verende stuurpen Kinekt

Gebruikersavatar
Commuterplus
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 73
Lid geworden op: 06 jun 2020, 09:04
Locatie: AMERSFOORT

Die verende stuurpen vangt absoluut niet de klappen op die een verende voorvork wel aan kan. Ik kan die van harte aanbevelen! Wel goed op druk houden met het speciale pompje.
St1 met verende voorvork. Helm: Cortiva Smart Ride. Ortlieb reflecterende tassen. Samen Gezond app. Navigatie met google maps. goud accu en paarse accu. Start op vliegveld Soesterberg
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Commuterplus schreef: 14 apr 2021, 16:43 Helm: Cortiva Smart Ride.
Ik lees dat je met een Cortiva helm rijdt ... waar heb je die gevonden ? :bn:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
elfraty
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 feb 2020, 22:36
Locatie: Andijk
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 5000

Zoals in een andere topic vermeldt: En deze dan? Met elastomer blocks, maar werkelijk geen enkele informatie gevonden, waar dan ook. Emails worden never nooit beantwoord door Satori, dus weet niet wat dit waard is....
Dit soort shock absorbing stems werken trouwens wel, zie de vele reviews op YouTube van de de ShockStop van Redshift.(ook met elastomer blocks)
satori glider.png
satori glider.png (524.24 KiB) 2051 keer bekeken
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Met zo'n stuurpen bestaat de verbinding tussen je fiets en je stuur nog uit één enkel boutje, fijn dat je daar alle vertrouwen in hebt maar ik doe niet mee. :mrgreen:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
elfraty
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 feb 2020, 22:36
Locatie: Andijk
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 5000

Zon boutje is heftig sterk. Bovendien zijn ze uitgebreid getest op dirtbikes die werkelijk verder tot het uiterste gaan dan welke SP dan ook. Maar goed, respect voor je mening....
Reem
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 mar 2022, 19:24
Locatie: Land van Maas en Waal
Merk SP: Stromer

Hallo allemaal,

Morgenochtend vroeg voor de eerste (gratis) onderhoudsbeurt naar dealer en dan wordt meteen de Kinekt verende stuurpen gemonteerd met Performance-damper. In eerste instantie had ik een verende voorvork met de fiets meebesteld, maar na 1 dag al geannuleerd , omdat ik de originele voorvork veel mooier vind. Dit komt vooral door de hoek, die vooral bij de geveerde vork voor de St1 voor mij iets naar binnen lijkt te staan.. Ook het design en het lakwerk van de originele voorvork vind ik bij alle Stromers kei-mooi :D

Als ik vaak over slechte wegen met hobbels en kuiltjes zou moeten rijden, had ik comfort zeker wel boven design gezet. Gelukkig rij ik vooral recreatief over relatief goede wegen zonder al teveel haast :cool2: en by the way nog geen 1 keer natgeregend tot nu toe… haha

De verende Kinekt stuurpen sprak mij vanaf het begin al aan en omdat ik uitermate tevreden/blij ben met de Kinekt seatpost heb ik de beschikbare reviews bekeken en gelezen.

Op YouTube wordt de Performance-demper geadviseerd voor het eventuele uitbodemen.. bij onverwachte grotere hobbel/kuil werkt moet deze de grotere klap dan iets dempen. De Kinekt-vering werkt als het goed is ook zonder zelf omhoog/omlaag te gaan. Net zoals de Seatpost.

De meningen zijn erover verdeeld, maar volgens mijn broer ( heeft elektrische Specialized mountainbike) is deze stuurpen misschien zelfs beter in het wegnemen van kleine trillingen en oneffenheden, dan een goed afgestelde suspension-vork. Verder kan er denk ik ook niet veel aan stuk gaan en heeft het veel minder onderhoud nodig.

De ergon faceplate voor de lampbevestiging zat toch erg strak, dus is er alsnog de originele nabesteld.

Na bijna 1500 km ben ik zeer tevreden en Superblij met mijn Stromer. Alles werkt vanaf de eerste dag perfect en helemaal goed afgesteld door Vietz. Volgende week staat mijn eerste fietsvakantie van 500 km.. in de planning :hy:

Voor iedereen hier: Nog veel fietsplezier en (alvast) een fijne vakantie!

Reem
St1 2021 sport dark grey 983Wh
Topo
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 40
Lid geworden op: 27 apr 2022, 15:28
Locatie: Hulshout
Merk SP: Stromer ST1
Km-stand: 13000

Komt er na verloop van tijd speling op de scharnierpunten van kinekt verende stuurpen? Ik ben benieuwd naar de ervaringen.
Reem
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 mar 2022, 19:24
Locatie: Land van Maas en Waal
Merk SP: Stromer

Hallo Topo,

Na ruim 8 maanden heb ik (nog) geen speling op de scharnierbussen. Deze zijn by the way zelfsmerend en los bij Kinekt te bestellen. De techniek is van de stuurpen is afgeleid van de kwalitatief goede verende zadelpen.

Ik heb er vertrouwen in dat ie lang meegaat en ben er nog helemaal tevreden/blij mee.
Zowel qua werking als design.

Nog een fijne dag,

Reem
St1 2021 sport dark grey 983Wh
Topo
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 40
Lid geworden op: 27 apr 2022, 15:28
Locatie: Hulshout
Merk SP: Stromer ST1
Km-stand: 13000

Dag Reem,

Goed om te horen dat je er nog steeds tevreden mee bent. Hoeveel Km's heb je deze ondertussen al in gebruik?
Ikzelf ben ook enthousiast over de Kinekt verende zadelpen!
Bij deze, dacht ik net als jij, om de verende stuurpen te verkiezen boven de verende voorvork.
Weet je echt zeker dat deze bussen vervangbaar zijn? Want ik heb alleen maar bussen gevonden voor de zadelpen, en volgens mij zijn dit niet dezelfde.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Topo schreef: 09 dec 2022, 14:50 ik heb alleen maar bussen gevonden voor de zadelpen
Alstu : https://cirruscycles.com/collections/pa ... ebuild-kit ;)
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Plaats reactie