Nieuwe groepsaankoop BodyFloat

dEBASERpIX
Pro
Pro
Berichten: 46
Lid geworden op: 13 sep 2017, 15:24

Hallo iedereen

SInds een tweetal weken ben ik de gelukkige bezitter van een st1x. Na de eerste paar honderd kilometer ben ik aan het uitkijken naar een aantal verplichte 'upgrades'. Een iets betere vering staat daarbij hoog op het verlanglijstje. En dan komt men al snel uit bij de bodyfloat.

Website van de fabrikant: http://cirruscycles.com/whybodyfloat/
Mooie review voor wie de bodyfloat niet kent: viewtopic.php?f=9&p=1121#p1121. Met dank aan stromeur!

Nu liep er enige tijd terug al een draadje voor een groepsaankoop maar helaas is deze afgesloten, maar gezien het leger stromers dagelijks aangroeit is het misschien wel tijd voor een nieuwe poging.

Bij deze dus... :D Plan is om eerst de interesse te peilen en dan een aantal dealers te contacteren om te kijken wat het aanbod zou kunnen zijn. The more the merrier/cheaper. :cool2:

Het zou om deze versie van de bodyfloat gaan:

BodyFloat 2.0 Aluminium 31.6 x 420 mm - standaard verkoopprijs momenteel 299,00EUR
Beschikbare maten zijn XS (20 - 55 kg -Wit)/S (40 - 75 kg - Paars)/M (65 - 95 kg - Zwart)/ 80 - 115 kg - Oranje)
(Er bestaat ook een variant waar een zwaardere en lichtere veer meegeleverd wordt maar die is iets duurder en daarom misschien niet direct interessant. Bij genoeg interesse kunnen we uiteraard een voorstel opvragen voor meerdere varianten.)

Daarnaast is er ook een versie van 350 mm maar aangezien de langste versie op alle stromers past en het verschil in gewicht slechts 37g is lijkt het me eenvoudiger om maar 1 versie mee te nemen in het voorstel.

Er is ook een bodyfloat 2018 op komst maar behalve deze post
(viewtopic.php?f=9&t=110&start=30#p5468) heb ik daar verder nog geen (prijs)info over gevonden.

Dealers zijn aangemaild met de vraag om een voorstel te formuleren. Intekenlijst voor de groepsaankoop wordt afgesloten op 21/10.

Het voorlopige lijstje:

1. dEBASERpIX (BE)
2. Jarl (BE)
3. Stromert64 (NL)
4. MichelTaal (NL)
5. Framon (BE)
6. Hanzy (??)
7. kay (??)
8. Stromend (NL)
9. dvdk (BE)
10. Jeroen11 (NL) 30.9 zwart/oranje
11. Comu (BE)
12. ST1X Copper Bart
13. Senor_b (BE)
14. tacotijswa (??)
15.
Laatst gewijzigd door dEBASERpIX op 07 okt 2017, 08:13, 11 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22995
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Een advies: er zijn meerdere varianten van de BodyFloat in omloop: bij de ene versie krijg je alleen een BodyFloat met de voorgemonteerde veren van je keuze. Bij de tweede versie krijg je dat plus een veer lichter en een veer zwaarder, de BodyFloat zelf is dezelfde als bij de eerste variant. Daarnaast is de BodyFloat in 2018 vernieuwd. Geen idee wanneer die nieuwe versie op de NL markt te krijgen is (hierover zou je Qicq kunnen bellen; zij zijn naast dealer namelijk ook de Nederlandse importeur van BodyFloat).

Voor een geslaagde groepsaankoop is het handig dat de belangstellenden bij een definitief akkoord met een dealer weten wát ze precies gaan krijgen tegen welke prijs.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
dEBASERpIX
Pro
Pro
Berichten: 46
Lid geworden op: 13 sep 2017, 15:24

Bedankt voor de feedback, openingspost aangepast op basis van je suggesties.
Gebruikersavatar
Jarl
Pro
Pro
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 aug 2017, 17:15
Locatie: Schilde (BE)

Potjandorie!

U bent me enkele uren voor! Ik wou namelijk echt waar een zelfde initiatief nemen want ben met dank aan dit forum ook overtuigd geraakt van de BF :bj

Ik had zelfs al een ontwerp van mail en ontwerp van topic gemaakt. Ik plak de mail hieronder even, het maakt mijn idee duidelijk en kan mss dienen als basis voor uw vraag aan een dealer?

Beste,

Als lid van het Stromerforum.nl start ik met een nieuwe intekenlijst tot aankoop van de Cirrus Cycles Kinekt BodyFloat 2.0 verende zadelpen.

Enkele maanden terug werd er reeds een identiek initiatief genomen waarbij er uiteindelijk 15 mensen op ingetekend hadden.

Ik heb momenteel nog geen enkel idee hoe lang de intekenlijst dit keer gaat worden, feit is wel dat het forum intussen een flink aantal nieuwe leden heeft bijgekregen, er nog een flink aantal nieuwe Stromers verkocht werden en dat ook de vele positieve ervaringen van de BF kunnen meespelen. Ik zal ook mijn vraag stellen in andere speed-pedelec groepen op Facebook om zo een grotere groep te bereiken, dit is uiteraard zonder enige resultaatsverbintenis.


Concreet:
Kan u mij uw meest gunstige prijzen bezorgen voor de levering van bedoelde zadelpen. Omdat de zadelpen in verschillende configuraties te bestellen is, is het voor u waarschijnlijk het eenvoudigst om met een kortingscode te werken. Ik kan me daarnaast ook voorstellen dat er een verschil in korting kan zijn indien er 3 stuks besteld worden of pakweg 12. Omdat ik echter ik nog niet weet hoeveel mensen willen intekenen en ik u ook niet om de haverklap wil lastig vallen (zie verder) is het misschien nuttig om reeds verschillende prijzen te bezorgen:
Bijvoorbeeld:
1 tot 4 (ik bestel er met zekerheid dus al eentje 😉) = korting X
5 tot 9 = korting Y
10 tot 14 = …
15+

Graag bij uw prijzen ook vermelding van de eventuele verzendkosten binnen NL en BE aub.


Nog dit:
1. Het ligt in mijn bedoeling de intekenlijst op 14 oktober te willen afsluiten. Het zou fijn zijn moest de door u opgegeven korting nog geldig blijven tot 1 of 2 weken na deze datum.

2. Ik zal de door u opgegeven prijzen NIET online zetten maar ga ze enkel via een privé bericht doorgeven aan mogelijk geïnteresseerden.

3. Bij de vorige actie werd Qicq (NL) gekozen als dealer en dit omwille van enerzijds de prijs en anderzijds ook omwille van hun betrouwbaarheid. Omdat ik zelf geen enkele voorkeur of belang heb bij welke dealer dan ook, stuur ik deze mail naar een aantal verschillende dealers. Ik ga uiteraard wel kiezen voor de dealer die mij het meest gunstige voorstel kan doen ifv het aantal eventuele bestellingen. Maar: het is zeker ook NIET mijn bedoeling om dealers tegen elkaar op te zetten, ik ga me dus onthouden om dealers te confronteren met de voordeligst bekomen prijzen, zal dus ook geen prijzen naar andere dealers doorgeven (discretie verzekerd) en hou het dus ook bij deze ene vraag.

4. Ik vraag in mijn topic ook dat diegene die zich op de lijst laat zetten om een BF aan te kopen dat dan ook effectief doet. Echter, omdat ik niemand daadwerkelijk kan verplichten om tot effectieve aankoop over te gaan wil ik op dat vlak ook geen enkele verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid dragen. Het is niet zo dat er één groepsbestelling zal geplaatst worden maar wel meerdere individuele bestellingen bij één dealer. Het minimum zal sowieso 1 zijn, het maximum... ik ben benieuwd!
5. Indien u geen interesse heeft in het verkopen van waarschijnlijk meerdere BodyFloats hoeft u zeker niet te reageren.
6. Indien gewenst kan u mijn topic al dan niet discreet mee volgen via: ....


Hopend spoedig reactie met uw beste voorwaarden van u te mogen ontvangen en steeds bereid tot het verstrekken van nadere toelichting, groet ik u beleefd.


Mvg

Jarl Vandenbroeke


En voor alle duidelijkheid: ik ben dus sowieso nummer 2 op uw lijst ! :d3:
ST1 * BodyFloat * Abus Bordo 6000/90 & Abus Shield 5650 LH-3 * Ortlieb back roller classic * Abus Pedelec+ :ay
Stromert64
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 aug 2017, 19:43
Locatie: Zutphen
Km-stand: 28000

Noteer mij maar als 3e gegadigde
ST1 630Wh, SPD, Ortlieb hi vis, BF, Continental 55-559
dEBASERpIX
Pro
Pro
Berichten: 46
Lid geworden op: 13 sep 2017, 15:24

Great minds think alike! :bf:

Ik was ook bezig met een draft om naar een aantal dealers te sturen, maar dat hoeft nu dus niet meer. Als je het ok vindt dan neem ik je mail grotendeels over. (En mocht je echt zelf een groepsaankoop willen starten voor de fun of it... die spurcycle bel lijkt me wel wat :lol: )

En toeval of niet maar ik heb daarnet ook al een oproep geplaatst op de Stomer België FB-pagina. Mochten er nog andere pagina's zijn waar de oproep gelanceerd kan worden... feel free.

Ik wacht nog even af om dealers aan te mailen. Op die manier hebben we misschien al enig idee over het aantal geïnteresseerden en is men iets happiger om een voorstel te doen.

We zijn vertrokken, het nieuwe lijstje:

Het lijstje:

1. dEBASERpIX
2.Jarl
3.
dEBASERpIX
Pro
Pro
Berichten: 46
Lid geworden op: 13 sep 2017, 15:24

Hej Stromert64, ik heb je toegevoegd.

Misschien is het ook een idee om BE/NL te noteren. Kan interessant zijn voor de evt. verzending.

Het lijstje:

1. dEBASERpIX (BE)
2. Jarl (BE)
3. Stromert64 (?)
4.
DJustin
Pro
Pro
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 sep 2017, 17:27

Mij mag je als 4de ge-interesseerde[NL] opschrijven. Ik weet niet of dit mogelijk is?
Ik heb mijn Stromer al 2de hands gekocht, omdat ik een klein budget heb, maar heb er zoveel plezier van dat mijn auto heel veel stil staat. (=besparing). Dus daarom durf ik voorzichtig iets te investeren in de fiets. Echter vind ik een prijs van €299 gewoon te hoog.
ST2 2015 - 14.000km
Gebruikersavatar
Jarl
Pro
Pro
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 aug 2017, 17:15
Locatie: Schilde (BE)

Wat eventuele dealers betreft:
Qicq heeft waarschijnlijk wel al een streepje voor omdat zij hier reeds een uitstekende reputatie hebben opgebouwd en zij ook al vertrouwd zijn met dit soort actie. Anderzijds heeft ook Drumo zich bij de vorige actie spontaan aangeboden en is het voor dit forum misschien ook wel nuttig om meer dan één dealer te vriend te houden. 8-)
Het lag in mijn bedoeling om naast dus Qicq en Drumo zeker ook nog Crooze (Rotterdam), Niels Albert Bike Store (Tremelo), Velodome (Antwerpen) aan te mailen. Dit zijn allen al erkende BF dealers. Met andere dealers en de Nederlandse markt ben ik minder bekend.
Hoe dan ook: veel succes alvast! :ay
ST1 * BodyFloat * Abus Bordo 6000/90 & Abus Shield 5650 LH-3 * Ortlieb back roller classic * Abus Pedelec+ :ay
dEBASERpIX
Pro
Pro
Berichten: 46
Lid geworden op: 13 sep 2017, 15:24

Dat is al een mooie lijst om te contacteren. En voor de community is het idd best dat alle dealers de kans krijgen om een voorstel te doen.

Intussen is het lijstje opnieuw langer geworden. Welkom DJustin!

Het lijstje:

1. dEBASERpIX (BE)
2. Jarl (BE)
3. Stromert64 (?)
4. DJustin (NL)
5.
Gesloten