SmartHalo 2

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Zojuist is de opvolger van de SmartHalo, de SmartHalo 2 gestart op Kickstarter.

Ik ben zelf altijd beta tester geweest voor de eerste versie, wat een leuk product was maar wel flink aan de prijs en er zaten een paar knullige fouten in. Voor zover ik begrepen heb, hebben ze goed naar feedback van gebruikers geluisterd. Ik heb ze zelf nogal royaal van feedback voorzien, een deel ervan is direct terug te zien in de opvolger :D

Ik weet niet of de SmartHalo 2 op een ST3/ST5 past, zodra ik daar duidelijkheid over heb zal ik het hier laten weten.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
mrstrom

Wel een leuk en simpel ding. Werkt de routering wat? of is dat met google maps?

Wat is het voordeel ten opzichte van je mobiel met maps of strava bv?
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Werkt met Google Maps, dus is niet op SP gericht.

Ikzelf heb daar niet zo'n problemen mee: je fietst dan immers meestal een paar meter links van het fietspad op de rijbaan waardoor de navigatie nog steeds prima werkt (al moet je soms negeren dat hij je aanwijst weer naar het fietspad terug te gaan).
Op sommige plekken is geen goed alternatief voor het fietspad en dan neem ik gewoon rustig het fietspad. Zolang er geen serieuze controle/boete kans is vind ik dat geen probleem.

Groot voordeel tov telefoon op de fiets is dat het ding er altijd zit, de interface minder uitnodigt tot steeds naar kijken en hij duidelijk aangeeft als er iets belangrijks is. Daarnaast heb je een touch interface waarmee je bepaalde functies snel kunt gebruiken.
Bij mij is het zo ingesteld:
1x kort drukken: geeft tijd
3x kort drukken: navigeer naar huis
4x kort drukken: navigeer naar werk
1x lang drukken: stop navigatie

Verder is de SmartHalo een alarm, is er een Strava link, waarmee al je ritten automatisch in Strava gelogd worden (ik weet niet of dat handig is, ik gebruik geen Strava) en voor als je het interessant vind: fitness tracker (al moet je de callorienteller natuurlijk met een emmer Jozo nemen in geval van e-bike).

Mobiel op je stuur is prima als je mobiel waterdicht is en als je mobiel automatisch de lichtsterkte aanpast naar omgevingslicht. Daarnaast: veel mobieltjes houders vereisen dat je een hoes om je telefoon moet hebben, dat vind ik irritant. En het display van je telefoon constant aan trekt nogal stroom... Dit hoeven voor jou geen problemen te zijn, maar ieder zijn ding.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Oh, binnen 1 uur voor 101% gefund :ai :az
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
mrstrom

ja ongelofelijk. Het klinkt ook allemaal erg goed.

Trouwens, waarom integreert Stromer niet iets soortegelijks in hun schermpje?
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

mrstrom schreef: 29 mei 2019, 15:52 Trouwens, waarom integreert Stromer niet iets soortegelijks in hun schermpje?
Dan heb ik er niks aan :d3:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

mrstrom schreef: 29 mei 2019, 15:52 Trouwens, waarom integreert Stromer niet iets soortegelijks in hun schermpje?
Omdat ie dan weer duurder wordt en ik (vast niet als enige) een volwaardige Garmin wil gebruiken. Zou dus een onnodige functionaliteit zijn voor velen.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Over montage op een Stromer ST3/5:
Hi Freddy,

The new anti-theft mount is different than the one for SmartHalo 1. It has been designed for traditional bikes and handlebars. That said, SmartHalo 2 will be easier to mount on your e-bike with the quarter lock mount adapter.

Thanks!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromer9000
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 402
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

Hmmm,

sterk aan het twijfelen om de Smarthalo 2 te bestellen. Benieuwd of die past op de ST3...
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromer9000 schreef: 30 mei 2019, 10:17 Benieuwd of die past op de ST3...
Ga ik wel vanuit:
Screenshot 2019-05-30 at 16.34.48.png
Screenshot 2019-05-30 at 16.34.48.png (489.84 KiB) 4426 keer bekeken
Het is de vraag of de linker optie mogelijk is, maar de rechter lijkt me sowieso mogelijk. Dan heb je alleen niks aan het alarm en moet je hem er steeds afhalen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie