruiwagen in the field. :ay

Alle gekheid op een stokje : doe mij maar mijn geijkte Michelin bandenpomp (thuis / @ work) ... voor onderweg hebben we altijd een Lezyne Micro Floor Drive HVG minipomp mee.
En hoe groot is die pomp? Dit lijkt me handig omdat het klein is.
Gebruikersavatar
TomSP
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 248
Lid geworden op: 15 sep 2019, 19:49
Merk SP: Stromer ST3 Pinion
Km-stand: 23276

Ik pak meestal deze uit de garage om een bandje/zwembadje/bal/luchtkussen/wat dan ook waar lucht in moet op te pompen.
Ryobi R18I-0 ONE+
Afbeelding

Ja, maakt geluid, maar je wordt er niet moe van, en wie wil dat nu niet :mrgreen: ... Druk instellen, aansluiten en knopje indrukken :cool2:
10-2019 - 10-2022 Stromer ST1x Ocean - 14417 km
10-2022 - ... Stromer ST3 Pinion Deep Black - 8864km and counting
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

KFONTANA schreef: 16 sep 2020, 21:37 En hoe groot is die pomp? Dit lijkt me handig omdat het klein is.
Voor onderweg heb ik een fancy double-action-pump (ofwel: een standaard dingetje met stangetje maar dan kleiner en pompt in 2 richtingen). Klein, altijd onderin de fietstas en nooit lege batterijen.

Ik ben het helemaal eens met Stromeur, ondanks dat ik wel een garage vol heb met handige dingen als compressor, hoge druk spuit, heggenschaar, grasmaaier, ... ;p
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

KFONTANA schreef: 16 sep 2020, 21:37 En hoe groot is die pomp? Dit lijkt me handig omdat het klein is.
Met een lengte van 31 cm past deze pomp in elke fietstas.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Plaats reactie