Heel wat rondzwervingen gehad qua verlichting: Lezyne 1100 -> M99Pro -> toch maar niet (garantie kwestie) -> B&M Ixon Space...
Nu heb ik eindelijk een fijne combinatie gevonden. Ik heb de Outbound Lightning Road Edition gekocht. Een kleine ondernemer in Amerika maakt deze lamp (en andere lampen) en is begonnen middels een Kickstarter Campagne.
Fijne lamp! Hij geeft nog meer licht dan de M99 Pro Low Beam. Maar wel anders, hij geeft een heel mooi egaal breed lichtbeeld maar hij schijnt wel wat minder ver dan de M99 Pro. Dus je hebt wat meer licht dichtbij en iets minder licht verder weg. Dit lichtbeeld is eigenlijk wel heel fijn voor 99% van mijn route omdat er bijna altijd wel iets van straatverlichting is. Als ik echt in het pikkedonker fiets dan richt ik mijn Supernova E3 iets omhoog om wat verder te kunnen zien, die kan ik dan ook makkelijk uitschakelen als er een tegenligger komt.
Hieronder wat foto's, de foto's in het donker heb ik met dezelfde sluitertijd, ISO, etc genomen.
Outbound Lamp op High:
Supernova E3:
Beide lampen:
Outbound Lightning Road Edition
-
- Expert
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 06 feb 2018, 21:40
- Locatie: Leiden
- Merk SP: Stromer
- Km-stand: 32000
Ja extra accu is niet ideaal, maar deze is best groot, dus hoef niet heel vaak op te laden.
Verder heeft die lamp ook een mooie cut-off, dus dat hij tegenliggers niet verblind.
ST3 Pinion ~ BodyFloat ~ Ortlieb Commuter
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22986
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Keurig hoor, en zeker een vooruitgang op deze ST2 met nog het oudere Supernova kaarsje.
Ik denk dat ik een frametasje zou monteren om de accu mooi in weg te werken. Kun je meteen ook wat andere spulletjes in kwijt.
Ik denk dat ik een frametasje zou monteren om de accu mooi in weg te werken. Kun je meteen ook wat andere spulletjes in kwijt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
Ik hou het dan toch liever op mijn Lezyne: accu gewoon geintegreerd in de lamp.
Het battery pack wegstoppen in een drinkbus is misschien nog een mogelijkheid (als de kabel het toelaat ...).
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
Maar met alle repect; nu nog een lamp introduceren met een los accupack is toch 10jr achterhaald?
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
Met de huidige accu- en ledtechniek kun je een aardig lampje al een flinke tijd laten branden.
Dan ga je m.i. niet meer tobben met een losse accupack voor normaal gebruik. Een Lezyne 1500 heeft ongeveer de halve accucapaciteit (2600mah)maar wel alles in 1 behuizing.
Als je die behuizing 30% groter zou maken is het nog steeds goed te behappen en kom je aardig in de buurt qua brandtijd.
Van een serieuze startup verwacht ik iets echt nieuws/goeds wat duidelijk voordelen heeft tov de huidige varianten op de markt.
Dan ga je m.i. niet meer tobben met een losse accupack voor normaal gebruik. Een Lezyne 1500 heeft ongeveer de halve accucapaciteit (2600mah)maar wel alles in 1 behuizing.
Als je die behuizing 30% groter zou maken is het nog steeds goed te behappen en kom je aardig in de buurt qua brandtijd.
Van een serieuze startup verwacht ik iets echt nieuws/goeds wat duidelijk voordelen heeft tov de huidige varianten op de markt.