Stromer lader CR246

Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Qua motorondersteuning, fietsgevoel; absoluut imho.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

En qua verkoop aantallen ook.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Johnny Markt
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 34
Lid geworden op: 27 jan 2019, 14:03
Locatie: Hallum

Zoran schreef: 06 dec 2019, 20:53 Dat is fantastisch nieuws, want vandaag was de eerste dag dat ik 0% batterij in mijn display zag staan (na 56 km fietsen, de terugweg windkracht 5 tegen). Gelukkig was ik op 20 meter van mijn huis toen hij op 0 sprong (en ook toen gaf hij nog ondersteuning). Maar goed met deze erbij op het werk, red ik het altijd. Ik ga maandag gelijk langs de FM.
:o ...
Kun jij 56 km ver komen bij windkracht 5 tegen ?!!! Wauw...! Dat lukt me zelfs niet als ik voor de wind heb.

Tegenwoordig geeft mijn ST2 met blauwe accu (in februari geleverd) aan dat ik 40 km actieradius heb, onder normale omstandigheden (tot en met maximaal windkracht 2 tegen en rond de 10 graden). Als het weer wat extremer is, kouder en/of hardere wind, kom ik niet thuis op 1 acculading. Ik heb de afgelopen 4 weken al 6x zelf ongeveer 5 km moeten fietsen om op mijn werk of thuis te kunnen komen. Al met al is dat voor mij zeer teleurstellend aangezien ik 43 km enkele reis moet en het de bedoeling is dat ik dat binnen een uur kan doen.

Ik ben zelf 182 cm lang en weeg 100 kg.
🇾🇪 ST2 MY 2018 black, 983 Wh, 11-28, CCPC (3,5 bar), Kinekt 2.1, black Spurcycle, en alles van Jroen( :ay )
:hy: Hallum-Drachten (44,7 km)
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Als je op de OMNI kijkt bij in het kalibratie-menu, op welke waarde staat bij jou de koppelsensor?
Witte ST3 van maart 2019
Zoran
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 196
Lid geworden op: 22 okt 2019, 20:10
Locatie: Wijchen

Johnny Markt schreef: 07 dec 2019, 19:18
Zoran schreef: 06 dec 2019, 20:53 Dat is fantastisch nieuws, want vandaag was de eerste dag dat ik 0% batterij in mijn display zag staan (na 56 km fietsen, de terugweg windkracht 5 tegen). Gelukkig was ik op 20 meter van mijn huis toen hij op 0 sprong (en ook toen gaf hij nog ondersteuning). Maar goed met deze erbij op het werk, red ik het altijd. Ik ga maandag gelijk langs de FM.
:o ...
Kun jij 56 km ver komen bij windkracht 5 tegen ?!!! Wauw...! Dat lukt me zelfs niet als ik voor de wind heb.

Tegenwoordig geeft mijn ST2 met blauwe accu (in februari geleverd) aan dat ik 40 km actieradius heb, onder normale omstandigheden (tot en met maximaal windkracht 2 tegen en rond de 10 graden). Als het weer wat extremer is, kouder en/of hardere wind, kom ik niet thuis op 1 acculading. Ik heb de afgelopen 4 weken al 6x zelf ongeveer 5 km moeten fietsen om op mijn werk of thuis te kunnen komen. Al met al is dat voor mij zeer teleurstellend aangezien ik 43 km enkele reis moet en het de bedoeling is dat ik dat binnen een uur kan doen.

Ik ben zelf 182 cm lang en weeg 100 kg.
De eerste 28 km had ik wind mee want die 56 km is heen en terug. Mijn fiets is erg nieuw (Oktober 2019) en ik ben ook wel wat lichter, 76 kg bij 1m77.
Stromer ST1 2019, rood
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Lichaamslengte en gewicht scheelt inderdaad enorm. Zeker op de route van Johnny Markt. Die route ken ik toevallig, ik woon ook in Friesland. Het kan daar flink waaien en dan keldert je actieradius echt hard. De kou is de tweede boosdoener. Enige optie is de ondersteuning iets terugschroeven. Met een relatief kleine aanpassing kun je al veel winnen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Zoran
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 196
Lid geworden op: 22 okt 2019, 20:10
Locatie: Wijchen

Ik heb de nieuwe lader vanochtend gekocht bij mijn FM, en mijn accu ligt nu op mijn bureau te laden. Mooi compact dingetje hoor, en muisstil! Enige nadeel: hij kostte €299...
Stromer ST1 2019, rood
Karst
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 85
Lid geworden op: 16 feb 2019, 18:18
Locatie: IJmuiden
Merk SP: Stromer ST5

€299 was niet de adviesprijs ...(ik weet, er staat bij Stromer kan alles wijzigen..) ik zou het even in de gaten houden want als andere dealers het straks gaan aanbieden voor de adviesprijs zou ik toch evenredig gaan en die extra €40 ophalen...

Ik wil er 2... 😢
ST5
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Vanochtend met regen, kou en tegenwind aangekomen op het werk. Accu nog op 16%. Ik haal mijn lader die op het werk ligt erbij en prik hem in het stopcontact. Nog voor ik de lader aansluit op de ST5 zegt ie poef! :aq Ik zou binnenkort lader omwisselen voor het nieuwe model ivm de bekende losse plastic stukjes in de lader, maar hij af vandaag al de geest. Ik ben blij dat ik niet eerst de lader aan de ST5 had gehangen :roll:

Toch maar een belletje naar de FM. In de middag stonden ze al op de stoep om een nieuwe af te leveren :cool2: En dan gelukkig meteen de nieuwe CR246 lader :bp: Ik heb de accu op mijn werkplek aan de nieuwe lader gehangen (warmer en meteen ff checken hoe deze lader het doet). Wat een fijne lader: volledig stil, wordt niet te warm, compact, dunne stekker en de constructie geeft een stuk meer vertrouwen. Ik heb 'm circa 3 uur aan de lader gehouden en kon vanavond met 94% accu weer op de Stromer stappen gelukkig... Het voelt allemaal solide aan, passend bij een dure Stromer. Ik ben weer helemaal blij, met de nieuwe lader en de snelle service... :ba

Anderen al ervaring met deze nieuwe lader?
Dit schreef ik gisteren. Helemaal happy met de nieuwe CR246 lader. Vandaag opnieuw de lader gebruikt, maar ditmaal minder happy toen ik eind van de werkdag constateerde dat de lader rood brandde en de accu nog op 8% stond :ai In tegenstelling tot gisteren, heb ik vandaag de accu in de stromer laten zitten en daar de lader aan gehangen.

Ik ben even gaan spelen met manier van aansluiten: eerst in stromer, dan in stopcontact en vice versa. Ook stromer opnieuw opgestart, steeds hetzelfde issue. Telkens begint de lader met een groen licht en een omni die opladen aangeeft, om vervolgens op een rood licht op de lader te krijgen.
Ik vermoed dat de nieuwe firmware op de stromer de oplossing zal zijn, dus heb mijn FM gebeld en gevraagd of ze de nieuwe firmware willen pushen. Ik ben nu de accu direct op de lader aan het laden (na een ritje naar huis dat ietsje langer dan normaal duurde ;) ). Zodra de accu weer wat voller is, ga ik de firmware installeren en kijken wat de lader icm de accu in de stromer dan doet.

Voor iedereen die de nieuwe lader heeft, tip: houd de lader even goed in de gaten als je hem aan de Stromer zelf hangt, óf laadt de accu rechtstreeks op!

Zodra ik meer weet post ik een update...
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ook de vorige modellen laders starten weleens niet met laden. Altijd verstandig om er even die paar seconden bij te blijven staan.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie