Silent X-1: alternatief voor Stromer lader

Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Reinout-ST3 schreef: 18 jun 2019, 05:28 Dus heel goed mogelijk maar dat lijkt dus duur te gaan worden omdat er nu een alleen-aanbieder is. En de vraag is beperkt.....dat drijft de prijs op.
Hoe duur?
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
jjj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 321
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

mboelis schreef: 19 jun 2019, 01:11
Hoe duur?
[/quote]

Op dit moment geen voorraad bij de leverancier. Dus op dit moment niet te koop.
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Misschien verkoopt Reinout wel eentje uit zijn voorraad van 4? Heb je ze echt alle 4 nodig Reinout?
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Volgens mij wordt de vraag gesteld over de (dure) kabel. En wordt geantwoord dat de leverancier ze niet heeft.
Ook ik heb die kabel(s) niet; dus verkoop is wat lastig.

Om even bij die kabel en gebruik van pinnetjes te blijven.....onze Stromer-stekkers hebben een expliciet bedoelde voorkeur voor plaatsing. Da's te merken door de magneet "kracht". Je zou anders zo maar de 2 kleine datapinnetjes op de 12v ondersteuningspinnetjes kunnen aansluiten. Daar wordt je electronica niet beter van bij foutief aansluiten.......
Het lijkt dus een symmetrische stekker maar da's alleen maar optisch. Ook deze energybus-stekkers met magneet zijn te koop (zie bij dezelfde site maar eens bin de Shimano -kabel).

Ik zoek een goed afgemonteerde kabel met juist georiënteerde stekkers ! Want ik weet zeker dat fout aansluiten niet onder garantie gaat vallen.

Stromer ze
En succes met de weggebruikers vanmiddag; veilige thuiskomst toegewenst en dat de hagel u mag missen...
Reinout
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

De genoemde kabel is niet symmetrisch, maar door het missen van die 2 pinnetjes voor jullie niet geschikt.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
wdvill
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 33
Lid geworden op: 24 jun 2019, 09:54
Locatie: BE-9000

Dit topic en 'batterij op bagagedrager'-topic doorgespit, maar misschien las ik er over. Zijn deze Silent X-1 laders te koop, of zijn de laders hier getoond prototypes? En in het eerste geval, waar zijn ze te vinden en tegen welke prijs? Google brengt me direct naar het Stromerforum :P
🇧🇪 ST3 983Wh
Gent - Antwerpen
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

wdvill schreef: 24 jun 2019, 10:15 misschien las ik er over
Zo is dat inderdaad .... :mrgreen:
Golvas schreef: 16 jun 2019, 10:12 je vindt uiteraard meer info op de website van de fabrikant. ;)
Via bovenstaande pagina kom je op deze pagina. ;)
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
wdvill
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 33
Lid geworden op: 24 jun 2019, 09:54
Locatie: BE-9000

Dat was te denken... Met excuus, maar dank voor het snelle antwoord! :ay
🇧🇪 ST3 983Wh
Gent - Antwerpen
RikC
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 266
Lid geworden op: 26 mei 2019, 14:02
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Even geen SP
Km-stand: nvt

@Reinout,

Al een kabel gevonden?

Ik zou eerlijk gezegd even checken bij de maker van de lader of deze ook direct op een Stromer kan worden aangesloten. Mogelijk is er een reden qua software of protocol dat deze lader de batterij direct laadt zonder fiets ertussen...
Even geen SP, voorheen blije ST3 rijder maar daar mag je helaas geen kinderen mee vervoeren :bh:
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Goedenavond Rik,

nope...nog niet gevonden.
De aangehaalde kabels zijn niet van het juiste type (want niet alle "kleine connectoren" doorverbonden; laat staan de magneetaanduiding) en er is op dit moment nog geen bruikbare verlengkabel die geleverd wordt door dat kleine groepje fabrikantien dat kan/mag leveren.

Het is trouwens volgens de fabrikant van de lader technisch geen enkel probleem om de lader via een verlengkabel te gebruiken. Er zit niets technisch/software/whatever in de weg. Alleen de kabel is nog niet leverbaar....

Grtz,
Reinout
(in de tussentijd doen de laders het al prima en ik zal op het forum bijvoorbeeld eens per kwartaal een voortgangsrapportage delen met de degradatiecurve van m'n 2 blauwtjes)
Plaats reactie