Fietsnavigatie

Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Stromer9000 schreef: 28 jun 2019, 16:53 Ik opteer nog steeds voor de Garmin 530. Neem ik dan de MTB bundel? Of een ander, mss betere beugel om de gps te bevestigen?
Standaard montage spulletjes van Garmin zijn ruim voldoende. Je hoeft geen extra sterke beugel oid te kopen. Ik heb de meest standaard bevestigen gebruikt, al stuiterend op de atb in Embrun.
Gebruikersavatar
Stromer9000
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 402
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

Daniel1975 schreef: 28 jun 2019, 20:20
Stromer9000 schreef: 28 jun 2019, 16:53 Ik opteer nog steeds voor de Garmin 530. Neem ik dan de MTB bundel? Of een ander, mss betere beugel om de gps te bevestigen?
Standaard montage spulletjes van Garmin zijn ruim voldoende. Je hoeft geen extra sterke beugel oid te kopen. Ik heb de meest standaard bevestigen gebruikt, al stuiterend op de atb in Embrun.
Ok, bedankt voor de tip. Ik denk voor de 830 te gaan ipv de 530 maar ik ga er nog een nacht over slapen 😊
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
Gebruikersavatar
Stromer9000
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 402
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

De kogel is door de kerk.

Gisteren heb ik de Garmin Edge 830 besteld. Voorlopig geen MTB-bundel of wat dan ook. Eerst probeer ik zoals Daniel1975 aankaartte met de standaard adapter om de navigatie op het stuur te monteren. Voorlopig niet voorradig, het zou een 3-tal weken duren, dan begint het verlof... ideaal dus! :d3:

Bedankt voor jullie reacties!
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
Ernie
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 85
Lid geworden op: 28 mei 2018, 09:29
Locatie: Leuven

Ik heb de Edge 1030 ik moet zeggen ik vind Garmin niet handig in gebruik. Overigens heb ik op mijn ST3 een houder gekocht bij Aliexpress voor een euro of 2, dan kan je de unit bevestigen op je stuur als je dat plaatje eraf haalt.
ST3 LE XL, Bodyfloat, Spurcycle Black
Gebruikersavatar
Stromer9000
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 402
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

Hoe kan ik de Garmin Edge 830 monteren met SP connect zonder dat ik zo een mountadapter op het toestel moet kleven. Zijn er andere oplossingen?
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
Ernie
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 85
Lid geworden op: 28 mei 2018, 09:29
Locatie: Leuven

Zo dus, dit gebruik ik, werkt perfect, geen geplak, gezaag oid

https://nl.aliexpress.com/item/32904063 ... 4c4dEfccN6
ST3 LE XL, Bodyfloat, Spurcycle Black
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ja die heb ik ook!
Gebruikersavatar
Stromer9000
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 402
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

Ziet er idd handig uit, ik zou dan eventueel ook zo eentje moeten hebben voor mijn smartphone. Die gebruik ik momenteel met het sp connect systeem. Het zou handig zijn als ik dit 'universeel' kan houden. Tijdens de werkweek de smartphone op het stuur, in het weekend de navigatie :D
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
Ernie
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 85
Lid geworden op: 28 mei 2018, 09:29
Locatie: Leuven

Waarom kies je niet voor het een of het ander? Met je smartphone kan je toch ook navigeren etc?
ST3 LE XL, Bodyfloat, Spurcycle Black
ocra

Ernie schreef: 01 jul 2019, 11:51 Ik heb de Edge 1030 ik moet zeggen ik vind Garmin niet handig in gebruik. Overigens heb ik op mijn ST3 een houder gekocht bij Aliexpress voor een euro of 2, dan kan je de unit bevestigen op je stuur als je dat plaatje eraf haalt.
Wat vind je niet handig dan? Ik zelf gebruik mijn oregon met name in combinatie met zelf gemaakte tracks in basecamp zelden met de turn by turn navigatie en als ik dat doe plan ik zelf nog de route.
Plaats reactie