Pironex Pican Pocket Charger Stromer St1 2020 uitgebreid getest en goed bevonden

Maarten74.
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 sep 2020, 19:45
Locatie: Den Haag
Merk SP: Stromer st1
Km-stand: 1300

Golvas schreef: 17 nov 2020, 16:40
Maarten74. schreef: 17 nov 2020, 15:31 Ja wat kost deze pocket lader, en waarom is hij niet gewoon verkrijgbaar?
Je miste de link in deze bijdrage ? :bn:
Golvas,
Ik had de link dus wel gezien maar na het invullen van het formulier blijft het programma mij vragen aan te tonen dat ik geer robot ben en t lukt mij maar niet om dit te bewijzen. Zou bijma mijn foto lproberen te uploaden. :D
ST1 dark gray 812Wh Redshif Shockstop Ortlieb backroller
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Maarten74. schreef: 19 nov 2020, 21:42 na het invullen van het formulier blijft het programma mij vragen aan te tonen dat ik geer robot ben en t lukt mij maar niet om dit te bewijzen
Dat is bij mij niet anders : hetzelfde probleem in diverse browsers ... ik heb ze een mailtje gestuurd, wordt vervolgd. :ay
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Dbr
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter
Belgium
Berichten: 83
Lid geworden op: 15 aug 2018, 13:42
Locatie: Antwerpse Voorkempen - B
Merk SP: Stromer St7 Dark Platinum
Km-stand: 100

Ik heb een offerte gehad voor de pican pocket charger : kost praktisch evenveel als de cr246 ; dan ga ik toch maar voor de stille stromer lader voor op kantoor bij te laden denk ik dan. Een vraagje : is die cr246 echt stil ? Mijn collega’s zeggen horendol te worden van het geblaas van mijn huidige lader...

Of een vraagje aan de technisch beter geplaatste forummensen : voor een stille lader te hebben, welke kiezen :
- de pican
- de cr246 van stromer
- de compacte stromer reislader ?
Bedankt alvast voor jullie input en advies.

Mvrgr
Danny
ST1X (2017-2021) ST2 classic (2021-2024) ST7 (2024-?)
Pensioen (sinds 2023) dus enkel nog recreatief gebruik :D !
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik zou de CR246 kiezen. Hij is even stil als de rest en voor de accu maakt het zo goed als niets uit (zijn theoretische verschillen).

Praktisch kan het verschil wel handig zijn: de CR246 laadt de accu immers in een halve werkdag op. Dus vergeet je je lader 's ochtends aan te sluiten? No worries, kan je tijdens de lunch rechtzetten. Wil je spontaan eerder dan voorzien naar huis: accu is dan veel voller dan met die reisladers. Etc.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Dbr schreef: 21 nov 2020, 07:48 Ik heb een offerte gehad voor de pican pocket charger : kost praktisch evenveel als de cr246
Stond er geen exacte prijs voor de lader en de verzending in die offerte vermeld ? :bn:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
sjjan
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 33
Lid geworden op: 30 mei 2020, 10:34
Locatie: Doesburg
Merk SP: ST2
Km-stand: 6000

Ook ik ben nog op zoek naar een 2e lader. Dat zal dan waarschijnlijk de CR246 worden. Waar is deze het meest voordeligst te kopen? Voor 259 euro is deze hier te koop: https://www.fietsaccuwinkel.nl/product/ ... 46w-zwart/

Heeft iemand ervaring met deze winkel?
Stromer ST2
Gebruikersavatar
Marco69
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 393
Lid geworden op: 05 jun 2020, 12:01
Locatie: Abcoude
Merk SP: ST2 LE
Km-stand: 13.200

sjjan schreef: 21 nov 2020, 15:04 Ook ik ben nog op zoek naar een 2e lader. Dat zal dan waarschijnlijk de CR246 worden. Waar is deze het meest voordeligst te kopen? Voor 259 euro is deze hier te koop: https://www.fietsaccuwinkel.nl/product/ ... 46w-zwart/

Heeft iemand ervaring met deze winkel?
Ik heb ook de CR246 besteld bij deze winkel, afhandeling is netjes, of de bestelde lader komt is altijd afwachten :) ze hebben een fysieke winkel en een keurmerk dus bij mij weinig twijfel.
ST2 LE | Redshift Shockstop | SPD | W-W <-->15km
Dbr
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter
Belgium
Berichten: 83
Lid geworden op: 15 aug 2018, 13:42
Locatie: Antwerpse Voorkempen - B
Merk SP: Stromer St7 Dark Platinum
Km-stand: 100

@Galvas : 1dag na mijn email vraag gekregen om adres door te geven, dag later offerte gekregen met prijs van lader en prijs van verzending. Heel duidelijk en snel, deutsche grundlichkeit, maar voor €6 meer heb ik de cr246 ...
ST1X (2017-2021) ST2 classic (2021-2024) ST7 (2024-?)
Pensioen (sinds 2023) dus enkel nog recreatief gebruik :D !
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

sjjan schreef: 21 nov 2020, 15:04 https://www.fietsaccuwinkel.nl/product/ ... 46w-zwart/

Heeft iemand ervaring met deze winkel?
Ik heb er 2x een lader gekocht, ging super. Telefonisch contact met klantenservice en ook de retour ivm een doa ging super (kreeg meteen een nieuwe toegestuurd met vriendelijk verzoek om de defecte te retourneren). Super :ay
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
elfraty
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 feb 2020, 22:36
Locatie: Andijk
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 5000

sorry sorry sorry,

veel te druk en veel te lang geen antwoord.
Deze Charger is inderdaad langzaam, maar een weldaad voor de levensduur van de accu. contact maken met pironex is voor de aanhouder die wint. Óok dat is geheel waar. En Pironex doet ook zeer weinig om deze Charger aan de man te brengen. Maar ik heb hem. Hij is ontzettend klein en doodstil en koel. Na een nacht is de BQ983 vol en dat is voor mij prima. Er staat bij mij namelijk een BQ983 op het werk met een lader en hier thuis. En dat is heerlijk. En die tweede BQ983 had ik voor "slechts" €800,- Dus daarom was ik op dit ladertje terecht gekomen. Echt niet voor iedereen, maar voor sommigen misschien toch heel praktisch...
Plaats reactie