Heeft er al iemand de trailer plate op z'n ST3?

Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1598
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Ik volg volledig de gedachtegang dat we meer en meer afh worden van "experts". Deels omdat we dat willen (we specialiseren ons in een bepaalde materie zonder de basis van het geheel) en deels omdat we moeten (garantie, speciale tools, software, verkrijgen onderdelen,...). Nu is een fiets niet moeilijk, zelfs een elektrische niet maar als elk onderdeel onderling communiceert via CAN of gelijk welke andere communicatie is het vervangen van dat onderdeel op zich niet voldoende om het geheel werkbaar te krijgen omdat elk onderdeel moet kunnen communiceren = moet het juiste adres hebben. Hiervoor is geen torx of inbus nodig maar de juiste hardware en software/protocol om dat te doen. En zo moet je voor alles langs de kassa, hoe simpel het initieel ook is. Of het nu een Stromer accu is of de lood-zuur batterij van je BMW, zelf kan je er niets aan doen en niet omdat het moeilijk is... Bellen, takelen, "repareren" & BETALEN.
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Je kunt producten (zoals een speed pedelec) op diverse manieren bouwen. Een van de manieren is zoals jij die omschrijft. Een andere manier is bijvoorbeeld door deze zodanig te ontwerpen dat je bijvoorbeeld slechts in 20% van de gevallen die experts/specialisten nodig hebt. Als consument heb je een hele grote stem in hoe een product er uit moet zien en hoe het onderhoud (en de onderhoudskosten) eruit zou moeten zien.
Witte ST3 van maart 2019
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1598
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Bij de moderne SP heb je buiten het mechanische een "expert" nodig die niet meer doet dan wat je zelf zou kunnen maar wel de juiste tools, software,... heeft. Het is een gesloten systeem om 2 redenen, veiligheid en zelf protectionisme. Dat 1 ste kan ik begrijpen maar dat 1ste kan ook zonder dat 2de maar de kassa rinkelt veel minder. De auto industrie is het beste voorbeeld, je moet met een moderne auto altijd "langs de kassa", ze zetten dat ding op afstand in noodloop als je niet op tijd langs de garage/kassa passeert...
De Stromer batterij is hiervan ook een mooi voorbeeld, niet de juiste software/protocol en je bent verplicht "langs de kassa" te gaan waar hetzelfde voor een 1/4 van de prijs kan, maar het adres is niet juist...
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Wat een onzin dat de auto in noodloop wordt gezet.
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Kwam toevallig deze tegen :bj
Bijlagen
553626C8-4F1E-4B6D-B61C-1E9813F0D581.jpeg
553626C8-4F1E-4B6D-B61C-1E9813F0D581.jpeg (112.68 KiB) 2941 keer bekeken
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Sorry hoor best Jins......we kunnen bij hoge uitzondering via een "dagcode" in de LMB van telekranen in de werkplaats "meekijken" als er zich een storing voordoet verder niet hoor.

Software kan via onze geautoriseerde laptops gepusht worden in ECU's/stuurdozen altijd ook weer via de elke dag veranderende dagcode.
De machine moet dan bedraad worden verbonden met de PC ivm grote en nauwkeurige data overdracht.

Er wordt echt niet zomaar op afstand een machine door ons (importeur of de fabriek in Duitsland en Japan) binnen geroepen voor service oid. :?
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23014
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Overtrokken verhalen i.c.m. met valse sentimenten over vroegah vind ik zo'n afknapper. Ik bekijk het liever per situatie.

De vraag was: heeft iemand een foto van een gemonteerde trailer plate? De OP weet dus niet hoe die moet worden gemonteerd (anders vraag je het niet). Ik weet (en heb ook gezegd) dat er momenteel geen actief forumlid is met een trailer achter de ST3/ST5 dus de kans is klein dat er snel foto's verschijnen. Dus ik geef het enige logische advies: ga naar de dealer. Een goeie dealer die een ST3 en een best prijzig trailerplaatje heeft verkocht monteert het gratis. Klaar.

Maar nee: wat volgt is een rant over bange schapen die geslachtofferd worden door geldkloppende fabrikanten en overgewaardeerde experts.

*Wud? :bn:


Ik vind ook dat onze samenleving overgereguleerd is. Maar dat is niet van toepassing op deze vraag, want de oplossing is simpel, gratis en voorhanden.

Maargoed, we wachten dus op foto's.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1598
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

We zijn aan het afwijken ...
Beste mensen, auto's met sim kaart (af fabriek) kunnen vanop afstand "gecontroleerd" worden. Maw, als je zelf je olie vervangt en niet "langs de kassa" bent geweest gaat het zaakje in noodloop (eens veel te ver over de service interval). Je moet dus naar de garage/kassa. Je moet me niet geloven hoor, vroeg of laat sta je wel voor een "raadsel", een of andere code die de garage met plezier met een muisklik laat verdwijnen.
Ik wou enkel reageren op de "vooruitgang". En ik ben er niet tegen maar zie wel waar de wolfijzers en valkuilen zitten. En het komt, eigenlijk is het er al, tot op fiets/SP niveau.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23014
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

PS @ overregulering is dit ook wel een klassieker in de trailer-context: er mogen geen kinderen in een trailer achter een Stromer worden vervoerd. Ook niet met gematigde snelheid. Ik weet dat er mensen zijn die dit toch doen. Daar vind ik wat van, maar dat moet iedereen verder zelf weten. Zolang men de consequenties maar overziet als het mis gaat. In NL is een Stromer juridisch een brommer.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

@jins: welk merk zou dat doen dan?
Plaats reactie