Silent X-1: alternatief voor Stromer lader
Ik bevestig dat er vanaf september een nieuwe Stromerlader is, met druppellading, zonder ventilator en als ik het goed begrepen heb 100 EUR goedkoper dan de huidige. Hij zou een stuk robuuster zijn.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Druppelladen is een constante "druppel" laadstroom die hier niet nodig is wegens (bijna) geen zelf ontlading.
Enkel bijladen wat de BMS heeft afgevoerd van de cellen met hoogste spanning tijdens het balanceren is wat er terug in kan/mag.
De huidige generatie laders communiceert niet met de BMS na volledig opladen. Wanneer de fiets in standby blijft staan, ontlaadt de fiets iedere dag 7%. Bij de nieuwe zou dat misschien verholpen zijn, net zoals bij de huidige hopeloos-vermogen-missende-reisdruppellader van Stromer (die dus wel blijft communiceren met de BMS en bij ontlading opnieuw begint te laden...)
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
De lader lijkt nu op kickstarter te staan.
Met verzending bij komt de prijs op 342 CHF of zo'n 315 EUR. Nog net iets goedkoper als de CR245.
Levering zou voor 05/2020 zijn.
Met verzending bij komt de prijs op 342 CHF of zo'n 315 EUR. Nog net iets goedkoper als de CR245.
Levering zou voor 05/2020 zijn.
ST3 Deep Black XL 983 Wh | Stuur 20mm rise & 20° backsweep | Thudbuster ST
Woon-werk & Stroomverbruikoverzicht
Woon-werk & Stroomverbruikoverzicht
Op het eerste zicht zal de kickstarter zijn doel zelfs niet halen, dus denk niet dat er iets verzonden zal worden.
Nog maar 343 CHF in de eerste 5 dagen met een doel van 90K.
En al bij al zijn er maar 40 laders te krijgen, wat met de verzendkosten erbij nog altijd maar op 14680/90000 CHF komt
Wat dus wil zeggen dat er nog zo'n 75320 CHF zou moeten binnenkomen van mensen die geen lader nemen
Nog maar 343 CHF in de eerste 5 dagen met een doel van 90K.
En al bij al zijn er maar 40 laders te krijgen, wat met de verzendkosten erbij nog altijd maar op 14680/90000 CHF komt
Wat dus wil zeggen dat er nog zo'n 75320 CHF zou moeten binnenkomen van mensen die geen lader nemen
ST3 Deep Black XL 983 Wh | Stuur 20mm rise & 20° backsweep | Thudbuster ST
Woon-werk & Stroomverbruikoverzicht
Woon-werk & Stroomverbruikoverzicht
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Exact. Als Stromer die lader niet had aangekondigd was deze waarschijnlijk enorm snel gegaan. Nu is het de keuze tussen een lader van een 3e partij die alleen buiten de fiets kan laden maar wel extra features heeft of een originele lader die ook in de fiets kan laden...
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
-
- Veteraan
- Berichten: 863
- Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
- Locatie: Elst (Gld)
- Merk SP: ST3 C1.12
- Km-stand: 60.000
Goedemorgen allemaal,
ik had beloofd jullie op de hoogte te houden van de REVolts-laders.
Destijds heb ik een aantal van deze laders uit de pre-productie/prototype-serie gekocht. Die heten destijds de Silent X-1.
Was alles perfect: nee. Waren er sterke punten aan deze lader: JA:
- geluidloos (en destijds had je alleen de klassieke Stromer lunchtrommeltjes met ventilator);
- echt netjes afgewerkt. Geen plastic ellende maar fraai/stevig aluminium. Mooi gefreesd;
- display met zinvolle informatie (oa rest-capaciteit,, oplaad-%, etc)
- instelbaar zodat je je (dure) accu's optimaal oplaad (zoals temperatuurs-instellingen; zelf instelbaar maximum laadniveau);
- handige site waarbij je accu's en laders bijgehouden worden. Kan je eens je rest-capaciteit over tijd bijhouden.
Ik gebruik ze nu een jaar en ben er zeer tevreden over. Ik heb 1 van m'n laders bij m'n FM gestald en daardoor staat er dus nu feitelijk een lader een jaar volcontinue aan: duurtest geslaagd.
Destijds heeft REVolts ze op de markt willen zetten toen Stromer nog geen stille lader had. Maar dat probeerden ze zonder echte reclame en een serieus gefaalde Kickstarter. Nu gaan ze een herpoging wagen terwijl de leverbare Stromer CR246 wel stil is en rond de € 300 ?
De naamgeving van de laders is gewijzigd en er is vooral gewerkt aan de software (nodig !). Mijn "oude" X-1 is omgenoemd naar S-1.1 (niet meer leverbaar) en de nu verkrijgbare heet S-1.2. Inschrijfgeld is 490 CHF. Daar komt dan ook nog eens verzending en import-taks bij !
https://www.koulombus.ch/online-shop/
Nogmaals: het is een serieus fraai product dat geheel Stromer-waardig is. Wat dat betreft vind ik alle plastic laders van Stromer domweg te duur. Je hebt alleen geen echte keus want deze REVolts S-1.2 is, hoe mooi/compleet/afgewerkt ook, 2 maal zo duur.
U bent weer op de hoogte !
Veel veilige kilometers toegewenst en dat jullie accu's maar lang mogen ondersteunen.
Grtz, Reinout
ik had beloofd jullie op de hoogte te houden van de REVolts-laders.
Destijds heb ik een aantal van deze laders uit de pre-productie/prototype-serie gekocht. Die heten destijds de Silent X-1.
Was alles perfect: nee. Waren er sterke punten aan deze lader: JA:
- geluidloos (en destijds had je alleen de klassieke Stromer lunchtrommeltjes met ventilator);
- echt netjes afgewerkt. Geen plastic ellende maar fraai/stevig aluminium. Mooi gefreesd;
- display met zinvolle informatie (oa rest-capaciteit,, oplaad-%, etc)
- instelbaar zodat je je (dure) accu's optimaal oplaad (zoals temperatuurs-instellingen; zelf instelbaar maximum laadniveau);
- handige site waarbij je accu's en laders bijgehouden worden. Kan je eens je rest-capaciteit over tijd bijhouden.
Ik gebruik ze nu een jaar en ben er zeer tevreden over. Ik heb 1 van m'n laders bij m'n FM gestald en daardoor staat er dus nu feitelijk een lader een jaar volcontinue aan: duurtest geslaagd.
Destijds heeft REVolts ze op de markt willen zetten toen Stromer nog geen stille lader had. Maar dat probeerden ze zonder echte reclame en een serieus gefaalde Kickstarter. Nu gaan ze een herpoging wagen terwijl de leverbare Stromer CR246 wel stil is en rond de € 300 ?
De naamgeving van de laders is gewijzigd en er is vooral gewerkt aan de software (nodig !). Mijn "oude" X-1 is omgenoemd naar S-1.1 (niet meer leverbaar) en de nu verkrijgbare heet S-1.2. Inschrijfgeld is 490 CHF. Daar komt dan ook nog eens verzending en import-taks bij !
https://www.koulombus.ch/online-shop/
Nogmaals: het is een serieus fraai product dat geheel Stromer-waardig is. Wat dat betreft vind ik alle plastic laders van Stromer domweg te duur. Je hebt alleen geen echte keus want deze REVolts S-1.2 is, hoe mooi/compleet/afgewerkt ook, 2 maal zo duur.
U bent weer op de hoogte !
Veel veilige kilometers toegewenst en dat jullie accu's maar lang mogen ondersteunen.
Grtz, Reinout
- elfraty
- Pro
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 16 feb 2020, 22:36
- Locatie: Andijk
- Merk SP: Stromer ST2
- Km-stand: 5000
heeft iemand al eens de pironex route onderzocht? De Pican-pocket-charger is geschikt voor stromers en heeft passieve koeling en een RoPD connector. De app is duidelijk ontwikkeld voor een bike sharing systeem en pironex lijkt deze charger verder niet aan een consumer market te willen aanbieden. Is er misschien iemand die wel weet hoe aan een dergelijke oplader te komen?